Tlumiče motocyklu
Text: Marek Janoušek | Foto: Jiří Jevický , Honza Zajíček | Foto: archiv autora, Showa, Öhlins, Hyperpro, KTM, BMW | Zveřejněno: 27.11.2018 | Zobrazeno: 29 141x
Text: Marek Janoušek | Foto: Jiří Jevický , Honza Zajíček | Foto: archiv autora, Showa, Öhlins, Hyperpro, KTM, BMW | Zveřejněno: 27.11.2018 | Zobrazeno: 29 141x
“Aktivní podvozek kromě tlumení upravuje také předpětí tlumiče, tím omezuje...” myslím že by tam mělo byt předpětí pružiny raději. Ono tlumič předepnout moc nejde.
Listové pružiny fungují na principu tření?? A když je použit jeden list, ten se tře o co? Jsou založeny na materiálu (ocel), který má jistou míru pružnosti/tuhosti. Proto jsou listy lehce do oblouku, to z důvodu zvětšené meze pružnosti, a pokud chci ztužit tento typ tlumiče, zkracuji délku listu nebo je na sebe vrstvím.
Jinak je článek hezky a jednoduše napsán, jak to vlastně funguje a co nás může eventuálně v budoucnu čekat
Dobrý a zajímavý článek, podvozek je určitě jedna z nejdůležitějších částí na moto a to mnohem víc než výkon motoru, sám jsem byl jeden z mnoha co ani nevěděl že se má provést nějaké základní nastavení. Po vlastní zkušenosti s výměnou podvozku se mi doslova otevřely oči jak obrovský vliv to má na jízdní vlastnosti a celkový požitek z jízdy i když takový krok stojí poměrně dost peněz.(ale vyplatí se.)
PŘEJI MNOHO ŠŤASTNÝCH KM
dobrý článek, jen škoda, že jsou v textu a obrázku prohozena slova kapalinový a plynokapalinový
Název článku je poněkud zavádějící...
robot0078 - listove pruziny maju tlmenie vdaka treniu medzi jednotlivymi segmentami listov, pruzenie je samozrejme ohybom.
Skládané listové pružiny jsou na principu tření?? Snad ohybu...
jinak super článek
Velmi zajímavý článek, který jsem si s chutí přečetl. Něco jsem věděl, ale velmi mě zaujala část o feromagnetické kapalině. Supr. Děkuji, sem s dalšími.