yamaha_demo_tour




Přilba s větrákem, tři verze Schuberth C4, bezpečnější Aviator od Airohu a další novinky na hlavu

Italský Momodesign má novou skútr přilbu s přídavnou ventilací, což by sice v létě mohlo být příjemné, většinu lidí ale bude spíš zajímat vylepšená C4 od Schuberthu, Airoh zase posunul bezpečnost své krosové chlouby Aviator 2.3. Rovnou tři nové přilby pro tři jezdecké kategorie pak představil Scorpion, Suomy s mateřským Kytem mají celkem 5 novinek a jeden koncept, a nakonec se podíváme na legendu Simpson, která vstoupila do segmentu vyklápěcích přileb. 

Kapitoly článku

Momodesign

Nazvat novou přilbu Aero můžete rovnou z několika důvodů. Ten nejjednodušší je, že se vám to slovo prostě líbí. Momo má ale pro takto nazvanou novou skútr přilbu hned dva argumenty. Tím prvním je aerodynamika, které věnovali hodně pozornosti. Také proto přilba přichází s tvarem, se kterým přichází. Dobrá práce s proudícím vzduchem znamená větší stabilitu přilby, nižší míru hluku uvnitř a u novinky navíc ještě lepší ochranu hlavy při pádu díky lepším skluzovým vlastnostem. Hladká skořepina se totiž o nic nezasekne a alegantně klouže po povrchu. Všemu tomu pomáhá i velký plexi štít s patentovaným mechanizmem otvírání, který navíc nabízí široký periferní rozhled.

Hlavní zajímavostí téhle přilby je ale její ventilace. Na jednom centrálním vstupním otvoru a dvou výstupních není zase nic extra k probádání, jenže přilbu můžete volitelně dovybavit systémem Tornado. To je zjednodušeně řečeno ventilátor, který přivádí čerstvý vzduch do přilby, i když se nejede. V zásadě taková klimatizace, ale klimatizace to není. K ochlazování dochází totiž přirozeným proudem vzduchu a ne proudem uměle zchlazeného, v podstatě to simuluje proud vzduchu, který vzniká při rychlosti 80 km/h. K ovládání systému Momo vyvinulo mobilní aplikaci Tornado 1.0, kde si můžete nastavit požadovanou teplotu, rychlost otáčení větráčku nebo různé módy, ve kterých systém funguje. Například, že se zapíná jen když zpomalíte pod 50 kilometrů za hodinu. V systému je totiž GPS jednotka, a ta krom toho nedovolí nastavovat hodnoty během jízdy. Cena téhle srandy je 139 Euro, k tomu ale ještě musíte připočíst 229 Euro za samotnou přilbu. U té jinak najdete standardní výbavu s vyjímatelným interiérem nebo sluneční clonou.

Druhá novinka nemá tak revoluční technologii, ale pro firmu revoluční do značné míry je. Hornet je totiž první itegrálka značky Momodesign. Sportovně cestovní přilba přichází se všemi potřenými parametry, aby se mohla v nabité konkurenci prosadit. Fiberglassová skořepina je nabízena ve dvou velikostech, v útrobách přilby našla své místo sluneční clona a přilba je prošpikována větracími otvory. Nakonec tu máme nové jetky Zero a Eagle, druhá jmenovaná je obyčejná termoplastová otevřená přilba, ale Zero už je zajímavější. V barevné verzi nabídne luxusní kůží obšité polstrování a samotný materiál interiéru je celkově na omak příjemnější. Hodnotnější je také samotná skořepina, která je ze sklolaminátu. Ve finále pak je Zero o 100 Euro dražší, než obyčejný Eagle. Ať tak či tak, můžete si k tomu přikoupit nový vychytaný nepromokavý baťůžek s kapsou, do které se přilba dá šoupnout. Třeba když jedete pro spolujezdce a úložný prostor skútru máte plný blbostí. Přilby Momodesign k nám dováží skupina Faber, takže se v případě zájmu informujte u nejbližšího oficiálního dealera Piaggio Group, případně můžete nabídku prozkoumat prostřednictvím stránek K2 Moto.

Schuberth

To nejvíc na cestování se nyní jmenuje C4 Pro Carbon. První inovací, která u téhle C4 praští do očí, je karbonové vlákno použité na skořepinu. Podle Němců jde o stejnou technologii, jakou používají u přileb pro F1. U všech modelů C4, nyní jsou totiž tři, je nový interiér, který, díky přepracování v oblasti krku a potlačením hluku v okolí mechanických částí přilby, dělá tuhle vyklápěčku nejtišší vyklápěcí přilbou, kterou kdy Schuberth vyrobil. Při 100 kilometrové rychlosti na naháči uvnitř přilby naměřili 85 dB. Interiér v oblasti lícnic a vršku přilby navíc připomíná samet, takže je o pohodlí postaráno na jedničku.

U všech tří verzí se také zapracovalo na ventilaci, která by měla být lépe ovladatelná a její nastavovací prvky by měly déle vydržet. Společná změna se týká také použití fólie Pinlock. Doposud Schuberth používal svou vlastní fólii a s tou byly občas problémy. Teď na všech přilbách najdete protimlžící řešení od osvědčeného výrobce a u verzí Pro a Pro Carbon dokonce v nejvyšším provedení Pinlock 120.

Výhodou příchodu tří verzí je to, že pokud nepotřebujete přilbu s „kecafonem“, můžete si pořídit dostupnější variantu C4 Basic. Ta se od těch vyšších odlišuje tím, že v ní není zabudovaný komunikační systém. Pro a Pro Carbon už mají v sobě, podobně jako předchozí C4, předpřipravenou anténu, mikrofon a reproduktory, takže vám stačí si dokoupit pouze Bluetooth jednotku. Její uložení v přilbě se také dočkalo změn, protože v minulosti občas zlobilo. Teď by jednotka měla na svém místě držet pevněji, na lepší místo se nastěhoval i mikrofon. Původně byl v oblasti čela, teď je v bradové části, takže nabídne lepší zvuk.

Milán přivítal i novou generaci jet přilby M1, nyní ve verzi Pro. Předělávala se opět ventilace pro lepší účinnost a větší trvanlivost ovládacích prvků a po vzoru C4 Pro se pracovalo i na interiéru. Ten je opět pohodlnější a tišší, dokonce se výrobce chlubí stejnou úrovní hluku jako u vyklápěčky. Jak tohle Němci dokázali, nevíme, ale zato víme, že mají vychytaný systém přilby, který umožňuje použití s velkým štítem, nebo bez, a to při zachování dobré aerodynamiky a vzhledu. V případě velkého štítu je možné vybírat z jeho několika barev, je tu navíc sluneční clona a nechybí ani předpřipravený komunikační systém nebo příprava pro Pinlock fólii. Obě nové přilby hledejte u dovozce Geneze.cz.

Airoh

Aviator 2.3 AMS2 je vcelku divoký název, ale znalci už určitě dobře vědí, že jde o nástupce vrcholné krosové přilby, ve které jezdí třeba několikanásobný mistr světa Tony Cairoli. A to rozhodně není jediné velké jméno Airohu v offroad světě. Hlavní inovace u přilby tkví v systému AMS2, kterým není nic jiného, než systém eliminující rotační síly při pádu. Na tohle se poslední dobou hodně dbá a Airoh je dalším výrobcem v řadě, který ve svých přilbách přichází s nějakým tím řešením. Váha karbon kevlarové přilby začíná na 1 070 gramech, dodávat další informace už asi není potřeba. Jedna z nejlepších krosových přileb má prostě všechno, co má taková přilba mít, navíc má v balení třeba kit pro připevnění GoPro kamery, kryt vrchní ventilace, prodloužený kšilt, náhradní šroubky a další drobnosti. Na nového Aviatora se ptejte u Paola.

Scorpion

Velká modelová ofenziva se odehrála u Scorpionu. Svou novinku mají jak silniční střelci, tak cestovatelé a nezapomnělo se ani na krosaře. EXO-R1 Air je nová vrcholná integrálka s obvyklou výbavou Scorpion. Skořepina je z jejich kompozitu Ultra TCT, nechybí ani unikátní pumpička k dofukování lícnic. Interiér je hypoalergenní, vyjímatelný a pratelný. Hlavní inovací, kromě nového vzhledu s vylepšenou aerodynamikou, je nový systém uchycení plexi. Potěší, že v balení rovnou dostanete i tmavou variantu a pinlock fólii.

Druhá novinka se jmenuje EXO-Tech a jde o turistickou vyklápěčku s dvojí homologací, což je největší benefit nové přilby. Doposud měly vyklápěčky Scorpionu homologaci jen pro uzavřené použití. Nechybí hypoalergenní interiér, sluneční clona, promyšlená ventilace, příprava pro použití brýlí nebo zapínání na mikropřezku.

VX-16 Air je nová přilba určená do bláta. Jde o přilbu nižší řady vyrobenou z polykarbonátu, interiér je starší generace Kwickwick2, jsou tu ale dofukovací lícnice, velký průzor na brýle nebo třeba kšilt s vychytanou aerodynamikou. Tahle přilba by mohla zaujmout hlavně příznivou cenou, kterou si ověřte u slušovického M.C.F.

Vemar / Simpson

Italský výrobce představil na domácím veletrhu novou jednoduchou přilbu na skútry Air, o které by nemělo smysl samo o sobě psát, tím pádem vlastně ani o Vemaru. Jenže on mimo jiné stojí za zrozením motocyklové verze legendárních amerických přileb Simpson. Jestli jste někdy viděli závody dragsterů, tak jste viděli jistojistě tyhle přilby se svým světoznámým agresivním designem. Ten bude pro příští rok k dispozici i pro cestovatele, protože Simpson prostřednictvím Vemaru představil, držte se, vyklápěčku! Celým jménem se jmenuje Simpson Darksome a je teda vážně hustá. Odklápěcí brada designem odkazuje na legendární tvar, ale má samozřejmě upravenou aerodynamiku. Pak už jde ale o klasickou modulární přilbu, takže nečekejte nic speciálního. Pinlock, větrání, vyndavací interiér, sluneční clona, D-kroužky a na výběr je mezi standardní trikompozitovou verzí a karbonovou.

Suomy / KYT

Na stánku domácí Suomky vlastněné indonéskou značkou KYT svítila na všechny strany nová závodní přilba SR-GP. Slovo závodní by si zasloužilo zvlášť zdůraznit, protože si ji nekoupíme. Na své hlavě ji zatím vozí a vyvíjí třeba Andrea Dovizioso nebo Gary Johnson. Suomy ale říká, že s touhle přilbou vstupuje do nové éry, protože při jejím vývoji zásadně dbá na aerodynamiku, maximální výhled z přilby a dobrou ventilaci. Na to, jak to funguje v praxi, si ale ještě chvilku počkáme.

Co už bude brzy na pultech obchodů, to je nová krosová přilba MX Speed, a i na jejím vývoji se podíleli jezdci z mistrovství světa. Skořepinu tvoří mix kevlaru, karbonu a sklolaminátu, v Suomy nazývaný Tricarboco, v nabídce budou dvě její velikosti. Interiér je vyjímatelný a pratelný, o čerstvý přísun vzduchu do něj se starají 4 vstupní otvory. Velkou inovací je použití systému MIPS k ochraně mozku v případě pádu. Tuhle vychytávku už pár výrobců používá, pokud i tak nevíte, o co jde, tak je to systém, který dokáže absorbovat rotační energii a ochránit před ní to nejcennější, co máte v hlavě. Co se tvarových vychytávek týče, je tady velký otvor, kam se vejdou i ty největší brýle poslední generace.

Speedjet, jak už název napovídá, je nová jetka a poslední novinka pod značkou Suomy. Její základní tvar vychází z integrálky Speedstar a najdeme tu i podobnou výbavu. Stejný je materiál skořepiny Tricarboco, interiér je vyjímatelný, plexi vybavené Pinlockem a ve výbavě nechybí ani sluneční clona.

S novou jet přilbou přišel i mateřský KYT. NF-J je termoplastová přilba se sluneční clonou a čelní ventilací. K ní KYT přidal také jednu crossovou novinku, Skyhawk. Tady už najde trikarbonovou skořepinu s vahou 1 100 gramů, samozřejmě je tu zapínání na D kroužky a vyjímatelný interiér, ostatně bez toho by v téhle helmě asi Romain Fabvre nejzdil. Poslední představenou přilbou je hned nová vlajková loď, závodní integrálka NX Race. Při tvorbě se přilba několikrát podívala do větrného tunelu, na skořepinu opět posloužila směs tří materiálů, pak tu máme další důležité vlastnosti pro sportovní přilbu. Snadno vyměnitelné hledí, Pinlock fólii, zapínání na D kroužky, aerodynamický spoiler, hledí se širokým zorným úhlem nebo vyjímatelný interiér. Jak je vidět, spojení Suomy s KYTem prospělo oběma stranám, jak je ostatně vidět i u dovozce Motoman.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Davcoun přispěl 6 Kč
nexus přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist