Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
JJ. Je to spíš takové PR ten článek - spíš pro přehled možností.
Přidám svou zkušenost...
Já osobně mám SW-Motech Trax i s topcasem a rozhodně můžu doporučit. Kufry jsou z poczivýho alu plechu a když moto padne, tak vpohodě vydží - vlastní zkušenost. Mají zámky, takže neřeším, že od motorky odejdu, jako jiní jedinci vybavení brašnami či rolkou, aby se báli, že jim z toho někdo něco vytáhne. Navíc jdou i během pár vteřin sundat a vzít kamkoli bez toho, abych je rozdělával - což je třeba při dešti velice praktické. Další plus je dobrá skladnost, protože narozdíl od všech těch kulatých kufů a topcasů jsou hranatý a dobře se tam vše nandá i vyndá. Motorka je širší, ale spíš opticky než fakticky... moje konkrétně jen o 20 sm, což není taková trága. Je třeba však dávat bacha, to je jasné.
Článek fajn, ale možná tak pro začínajícího motorkáře, čekal jsem trochu víc než jen více méně popis kufrů a všeobecných věcí jako že textil není bezpečnej (z hlediska zlodějů) dole v komentářích jsem tedy našel podstatně zajímavější informace. Chválim snahu, ale kdykoli tu čtu nějaký článek je to víceméně zklamání. Namátkou mytí motorek... kdy zkoušíte přípravky a leštěnkách ze showroomu lehce zaprášenejch. Vůbec by to chtělo možná víc praktickejch věcí a aby články nevypadali jak z nějakejch letáčků výrobců.
Vždycky jsem si říkal, že tu kritiku sem psát nebudu, ale dneska mi to nějak nedalo.
Mozna to chtelo ukazat nejaky prakticky priklady spravne a nespravne nabaleny motorky, ne jen reklamni fota s kuframa. Jinak do plna nalozeny plastovy kufry vydrzi lecos a nerozkrapnou se ani pri lehcich padech pretizeny motorky, to zase nema cenu veset certa na zed.
-Neznaleho jezdce mozna taky hodne zaskoci, kdyz po nalozeni motorce zacnou kmitat bez zjevny priciny riditka. Pak je potreba presunout nektere tezke predmety co nejvic dopredu jak v kufrech, tak z kufru do tankvaku a pritvrdit zadek.
-V pripade plastovych kufru si nedovedu predstavit nemit uvnitr aspon nejakou vnitrni tasku/vak, aby pak po otevreni se veci sypaly ven. Pokud dany typ kufru jiz neni ve vyrobe nebo nejde sehnat vnitrni vak, ktery treba navic sezere misto jak nekdo psal, da se to resit bud usitim na miru tasek na zip, nebo treba do starych Krauseru uplne perfektne sedi takovy ty tasky na zip z plastovy tkaniny tvaru kvadru, ktery pouzivavali bezdomovci jako cestovni zavazadla
Dobrý článek se spoustou podrobností, nicméně mi v něm přece jenom dost chybělo . Kdo to s cestováním myslí opravdu vážně,volí buď cestovní enduro (tedy v 99,9% kovové kufry)nebo motorku silniční cestovní (tedy plasty). Kufry jsou nám tedy více méně dané. Pokud jde o turbulence nevím, kde jsi o nich Petře slyšel nebo četl. Mám cestovní enduro, tedy kovové kufry, jezdím převážně po asfaltu, někdy i po dálnici a zmínka o turbulencích mi přišla úsměvná. Zásadní rozdíly mezi plas. a kov. kufry v článku ale chybí. Jsou dva. Prvním je rozdílné otevírání. Kovové se plní z hora, (snadno pojmou i ten stan!)tedy až po hrdlo. Plastové z boku Vychvalovaná taška zaujme navíc min. 30% objemu! Druhý rozdíl se pozná, když motorka spadne. A komu nespadla?! Každopádně bagáž na dovolenou uveze asi každá motorka. Při balení není ale marné počítat i s deštěm
Nevim zda to zaznelo ale nekde ve foru jsem narazil na zajivame reseny kufrik a to,primo namontovany na origo plotne sedla spolujezdce,takze si kufr nacvaknete misto sedacky nebo bobiku...sikovne(pro solo jizdu)
chcel by som povedat tolko, ze plastove kufre - konkretne hebko becker gobi, su neskutocne pevne. Nedovolil by som si bez nejakeho exaktneho testu povedat, ci su viac alebo menej pevnejsie ako hlinikove. Kazdy z tychto materialov ma nejake zapory a aj klady, takze to by bolo tazke.
Co sa tyka mna, tak uz 3 roky cestujem iba s tankvakom a rolkou a je to omnoho lepsie ako vlacit sa s kuframi. Jednoznacne kazdemu, kto jazdi solo, doporucujem tuto kombinaciu.
Ač to ve článku zaznělo, zopakuji to - s bočníma kuframa je mašina širší.
Dal jsem kdysi 2xV35 na ER-6 ... a hned při prvním parkování na dovolené jsem brknul kufrem o blinkr na manželčině motorce. Tak bacha.
Prostě mám raději topcase + něco na sedle spolujezdce - mašina je užší a obratnější.
reddick > zakladni pravidla pro baleni:
- at mas kufru kolik chces, vzdy je to malo
- co se nevejde, to nepotrebujes
- pokud nechces mit k veceri leco, je vhodne davat rajcata a vajicka nahoru a drzet je oddelene od tvrdejch veci
- i pivo v plechu se muze o neco tvrdyho v kufru (v mym pripade gril) prosoupat a spani v pivem napustenym spacaku je na dovolene vseobecne vyhledavany zazitek
- balit je vhodny v podminkach, ktere odpovidaji tem na ceste; prekvapeni, ze co se veslo do baglu pri skladani v obyvaku se ted najednou po dvoudennim uzivani nevleze, si stejne obcas prozije kazdy
- at balis jak balis, vzdy budes jako prvni potrebovat neco, co je uplne vespod
Mám na XB boční kufry na neorigo konstrukci, se kterejma je stroj širkoý jak 3/4 auta. A nikdy nebyl problém s rychlostí do 200 i na takhle krátkém stroji.
Dobrej clanek... dalo by se na to dobre navazat nejakym clankem ve kterym by bylo vic rad a nebyl by tak obecnej (nejaky rady, tipy atd...). Napriklad, na co si dat pozor pri baleni, jak se spravne zabalit, kde a jak planovat cestu.
Jinak s tou rychlosti s kufrem mam taky problem
To SensationBlaack proč ne v DE se to dá jet dvě kila, loni z Assenu po MotoGP jsem to jel i v dešti dvě kila, ale jenom na prázdné dálnici od 4:00 do 7:00 v neděli
na tu rychlost treba davat bacha...
ja som sa raz pozabudol a spomenul som si na kufor az ked na tachometri svietilo 262 km/h zaplat panboh drziak (SW-Motech) aj kufor (Givi Maxia tech 52l) vydrzali v pohode Ale aj tak si na to od vtedy davam pozor...
hmmm pěknej článek , jen bych rád doplnil že jízda s vozejkem za motorku je třeba v něměcku omezená na 60km/hod byl sem na to upozorněnej.Osobně nevozím žádný tašky ani kufry .. sajda je sajda //motomys.rajce.idnes.cz/Espana_2011/#Espana073.jpg
No já vozím 3 kufry Nonfango na SV 650 S a je skutečně potřeba počítat s tím těžištěm a pokud nechceš jezdit po zadním tak do Topcase jen to oblečení a nějakou svačinu na cestu.
Taky dost překračuji parametry uvedené v technickém listu kufrů (nosnost bočních překračuji o cca 50% a maximální rychlost při jízdě s kufry (doporučená do 120 Km/h) překračuji v německu o 80 Km/h. Každý kufr pro tento případ pojišťuji dvěma gumami.
Pěkný článek ale fantazii se meze nekladou.. Dá se potkat ledascos

JJ. Je to spíš takové PR ten článek - spíš pro přehled možností.
Přidám svou zkušenost...
Já osobně mám SW-Motech Trax i s topcasem a rozhodně můžu doporučit. Kufry jsou z poczivýho alu plechu a když moto padne, tak vpohodě vydží - vlastní zkušenost. Mají zámky, takže neřeším, že od motorky odejdu, jako jiní jedinci vybavení brašnami či rolkou, aby se báli, že jim z toho někdo něco vytáhne. Navíc jdou i během pár vteřin sundat a vzít kamkoli bez toho, abych je rozdělával - což je třeba při dešti velice praktické. Další plus je dobrá skladnost, protože narozdíl od všech těch kulatých kufů a topcasů jsou hranatý a dobře se tam vše nandá i vyndá. Motorka je širší, ale spíš opticky než fakticky... moje konkrétně jen o 20 sm, což není taková trága. Je třeba však dávat bacha, to je jasné.
Článek fajn, ale možná tak pro začínajícího motorkáře, čekal jsem trochu víc než jen více méně popis kufrů a všeobecných věcí jako že textil není bezpečnej (z hlediska zlodějů)
dole v komentářích jsem tedy našel podstatně zajímavější informace. Chválim snahu, ale kdykoli tu čtu nějaký článek je to víceméně zklamání. Namátkou mytí motorek... kdy zkoušíte přípravky a leštěnkách ze showroomu lehce zaprášenejch. Vůbec by to chtělo možná víc praktickejch věcí a aby články nevypadali jak z nějakejch letáčků výrobců.
Vždycky jsem si říkal, že tu kritiku sem psát nebudu, ale dneska mi to nějak nedalo.
...on je Krauser sprosty slovo?
ze mi to tam napsalo "starych s***"???
Mozna to chtelo ukazat nejaky prakticky priklady spravne a nespravne nabaleny motorky, ne jen reklamni fota s kuframa. Jinak do plna nalozeny plastovy kufry vydrzi lecos a nerozkrapnou se ani pri lehcich padech pretizeny motorky, to zase nema cenu veset certa na zed.
-Neznaleho jezdce mozna taky hodne zaskoci, kdyz po nalozeni motorce zacnou kmitat bez zjevny priciny riditka. Pak je potreba presunout nektere tezke predmety co nejvic dopredu jak v kufrech, tak z kufru do tankvaku a pritvrdit zadek.
-V pripade plastovych kufru si nedovedu predstavit nemit uvnitr aspon nejakou vnitrni tasku/vak, aby pak po otevreni se veci sypaly ven. Pokud dany typ kufru jiz neni ve vyrobe nebo nejde sehnat vnitrni vak, ktery treba navic sezere misto jak nekdo psal, da se to resit bud usitim na miru tasek na zip, nebo treba do starych Krauseru uplne perfektne sedi takovy ty tasky na zip z plastovy tkaniny tvaru kvadru, ktery pouzivavali bezdomovci jako cestovni zavazadla
Dobrý článek se spoustou podrobností, nicméně mi v něm přece jenom dost chybělo
. Kdo to s cestováním myslí opravdu vážně,volí buď cestovní enduro (tedy v 99,9% kovové kufry)nebo motorku silniční cestovní (tedy plasty). Kufry jsou nám tedy více méně dané. Pokud jde o turbulence
nevím, kde jsi o nich Petře slyšel nebo četl. Mám cestovní enduro, tedy kovové kufry, jezdím převážně po asfaltu, někdy i po dálnici a zmínka o turbulencích mi přišla úsměvná. Zásadní rozdíly mezi plas. a kov. kufry v článku ale chybí. Jsou dva. Prvním je rozdílné otevírání. Kovové se plní z hora, (snadno pojmou i ten stan!)tedy až po hrdlo. Plastové z boku
Vychvalovaná taška zaujme navíc min. 30% objemu! Druhý rozdíl se pozná, když motorka spadne. A komu nespadla?!
Každopádně bagáž na dovolenou uveze asi každá motorka. Při balení není ale marné počítat i s deštěm
enusim2 jo dělá to Shad, bohužel je omezený výběr motorek, vesměs litr s děleným sedadlem :-/
Jinak je to pecka...
Nevim zda to zaznelo ale nekde ve foru jsem narazil na zajivame reseny kufrik a to,primo namontovany na origo plotne sedla spolujezdce,takze si kufr nacvaknete misto sedacky nebo bobiku...sikovne(pro solo jizdu)
chcel by som povedat tolko, ze plastove kufre - konkretne hebko becker gobi, su neskutocne pevne. Nedovolil by som si bez nejakeho exaktneho testu povedat, ci su viac alebo menej pevnejsie ako hlinikove. Kazdy z tychto materialov ma nejake zapory a aj klady, takze to by bolo tazke.
Co sa tyka mna, tak uz 3 roky cestujem iba s tankvakom a rolkou a je to omnoho lepsie ako vlacit sa s kuframi. Jednoznacne kazdemu, kto jazdi solo, doporucujem tuto kombinaciu.
Ač to ve článku zaznělo, zopakuji to - s bočníma kuframa je mašina širší.
Dal jsem kdysi 2xV35 na ER-6 ... a hned při prvním parkování na dovolené jsem brknul kufrem o blinkr na manželčině motorce. Tak bacha.
Prostě mám raději topcase + něco na sedle spolujezdce - mašina je užší a obratnější.
reddick > zakladni pravidla pro baleni:
- at mas kufru kolik chces, vzdy je to malo
- co se nevejde, to nepotrebujes
- pokud nechces mit k veceri leco, je vhodne davat rajcata a vajicka nahoru a drzet je oddelene od tvrdejch veci
- i pivo v plechu se muze o neco tvrdyho v kufru (v mym pripade gril) prosoupat a spani v pivem napustenym spacaku je na dovolene vseobecne vyhledavany zazitek
- balit je vhodny v podminkach, ktere odpovidaji tem na ceste; prekvapeni, ze co se veslo do baglu pri skladani v obyvaku se ted najednou po dvoudennim uzivani nevleze, si stejne obcas prozije kazdy
- at balis jak balis, vzdy budes jako prvni potrebovat neco, co je uplne vespod
Mám na XB boční kufry na neorigo konstrukci, se kterejma je stroj širkoý jak 3/4 auta. A nikdy nebyl problém s rychlostí do 200 i na takhle krátkém stroji.
Dobrej clanek... dalo by se na to dobre navazat nejakym clankem ve kterym by bylo vic rad a nebyl by tak obecnej (nejaky rady, tipy atd...). Napriklad, na co si dat pozor pri baleni, jak se spravne zabalit, kde a jak planovat cestu.
Jinak s tou rychlosti s kufrem mam taky problem
Chtěl jsem se zeptat,to se u některých kufrů vážně používá nylonový rám a hliníkové desky? Nejsou ty materiály jenom prohozené?
Jo a kdybys to chtěl vidě tak letos do assenu odjiždím 26.6.
Viz pozvánka: //www.motorkar...etail-akce/?aid=5574
To SensationBlaack proč ne v DE se to dá jet dvě kila, loni z Assenu po MotoGP jsem to jel i v dešti dvě kila, ale jenom na prázdné dálnici od 4:00 do 7:00 v neděli
RosSV: chces rict ze na tom 650 SVcku jezdis po nemecku s kuframa 2kilama jo?
to bych chtel videt...
Každej den kupovat nový trenky? To není pohodlné, ani se dvěma kreditkami...
Nikdo tu neřešil variantu - kartáček kreditka?
každý lepší výrobce to má v návodu uvedeno třeba GIVI Maxia a V46 má max. 10kg a 120 km
Sakra o nějakým omezení rychlosti u kufrů slyším poprvé
ten pávík se mi páčí
na tu rychlost treba davat bacha...
zaplat panboh drziak (SW-Motech) aj kufor (Givi Maxia tech 52l) vydrzali v pohode
Ale aj tak si na to od vtedy davam pozor...
ja som sa raz pozabudol a spomenul som si na kufor az ked na tachometri svietilo 262 km/h
hmmm pěknej článek , jen bych rád doplnil že jízda s vozejkem za motorku je třeba v něměcku omezená na 60km/hod byl sem na to upozorněnej.Osobně nevozím žádný tašky ani kufry .. sajda je sajda //motomys.rajce.idnes.cz/Espana_2011/#Espana073.jpg
No já vozím 3 kufry Nonfango na SV 650 S a je skutečně potřeba počítat s tím těžištěm a pokud nechceš jezdit po zadním tak do Topcase jen to oblečení a nějakou svačinu na cestu.
Taky dost překračuji parametry uvedené v technickém listu kufrů (nosnost bočních překračuji o cca 50% a maximální rychlost při jízdě s kufry (doporučená do 120 Km/h) překračuji v německu o 80 Km/h. Každý kufr pro tento případ pojišťuji dvěma gumami.
Foto:
//img.motorkari.cz/upload/images/cache/akce/20120528221120-5574_jpgresize_1000x830__type_jpg_.jpg