journeyman_brezen




Benelli přichází s novým půllitrovým dvouválcem

Značka Benelli přivezla do Milána hned čtyři nové modely, z nichž dva se pochlubí zcela novou pohonnou jednotkou. Dále na stánku značky nalezneme i novou kapotovanou třístovku a malého městského naháče.

Kapitoly článku

Leoncino

V případě novinky Leoncino se nechalo Benelli inspirovat v současnosti populárním segmentem scramblerů. I jejich nový stroj tak dostal terénní obutí a minimalistický retro design. Nechybí detaily jako vyplétané ráfky kol nebo kulatá přední lampa, ukrývající LED diody. Srdcem trubkového příhradového rámu je již zmiňovaný nový motor. Paralelní dvouválec má objem rovného půl litru, je chlazen vodou a plněn jak jinak než vstřikováním. Maximální výkon činí 48 koní při 8500 otáčkách, točivý moment je potom 45 Nm. Na zadní kolo se síla přenáší skrze šestistupňovou rychlostní skříň.

Přední odpružení zajišťuje silná obrácená vidlice o průměru 50 mm, zadní potom jeden klasický tlumič. Přední brzda je silně dimenzována a do dvojice kotoučů o průměru 320 mm se zakusují čtyřpístkové brzdiče. Zadní jednoduchý kotouč má 260 mm a dvoupístkový brzdič.

Tornado 302

Třístovkové Tornado je pro Benelli první novou celokapotovanou motorkou od doby Tornada 1130. Lehký a hubený stroj se zaměří zejména na začínající jezdce, které bude snad oslovovat i rozumnou cenou a nabídkou příplatkového ABS.

Stejně jako u Leoncina, i tady tvoří základ motorky příhradový rám, svírající řadový dvouválec. Tentokrát však motor disponuje nižším objemem 302 ccm, který stačí k výkonu 36 koní ve vysokých dvanácti tisících otáčkách. Točivý moment činí 27 Nm a je dostupný v devíti tisících za minutu.

Stroj míří na mladší klientelu a měl by evokovat legendární model Tornado 1130. Motor je spojený s šestistupňovou převodovkou a vpředu naleznete upside down vidlici o průměru 41mm s možností nastavení předpětí. Kapacita palivové nádrže je 14 litrů a měla by stačit na slušný dojezd. Pneumatiky jsou sedmnáctky o rozměrech 110/70 a 150/60, vpředu brzdí motocykl 260 mm kotouče a vzadu kotouč o průměru 240 mm. Motocykl by se měl dostat do prodeje v druhé polovině příštího roku.

Tornado Naked T

Výrobce tento model nabízí s dvojicí motorů, kdy máte k dispozici objem 125 nebo 135 kubíků. Jedná se o jednoválcové vzduchem chlazené čtyřtaktní motory. Výkonové parametry u slabšího stroje jsou 12 koní v 9000 otáčkách a 10 Nm v 7000 otáčkách. Výkon a kroutící moment u většího objemu 135ccm je pak jen lehce navýšený a to přesněji na 12,6 koně v 9000 otáčkách a 10,8 Nm v 7000 otáčkách. Pneumatiky jsou na obou strojích shodné, takže vpředu najdete rozměr malého dvanáctipalcového ráfku 120/70 a vzadu 130/70. Vpředu potěší obrácená 41 milimetrová vidlice a vzadu kyvka s tlumičem na bok. Předek brzdí jeden 220mm kotouč a vzadu najdete disk o průměru 190mm. Palivová nádrž má objem 7,2 litru.

TRK 502

Nové endurko TRK 502 má být cesťákem pro mladé. Dvouválec o objemu 500 kubíků není sice určen na cestování po světě, ale pro menší výlety proč ne. 48 koníků a 45 Nm už ve 4500 otáčkách je dobrý základ. Palivová nádrž pak pojme slušných 20 litrů paliva. O zastavení se starají dvoupístkové brzdy spojené s kotouči o průměru 320mm. Základní model je pak obutý do sedmnáctipalcových pneumatik Pirelli Angel o rozměrech 120/70 a 160/70. V nabídce pak bude i verze off-road, kde budete mít vpředu 19” ráfek a vzadu 17”. Cena není zatím známa.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):



TOPlist