yamaha_demo_tour




Aprilia RS 660 Extrema a koncept ELECTRICa

Italská značka se na domácí půdě blýskla novou verzí sportovního modelu RS 660 Extrema. Díky pohotovostní hmotnosti pouhých 166 kg jde o nejlehčí výkonný motocykl se sportovním charakterem pro mladé jezdce. A protože velká část mladé generace vidí budoucnost mobility v elektrice, přichází také první projekt elektrického motocyklu do města.

Aprilia RS 660 Extrema

Tento model svým názvem odkazuje na jednu z nejsportovnějších stopětadvacítek v historii značky, Aprilii RS125 Extrema vyráběnou v letech 1992 až 1994. Stejně jako ona i Aprilia RS 660 usiluje o co nejnižší hmotnost a ovladatelnost. Ručičku váhy se podařilo srazit až na 166 kg hlavně díky lehčímu homologovanému výfukovému systému SC Project s karbonovou koncovkou na pravé straně na rozdíl od standardní RS660, která má výfuk pod motorem. Je jasné, že kdo si tohle koupí, bude určitě plánovat co nejčastější návštěvy závodního okruhu.

Nový výfuk je dodávaný včetně držáku koncovky z černého eloxovaného hliníku, který umožňuje sundat stupačky spolujezdce, což přispívá k ještě nižší hmotnosti. Odlehčený je také karbonový přední blatník a klín pod motorem. Sportovní charakter RS 660 Extrema podtrhuje také kryt zadního sedla, který nahrazuje sedlo spolujezdce (sedlo spolujezdce se dodává s motocyklem, který je stále homologovaný pro jízdu ve dvou).

Kromě standardní elektroniky modelu RS 660, která zahrnuje kontrolu trakce, náklonové ABS, motorovou brzdu, mapy motoru a wheelie control, má RS 660 Extrema ve výbavě také software, který umožní nastavit quickshifter na obrácené řazení. To znamená, že převodovku lze na silniční nebo závodní řazení přenastavit zcela nezávisle, bez výměny jakéhokoli komponentu – což je ideální pro okruhové dny.

Aprilia ELECTRICa

Proč se mi jenom vybavuje citát ze Shakespearovy hry, kdy Julius Cézar smutně oslovuje svého zrádce: „I ty, Brute?“. Kdo by to byl řekl, že tak sportovní značka jako Aprilia také zamíří do elektrického světa. Jenže značka je součástí obřího koncernu Piaggio, který už elektrický pohon úspěšně vyvíjí, a bylo by škoda si zavřít tyto dveře do budoucnosti.

Projekt ELECTRICa využívá know-how vývojářů Piaggio, kteří pracuje na elektrickém pohonu již od roku 1975. Nový koncept reaguje na nový životní styl, který má úplně jiné potřeby dojíždění. Motocykly budou v budoucnosti stále víc sloužit k zábavě a hledání vzrušujících zážitků z jízdy. Projekt ELECTRICa proto představuje lehký motocykl s nulovými emisemi, orientovaný hlavně na zábavu.

Design konceptu je samozřejmě hodně futuristický, vepředu používá moderní pojetí trojitého světlometu, typického pro všechny Aprilie. Elektromotor je umístěn ve střední části a pohání řetězový sekundární převod. Součástí bude LCD přístrojový panel a zajímavostí jsou ráfky, které by údajně měly za jízdy vytvářet charakteristický zvuk, pravděpodobně kvůli bezpečnosti, aby byl motocykl ve městském provozu slyšet.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist