husqvarna_virt_400_brezen




Aprilia RS 660 bude mít vlastní závody

Ruku nahoru, kdo tuhle zprávu nečekal! Otázkou nebylo, zda Aprilia vyhlásí pohárové závodění na jednotných RS 660, nýbrž kdy tak učiní. Jelikož se železo má kout, dokud je žhavé, první ročník se pojede už letos. A kde jinde, než v Itálii.

Aprilia a závodění, zejména v těch nižších kubaturách, to jsou prostě spojené nádoby. Pamatujete všechny ty dvoudobé RS 125 a 250? Dokonce i u nás se jezdily značkové poháry na těchto strojích, dodnes eresa u nás potkáte ve třídách Sport Production. S nástupem čtyřtaktů se Aprilia trochu stáhla ze závodního dění (pomineme-li superbiky RSV4 a speciály v MotoGP), ale loni jsme po mnoha letech v Itálii mohli vidět pohárové závodění pro jezdce od 11 let na nových malých RS 250 SP, což jsou jednoválcové čtyřtakty pro Aprilii vyráběné firmou Ohvale, a letos se přidá další třída na nových šestsetšedesátkách. Druhý krok ve znovuzrozené „Škole šampionů“, kde si Aprilia hodlá vychovávat nové naděje.

Na staré dvoudobé RS 125 (vlevo) navazuje od loňska čtyřdobá RS 250 SP

Závody jednotných RS 660 Trofeo se pojedou v rámci prestižního italského silničního mistrovství CIV a budou mít šest podniků: začne se v květnu v Misanu, následuje červencová Imola a opět Misano, tentokrát dvojzávod, na konci srpna Mugello a v říjnu Vallelunga. Důležité je, že se nebude závodit dohromady s jinými motocykly, jak to občas v těch pohárech bývá, nýbrž okruh bude patřit jen a pouze Apriliím. Na startovní rošt se bude moci postavit 42 závodníků ve věku od 15 let výš, kteří si vyberou jeden ze dvou způsobů účasti. Polovinu zúčastněných totiž budou tvořit přihlášení do programu Aprilia Racing Area, kteří zaplatí 34 900 EUR (přes 900 000 Kč) bez DPH a na závody potom akorát přijedou s rukama v kapsách, o vše ostatní se Aprilia postará – motocykly se budou losovat, jejich údržbu a opravy budou řešit kvalifikovaní tovární mechanici, veškerý spotřební materiál (gumy, benzín) zařizuje výrobce, k dispozici budou konzultanti na telemetrii, zázemí s cateringem, profesionální fotograf a těmto jezdcům se také budou věnovat manažeři Aprilie. V rámci ceny je i 2000 EUR na náhradní díly, pokud závodník něco rozbije. Na nejlepšího z nich čeká po skončení šampionátu nová silniční RS 660. Druhou polovinu startovního roštu mají tvořit soukromníci, kteří si koupí připravenou RS 660 Trofeo za 17 950 EUR včetně DPH (cca 470 000 Kč) a tyhle závody pro ně budou jenom vlastní kratochvílí bez dalších ambicí. Jelikož podle technického ředitele Aprilia Racing Romana Albesiana dokáže RS 660 na plynulých tratích zajíždět podobné časy jako motocykly třídy Supersport 600, může to být i zajímavá alternativa pro hobby jezdce na agenturní závody.

Co je důležité, že ty motorky by měly být skutečně jednotné. Kromě běžných změn nastavení podle jezdeckého stylu jsou veškeré úpravy zakázané. Stroj dostanete s laminátovou kapotáží Cruciata Racing, lakovanou u společnosti Carrozzeria Zanasi, která dělá barvičky pro Aprilii v MotoGP. Nízká, na přední vidlici uchycená řídítka, nastavitelné stupačky, chrániče páček a další podobné doplňky dodá Spider Racing, přeci jen silniční ergonomie standardní RS 660 potřebuje na okruhové řádění trochu upravit. Jiný je i podvozek, přední vidlice dostane úpravu od Andreaniho, vzadu najdete plně nastavitelný Öhlins. Brzdy zůstávají hardwarově stejné, tedy radiální pumpa i čtyřpístkové brzdiče Brembo s opletenými hadicemi, doplněné o závodní destičky. Jak to bude s ABS, není řečeno, ale elektronika má nést značku Aprilia Racing, takže tam tohle snad bude vyřešené. Pneumatiky jsou jednotné Pirelli Supercorsa V3 SC1, vzadu s trochu vyšším profilem 180/60.

Lehce upravený je i motor – jeho nádech vylepšuje filtr od značky Sprint Filter a výdech zase lauf SC Project s klasickou, na bok vytaženou karbonovou koncovkou namísto toho obrovského kanystru pod motorem. Tyhle změny dovolily nabrat řadovému dvouválci trochu síly navíc, namísto stovky u závoďáku naměříte 105 koní. Jelikož je verze RS 660 Trofeo o 16 kilo lehčí než silničák (153 vs. 169 kg bez náplní), mohla by to být opravdu hodně zábavná okruhová zbraň i mimo vypsané pohárové závodění. Na březen má Aprilia vymyšlené předsezónní testování, jehož se budou moci zúčastnit i ti, kdo zatím o účasti v RS 660 Trofeo uvažují.

Chtěli byste více fotek a barevných? My taky, ale Aprilia zveřejnila akorát dvě studiové, z nichž jsou vytvořené výše ukázané detaily, a tuhle černobílou najdete na stránkách promotéra. Víc nic :-(

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2.5 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



faber_aprilia3_brezen
Objednat reklamu
TOPlist