Eicma 2010: Aprilia
Text: Petr Poduška | Foto: Press , Jarda Ducháček , Jiří Jevický | Zveřejněno: 3.11.2010 | Zobrazeno: 18 169x
Nové Dorsoduro 1200 servírovali na stánku Aprilie v Kolíně jako předkrm. V Miláně přichází na řadu hlavní chod, a chutná královsky. Zapomeňte na všechno, co jste zatím kdy viděli v kategorii naháčů. Teď je tady nové Tuono V4 R s nadpozemskými parametry a technologiemi! V kategorii malorážek se jako desert představují novinky RS4 125 RS4 50.
Kapitoly článku
Tuono V4R
Domyslet si k němu kapotáž nevyžaduje zas tak moc fantazie – tohle je prostě odstrojená RSV 4, se vším co k tomu patří. Dobře, vidlicový čtyřválec v Tuonu má o deset procent nižší výkon, ale i tak dosahuje hodnoty 162 koní! Množství kroutícího momentu zůstalo prakticky zachováno, a jeho špička je k dispozici o 1000 otáček za minutu dřív.Jízdní stabilitu slibuje odhalený masivní rám, doplněný superbikovou kyvkou a předními 43 mm vidlicemi. Na jejich spodních koncích jsou radiálně uchycené třmeny s nápisem Brembo, které svírají kotouče o průměru 320 mm.
RS4 125 a RS4 50
Že to se stopětadvacítkami Aprilia umí, potvrzují četné úspěchy v mistrovství světa silničních motocyklůtní roli i prodejní statistiky. Ale spánek na vavřínech si v dnešní době nemouhou dovolit ani majitelé poháru konstruktérů v kategorii Superbike, a tak obě malorážky vstupují do další sezóny náležitě vylepšeny.RS4 125 vyměnila dvoutakt za vodou chlazený čtyřtaktní motor se vstřikováním paliva a čtyřventilovou hlavou s rozvodem DOHC, který produkuje maximum povolené legislativou, tedy rovných 15 koní. Efektivnímu využití výkonu v každé jízdní situaci pomáhá šestistupňová převodovka.
Z davu současných maloobsahových motocyklů vyčnívají nové Aprilie i hliníkovým rámem, vyztuženým příčnými žebry. Ani vidlice typu upside-down nejsou pro tuto kubaturu běžné a dokazují, že podobnost s velkými superbiky není pouze optická. To ale neznamená, že by tvary a barvy kapotáže nebyly zdařilou kopií litrového čtyřválce RSV.
Také parametry brzd můžeme bezesporu označit za nadstandardní. Vždyť která stropětadvacítka (o padesátkách vůbec nemluvě) se může pochlubit kotoučem o průměru 300 mm, nebo čtyřpístkovým třmenem? Ani v této disciplíně nemají oba modely Aprilia RS4 konkurenci.
Zajímavým detailem modelu RS4 125 je výfuková koncovka, integrovaná do spodní kapotáže, která kromě vizuálního efektu přispívá k populární centralizaci hmotnosti.
Další foto
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)