AJP: v hlavní roli cestovní enduro PR7
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 9.11.2016 | Zobrazeno: 19 316x
Expozice portugalské značky AJP se nejvíce zaměřila na svého největšího bahnomila, který očividně nepostrádá cestovní ambice. Jde o model PR7, který byl představen již před dvěma roky, ale teprve v těchto dnech se rozjíždí jeho sériová výroba. Podle informací by se první kousky měly na prodejnách objevit už v prosinci.
Kapitoly článku
AJP PR7
Cestovní enduro jasně ukazuje, že se nezalekne většího terénu a nebude proti delším přejezdům. Poměrně slušnou offroadovou řečí mluví podvozek s vysokými zdvihy, konkrétně 300mm na přední plně stavitelné vidlici a 280mm na zadním stavitelném pérování Sachs. Také jednadvacítkové přední kolo v kombinaci se zadní osmnáctkou nebude v terénu k zahození, podobně jako kovový chránič pod motorem, zubaté stupačky, bástry nebo sedmnáctilitrová nádrž umístěná pod sedlem. To by mělo hrát do karet centralizaci hmoty a tím pádem ideálním jízdním vlastnostem.
Chuť do života dává ájépéčku kapalinou chlazený jednohrnek o objemu 600 ccm je zasazen do hliníkového rámu. Pro delší výlety za terénem se bezesporu hodí šesti kvaltová převodovka, přední maska plnící funkci větrného štítku, ale i originální textilní bagáž. Sedlo je položeno poměrně vysoko a 920mm jen poukazuje na terénní ambice, stejně jako světlá výška 320mm.
AJP PR7 s prázdnou palivovou nádrží váží 148kg a tento ůdaj není vůbec zlý. Už teď je jasné, že se stává přímým konkurentem CCM 450, který jsme si během této sezony mohli vyzkoušet.
AJP PR3 a PR4
Menší cenově dostupná endura PR3 a PR4 pokračují bez výraznějších změn a na výstavní ploše portugalského výrobce s tradicí od roku 1987 pochopitelně nemohly chybět. Zejména model PR4 se těší veliké oblibě, což jen dokazují velice slušné prodeje po celém světě.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)