Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
O zachytávaní krútiaceho momentu, ktorý pri akcelerácii zdvíha motorku s kardanom (reťaz a remeň to dokážu zachytiť sami o sebe, všimnite si, že pri jazde býva vrch napnutý a spodok voľnejší...) a pri decelerácii naopak "pričupne", sa dá nájsť info napr. na //www.largiader.com/paralever/ Je to anglicky, ale sú tam nejaké obrázky, paradoxne mne najzrozumiteľnejší prišiel ten s automobilovými nápravami.
Píše sa tam, že sa ten efekt dá negovať i predĺžením kyvky (čím sa zväčšuje moment, ktorým pôsobí motocykel váhou proti tomuto pohybu). Pochopiteľne bude tá sila menšia, ak je slabší motor (alebo nejde na plný výkon). Asi preto sa to nepoužíva na mnohých cruiseroch alebo slabších strojoch. Zjavne inžinieri dospeli k záveru, že na V85 ten efekt nebude taký silný, aby to vadilo, tak radšej ušetria hmotnosť a zložitosť.
spike-cz..Osloví to masy. Masy diskutérů pod testy. Ale z určitých důvodů, když už někdo bude v ruce žmoulat 300 tisíc, půjde a koupí něco jiného. Ale kdo ví, třeba se pletu a za pět let jich budou plné silnice, jak bavoráků, V-stromů, NCéček, Afrik, Versysů...No, asi ne.
Nejak moc nechapu, kde z toho motoru vymackli 59kW. Protoz jejich motory maji zasadne min a ten motor ma navic jen 2 ventily na valec, k topu rozvod pres pushords a vzduchac. Tak kde se vzalo 59kW??? Prijde mi to nejake podezrele, mozna prekonovane, aby to vubec nekdo chtel.
... neviem jak s marketingom, lebo tá motorka sa proste zjavila a o rok je už tu. Žiadne cestovanie po kontinentoch a "záťažové a vylaďovacie" testy rely jazdcami...
Za mňa pekná mašina.
spike-cz> Zrovna jsem to chtel napsat, ze bud vybornej marketing nebo je to hodne zajimava motorka, protoze slyset je o ni opravdu hodne. A navic ma auru velmi ocekavanyho stroje. Jsem moc rad, ze se Guzzine dari
V85 vypadá jako moc povedenej produkt a MG podle všeho začalo zvládat marketing, protože kolem V85 je hodně živo. A až odvysílají i test made by Pepa Sršeň, určitě TTčko osloví masy. I mně se líbí, uvidíme po zkušenostech cca po roce výroby. Každopádně továrně z Mandella přeju úspěch!
Někteří motorkáři prosili BMW o výrobu nového relativně lehčího jednoduchého odolného motocyklu s menším boxerem o obsahu 800/900 ccm a kardanem ve stylu R80GS. A BMW se na ně vybodlo. A hele - Moto Guzzi přišlo s V85TT a vypadá to, že tato mašina - až se vychytají mouchy, které má po uvedení na trh každý nový stroj - bude mít úspěch. Nebudou se u BMW škrábat za ušima?
Jel jsem na ní včera. Je to krásná motorka, hezky udělaná, dobře vybavená a moderní, ale ne zbytečně složitá. Motor není trhač, ale jede pěkně, za jízdy prakticky nevibruje, kardan není cítit. Převodovka přesná, spojka jde lehko jedním prstem. Brzdy nejsou jedovky, ale brzdí solidně. Bohužel pár věcí to pro mě docela kazí - To ovládání blinkrů, zapnutí ještě celkem OK, ale není tam žádná zpětná vazba na vypnutí a není poznat, jestli to člověk skutečně vypnul a nebo omylem zase zapnul. Kontrolka tempomatu ve stavu jeho pohotovosti bliká - jenže zeleně a navíc pod kontrolkou levých blinkrů, takže to mate. Displej by mohl být o palec větší. Patou jsem stále do něčeho narážel, ať už to byl držák zadních stupaček nebo vlevo sklopený stojan - toto mi vadilo nejvíc. A nakonec proti V-Stromu na tom dost fouká (s nízkým plexi), přímo na přilbu - není pak slyšet pěkný zvuk.
Petta: Jednoramenna kyvka s tim nema nic spolecneho...
Stravil jsem par minut hledanim. System treba na Grisu je takzvany CARC - Cardano Reattivo Compatto - Compact Reactive Drive - jeste se to da shrnout pojmem "torque reactive rear suspension". Tenhle system ma odstranit nezadouci spojeni mezi krouticim momentem a odpruzenim. Ocividne motorky bez toho maji tendenci pod vykonem zvedat zadek motorky.
Je mozny ze to na tenhle model nedali, protoze motor je mensi, ma min vykonu/kroutaku na to, aby se ten nezadouci effekt vubec nejak projevil. Tak je mozny ze dali prednost uspore hmotnosti pred komfortem. Je otazka jestli si ridic vubec neceho vsimne. Jen si tak spekuluju nahlas. ;)
JoskaH: Naprosto chápu Tvé pocity. Když jsem jel poprvé na Guzzi po x Japoncích, tak jsem byl zděšený Teď, když mám na Guzzi najeto desítky tisíc kilometrů musím říct, že každý další kilometr je víc a víc návykový.
Panove, poucte me nekdo, jak Guzzi resi zadni pohon kola. Vidim hridel, ale nevidim druhou paku co by kompensovala propruzeni zadniho kola. Griso to melo nad hrideli, Bawor to ma dodnes a na tomhle modelu to zmizelo... Je to reseny nekde hned za prevodovkou, ze to oko nevidi??
Včera jsem na ní jel 20 kilometrů
Jak to říct...velmi specifická motorka a na cenduro až přespříliš charakteru. Na vyjizdku super, ale jezdit na tom do práce nebo delší dovolenou, to bude asi pro dost úzký okruh lidí...Rozhodně nenudi
O zachytávaní krútiaceho momentu, ktorý pri akcelerácii zdvíha motorku s kardanom (reťaz a remeň to dokážu zachytiť sami o sebe, všimnite si, že pri jazde býva vrch napnutý a spodok voľnejší...) a pri decelerácii naopak "pričupne", sa dá nájsť info napr. na //www.largiader.com/paralever/ Je to anglicky, ale sú tam nejaké obrázky, paradoxne mne najzrozumiteľnejší prišiel ten s automobilovými nápravami.
Píše sa tam, že sa ten efekt dá negovať i predĺžením kyvky (čím sa zväčšuje moment, ktorým pôsobí motocykel váhou proti tomuto pohybu). Pochopiteľne bude tá sila menšia, ak je slabší motor (alebo nejde na plný výkon). Asi preto sa to nepoužíva na mnohých cruiseroch alebo slabších strojoch. Zjavne inžinieri dospeli k záveru, že na V85 ten efekt nebude taký silný, aby to vadilo, tak radšej ušetria hmotnosť a zložitosť.
Taky se mi líbila, tak sem si jí pořidil. Mám jí od čtvrtka 18.4.2019, najeto 330 km a fakt paráda
spike-cz..Osloví to masy. Masy diskutérů pod testy. Ale z určitých důvodů, když už někdo bude v ruce žmoulat 300 tisíc, půjde a koupí něco jiného. Ale kdo ví, třeba se pletu a za pět let jich budou plné silnice, jak bavoráků, V-stromů, NCéček, Afrik, Versysů...No, asi ne.
Nejak moc nechapu, kde z toho motoru vymackli 59kW. Protoz jejich motory maji zasadne min a ten motor ma navic jen 2 ventily na valec, k topu rozvod pres pushords a vzduchac. Tak kde se vzalo 59kW??? Prijde mi to nejake podezrele, mozna prekonovane, aby to vubec nekdo chtel.
... neviem jak s marketingom, lebo tá motorka sa proste zjavila a o rok je už tu. Žiadne cestovanie po kontinentoch a "záťažové a vylaďovacie" testy rely jazdcami...
Za mňa pekná mašina.
spike-cz> Zrovna jsem to chtel napsat, ze bud vybornej marketing nebo je to hodne zajimava motorka, protoze slyset je o ni opravdu hodne. A navic ma auru velmi ocekavanyho stroje. Jsem moc rad, ze se Guzzine dari
V85 vypadá jako moc povedenej produkt a MG podle všeho začalo zvládat marketing, protože kolem V85 je hodně živo. A až odvysílají i test made by Pepa Sršeň, určitě TTčko osloví masy. I mně se líbí, uvidíme po zkušenostech cca po roce výroby. Každopádně továrně z Mandella přeju úspěch!
Někteří motorkáři prosili BMW o výrobu nového relativně lehčího jednoduchého odolného motocyklu s menším boxerem o obsahu 800/900 ccm a kardanem ve stylu R80GS. A BMW se na ně vybodlo. A hele - Moto Guzzi přišlo s V85TT a vypadá to, že tato mašina - až se vychytají mouchy, které má po uvedení na trh každý nový stroj - bude mít úspěch. Nebudou se u BMW škrábat za ušima?
Mufiozo: někdo má raději funkční stroje s velkým charakterem než lestit spoustu plastikových a rádoby libivych krytek...
Honzo super a budu sledovat dál brejlovce obecného
Tu Ti Zajdo zavidim, vem ju na vdw, at tkusim ze to nebude pro mne, at nemam tezky spani
Guzzi opet nezklamala a vyrobila dalsi skaredou motorku, gratuluju, at to aspon jezdi
Tifáču ty jsi se nedíval na to jeho video???
Už se těším Zajoncu
Jsem na tento stroj zvědavý jak satan
Jel jsem na ní včera. Je to krásná motorka, hezky udělaná, dobře vybavená a moderní, ale ne zbytečně složitá. Motor není trhač, ale jede pěkně, za jízdy prakticky nevibruje, kardan není cítit. Převodovka přesná, spojka jde lehko jedním prstem. Brzdy nejsou jedovky, ale brzdí solidně. Bohužel pár věcí to pro mě docela kazí - To ovládání blinkrů, zapnutí ještě celkem OK, ale není tam žádná zpětná vazba na vypnutí a není poznat, jestli to člověk skutečně vypnul a nebo omylem zase zapnul. Kontrolka tempomatu ve stavu jeho pohotovosti bliká - jenže zeleně a navíc pod kontrolkou levých blinkrů, takže to mate. Displej by mohl být o palec větší. Patou jsem stále do něčeho narážel, ať už to byl držák zadních stupaček nebo vlevo sklopený stojan - toto mi vadilo nejvíc. A nakonec proti V-Stromu na tom dost fouká (s nízkým plexi), přímo na přilbu - není pak slyšet pěkný zvuk.
Nasel jsem video, za zminku stoji jen prvnich pet sekund, kde je videt zvedani zadku pod plynem. Ale nevypada to nejak agresivne. Asi to bude OK
https://www.youtube.com/watch?v=MBjljyAPQ9I
Petta: Jednoramenna kyvka s tim nema nic spolecneho...
Stravil jsem par minut hledanim. System treba na Grisu je takzvany CARC - Cardano Reattivo Compatto - Compact Reactive Drive - jeste se to da shrnout pojmem "torque reactive rear suspension". Tenhle system ma odstranit nezadouci spojeni mezi krouticim momentem a odpruzenim. Ocividne motorky bez toho maji tendenci pod vykonem zvedat zadek motorky.
Je mozny ze to na tenhle model nedali, protoze motor je mensi, ma min vykonu/kroutaku na to, aby se ten nezadouci effekt vubec nejak projevil. Tak je mozny ze dali prednost uspore hmotnosti pred komfortem. Je otazka jestli si ridic vubec neceho vsimne. Jen si tak spekuluju nahlas. ;)
Sramis, to asi proto, ze to nema "jednoramennou kyvku". Pekne to je..
Stadakk,ja keď som sadol prvý krát na Guzzinu po dvoch japoncoch,bol som naopak,milo prekvapený.
doufám že se s ní objevíš na VDW
Dyk Guzziny se už dávno neklepou,jenom pěkně vrněj.Pro mě je nejvíc asi ta cervenobila
JoskaH: třepe se to jak drahý pes?
JoskaH: Naprosto chápu Tvé pocity. Když jsem jel poprvé na Guzzi po x Japoncích, tak jsem byl zděšený
Teď, když mám na Guzzi najeto desítky tisíc kilometrů musím říct, že každý další kilometr je víc a víc návykový.
Panove, poucte me nekdo, jak Guzzi resi zadni pohon kola. Vidim hridel, ale nevidim druhou paku co by kompensovala propruzeni zadniho kola. Griso to melo nad hrideli, Bawor to ma dodnes a na tomhle modelu to zmizelo... Je to reseny nekde hned za prevodovkou, ze to oko nevidi??
Včera jsem na ní jel 20 kilometrů
Jak to říct...velmi specifická motorka a na cenduro až přespříliš charakteru. Na vyjizdku super, ale jezdit na tom do práce nebo delší dovolenou, to bude asi pro dost úzký okruh lidí...Rozhodně nenudi
asi půjdu proti proudu, ale ta barva se mi moc líbí.
Podle fotek jsem myslel, že jí bude testovat Jirka Riant. Škoda...