ktm_srpen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
majky72 (117) napsal 07.09.2022 v 20:51

Neviem ako iný ale prvá veľká investícia na mojej staručkej KLR 650 čuduj sa svet nebol výfuk ani nič podobné ale práve nový zadný tlmič od YSS a vpredu úprava vidlice a z uskákanej kozy z ktorou bol problém aj na rozbitej ceste sa stala mašina na ktorej si to mimo asfalt fantastický užívam

Piki (53) napsal 07.09.2022 v 12:03+1

Konečně zajímavý téma

Fyro (40) napsal 07.09.2022 v 11:27+1

Článek na zajímavý téma Osvěty není nikdy dost

Guzo (226) napsal 07.09.2022 v 09:55

Svojho času som menil predné pružiny za Hyperpro+olej.
Zmena veľká. Teraz to podstupujem znova na inej moto,V7.
Ale teraz to bude komlet. Zadné tlmiče som už vymenil,predok si nechávam na zimu. Zmena k lepšiemu to je,aj keď cestné enduro sa z V7 nestalo. Jamy sú stále cítiť,ale motorka už ozaj pruží a neskáče do luftu.
Najviac to je badať na istote v zákrutách,hlavne rozbitých.
Po výmene predku čakám ďalší posun k lepšiemu.
Naproti tomu,na SR 400 potrebu tuningu pruženia nevidím.
Je mäkšia a pomalšia.

Kybergreg (25) napsal 06.09.2022 v 21:20

Mě teda i ty origo péra připadají progresivní. I když rozdíl mezi měkkou a tvrdou částí je mnohem menší než u těch hyperpro. A u těch bych zase očekával, že nebudou jen dvoustupňový, ale budou mít třeba plynulej přechod.

Targus (346) napsal 06.09.2022 v 21:15

Jak autor, tak i diskutéři přehlédli maličkost.
Nekrytá pístnice, a ještě k tomu otočená nahoru.

Chlapi, zajímalo by mne, jakou životnost takto poskládaný tlumič bude mít.

Ano, já vím, že to tak dělají "všichni", protože proto.
Ale řeč je o tuningu, ne?
Určo bych na ten tlumič zbastlil nějaký kryt, jinak tomu tlumiči nedávám delší životnost, než týden v terénu, a pak se počůrá.

Jofré (90) napsal 06.09.2022 v 20:53

díky za inspiraci, zkusil bych, vůbec se mi u Brevy 1100 nelíbí chování na záplatách a v zatáčkách, chybí jistota, zkoušel jsem různou viskozitu oleje, pak předpětí a nic (myslím přední tlumiče), přitom podle vizáže jsou pružiny progresivně navinuté.

Reno108 (8) napsal 06.09.2022 v 20:49

To je moc pěkná motorka :)

_Kibo (19) napsal 06.09.2022 v 20:17

Krása. Díky za super videjko.

Mig_35 (335) napsal 06.09.2022 v 19:49

Vyměnit jenom pružiny - nějakou práci to udělá… ale stejně je to jenom půlka.

sardel (56) napsal 06.09.2022 v 12:27+4

hmmm, takže jestli tomu dobře rozumím, vyměnily se brka v šavlích a je z toho "vtipný" článek na titulce. a já blbec to samý odbyl pár řádky v profilu. mohl jsem být taky slavný!

rogih (563) napsal 06.09.2022 v 12:24

Taky mne v článku zaujalo, že autor měnil předpětí zadních pružin. Podle mého by předpětí mělo být nastaveno v rámci statického nastavení podle váhy jezdce a už by se na něj nemělo sabat, pokud se zatížení motorky nezmění.

Melizoy (7) napsal 06.09.2022 v 12:14+2

Nemám rád tvrdá péra na motorce. Naposledy jsem před desetiletkou koupil sadu Hyperpro na tehdejší cesťák R1100GS a zase letěly smykem. Smysl měly jen když člověk jel totálně plně naložený, jinak to bylo utrpení, na rozbité cestě to bylo nepříjemné, člověk musel letět, aby pružení pocitově změklo. Také nebyl dobrý nápad dávat progresivní pero na tlumič s lineární charakteristikou. Česky: Na jedno kompromisní nastavení zadního tlumiče při odlehčení mravenčily malé nerovnosti celou motorkou, a při velkém hupu vlál zadek za motorkou v sérii houpanců, prostě na začátek příliš velký útlum, a ve středu a díl příliš malý. Za mne samotné pružiny nic neřeší. Ikdyž autorovi šlo hlavně o to, aby nechodil se svou vahou na dorazy... no tak dobře. Každý podle gusta.

rogih (563) napsal 06.09.2022 v 11:36+1

Udělal jsem stejnou zkušenost, podvozek je na motorce to nejdůležitější. Po velmi dlouhé době jsem se vrátil na motorku a nějakou chvíli mi trvalo, než jsem začal cítit, co se pode mnou děje. Ale protože považuji tlumení za stejně důležité jako pružení a nechtěl jsem tlumiče řešit výměnou tlumičového oleje metodou pokus omyl, hledal jsem dodavatele mompletní h sad. Ohlins jse vynechal a soustředil se na italské značky. Na radu brněnského zástupce hned několika značek zvolil fu. Mupo. Celá legrace vyšla oproti Ohlinsu cca na polovinu a výsledek podle mého splnil všechna očekání. Největší překvapení však představovaly původní komponenty. Očekávat kvalitní funkci od tlumiče, kde jsou přepouštěcí ventily nahrazeny poze vyvrtaným otvorem opravdu nelze.

deluxa (305) napsal 06.09.2022 v 08:52+3

Ja vzdy tvrdim...najdolezitejsie a najpodstatnejsie na 2 kolesach po motore je podvozok. To co dnes niektore fabriky produkuju by som podvozkom nenazval. Bohuzial najviac smutny je fakt ze sa toto deje uz aj pri drahych motorkach ktore sa uz nedaju nalepkovat ako rozpoctove. V kombinacii s obrovskou vahou (lebo dnes sa vsetko robi vylucne z lacnej a tazkej ocele) je to na zaplakanie. Hyperpro je fajn a hlavne maju obrovsky zaber na rozne typy moto. Ak sa nemylim tak robili pruziny aj pre touratech tlmice. Teraz tusim vidam eibach. Progresy su pomerne lacne, vymena nenarocna a rozdiel je za tie peniaze fakt velky podla toho o aky typ motorky ide, po com sa jazdi,ako rychlo a aku vahu ma "dany jedinec". Co si pametam je ze som kupoval kvalitnejsie tlmicove oleje a kamosi mi mixovali +10 lebo ten ich prelepeny podla mna stoji za staru backoru a mal som pocit ze je o 3 stupne nizsie. Predne a zadne progresy som menil snad na kazdej druhej moto co som vyjazdil a vystriedal a vzdy to bolo pocitovo lepsie a stabilnejsie. (naposledy male GS a tam bol rozdiel az neuveritelny) Je to potom navykove mat "lepsi" podvozok a clovek ked presadne na inu motorku nechce uz nic ine. Momentalne mam starsiu (2016) yamahu tenere a dosiel som nakoniec az na vrchol. Full Ohlins (predne kartridze aj zadny tlmic), na excel rafkoch. Z casti som ju tak kupil a z casti doplnil ale ten rozdiel a pocit z jazdy by si mal zazit kazdy. Potom by ludia mozno pochopili co za odpady nam tu dnes predavaju. Skoda taka je asi "hlupa" doba riesit na motorke radsej pripojenie mobilom a nejaky radar

valentinow123 (25) napsal 06.09.2022 v 08:44

Měl bych jednu věcnou v souvislosti s nadpisem a obsahem článku, v první půlce se píše o tlumičích, aby se v druhé půlce řešilo péro, to je nějaký autorův fetiš , anebo to tak v Dolním Nemojově mají od přirození

P.S: taky jsem řešil upgrade "tlumící a pružící jednotky" a taky jsem nakonec nabastlil na stávající (čínské) tlumiče nové aftermarket pružiny, jen jsem neoslovil firmu Hyperpéro, ale koupil jsem jawácké uloženky od veteránistů, protože to vyšlo podstatně levněji a zcela náhodou pasovaly na můj stroj.
Jinak u původních jawáckých pružin je jistota, že materiál bude cajk, nikoliv běžná konstrukční ocel vyžíhaná nad letlampou, jak to dnes dělají borci v Indii a Číně. Přesně, jak říká autor: „nakopnutého Kačera Donalda“ zákazník nevidí, zato povrchovou úpravu chromováním ano, takže Číňanovy priority jsou jasné.
Teda oni dneska i Číňani umí vyrobit kvalitní pružiny, akorát cenovka je pak úplně někde jinde.

Honza-K (629) napsal 06.09.2022 v 08:19

Jj, podvozek, v rámci tuningu, většinou dostane prostor až naposledy... Problém občas bývá i v tom, že některé motorky mají kvalitní odpružení, ale je potřeba jej nastavit, aby se motorka chovala aspoň trochu smysluplně. Což spousta lidí zcela ignoruje. Ale uznávám, že se to týká spíš enduro a MX strojů.
Ale jinak moc hezky napsaný článek...

Pikec (7) napsal 06.09.2022 v 08:03

Hezky napsané Díky.




TOPlist