globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MEK0TA (33) napsal 17.04.2023 v 12:37

Někteří píšou, že karburátory přece mají přepad - nemusí mít. Všechny motorky, které jsem měl nebo mám, přepad nemají, kromě GS125.

Mára1040 (6) napsal 20.06.2022 v 11:53

Jestli jsou karburátory čištěny ultrazvukem a nebo ručně, je obrovský rozdíl. Vím, o čem mluvím. Ručně karburátor nevyčistíte tak dobře jako ultrazvukem. Nějak jsem nepobral také tu část, kde se benzín může dostat do olejové náplně. Pokud vím, karburátory mají přepad a jestliže ventil netěsní, přebytečné palivo vytéká přepadovými hadičkami.

Mario9 (9) napsal 02.09.2021 v 07:18

Pane redaktore odstavec o ultrazvuku myslite vážně?Absolutne nemate pravdu,pisete hlouposti....,totalni...

Metacom (0) napsal 21.07.2021 v 20:48

Ahoj pánové, neznáte někoho, kdo by vyčistil karburátory ultrazvukem na Písecku, Strakonicku, nebo v blízkém okolí? Popřípadě díky za tip?

hrochi (155) napsal 16.07.2021 v 23:54

Při seklým jehlovým ventilem přeteče do válce? Nemá náhodou karburátor přepad? Můj má a teče to ven stejnou hadičkou jako je z výpušťáku.

rsjawkar (85) napsal 16.07.2021 v 00:17+1

Jo jo, přetékající plovákovky znám také moc dobře, tu opravu sedla kuličkou, musím vyzkoušet.
P.S. Ještě k benzínu. Dovolím si tvrdit, že samotný líh v benzínu není problém, ale voda, kterou líh velice dobře váže a dokáže ji natáhnout i ze vzduchu. Pak se usadí a koroze nádrží a součástek karburátorů je na světě. O špatně prokazatelném dodatečném pančování benzínu lihem, raději mluvit nebudu.

Anti (391) napsal 15.07.2021 v 21:27+2

Zdá se že autor článku je "ščasný člověk" který má v okolí jen dobré čerpací stanice...
Každý rok řeším desítky karburátorů a v 90% případů je to plováková komora plná bordela. Co bych dal za přilepené jehly!
Druhá věc: Tyhle karburátory je prostě potřeba vykoupat v ultrazvuku a nejde o "módní záležitost" protože z kanálků a vzdušníků ten bordel jinak nedostanete. Ale pak samozřejmě následuje ruční čištění....

lenkochal (26) napsal 15.07.2021 v 19:35+1

Mam pre Vas len jedno slovo: Verva100. Lejem to uz aj do kosacky... nie koli oktanom, ale nezasiera to vobec karbce a nevadi ani ked bandit cez zimu postoji.

Heki (401) napsal 15.07.2021 v 12:00

Článek dobrý.

Jen teda mám k tomu dvě věci:

1. Ten silikon, jak jsem už tady psal, se podle mě s benzinem moc nekamarádí.
2. Když visí jehlový ventil, tak ten benzin podle mě teče přepadem karbce ven a ne do motoru (aspoň u mojí motorky), ale kdoví - každý stroj neznám.

Jinak teda koukám, že každý má svoje recepty a kouzla, která mu fungujou. My majitelé starých vran si ty postupy leta budujem a zkoušíme, ale máme to rádi. K tomu ultrazvuku třeba - můj letitý karbec, ikdyž jsem ho vyčistil konvenčním způsobem jak nejlíp jsem uměl, tak poté jsem ho ještě dal do lázně z technického benzinu do ultrazvuku a divil jsem se kolik svinstva z toho ještě vylezlo.

pepsi69 (12) napsal 15.07.2021 v 09:10+1

je strašně moc super kolik chytrych lidí eště v tehle republice mame kteři se v danem problemu dokažou orientovat a opravovat tyhle stare vrany.....kež by nam to vydrželo

bruttopyr (396) napsal 14.07.2021 v 22:35+1

Díky Markovi za fajn technický článek!

ZDENY777 (15) napsal 14.07.2021 v 22:30+2

Pro všechny tady, pokud si dáte takhle pěkně karburátor dohromady v brzké době vám ho zanesou krystalky boiolihu. Po letech vyndavání a ladění jsem zjistil jedno, ten benzín. stojí za hovno, naštěsti je jedna možnost použít aditivum, které bude karburátor i přes ty sračky v benzínu udržovat čistý. Já používám Vif superbenzin aditiv a při každém tankování leju půl odměrky. Díky tomu opět mám radost z jízdy z karburátorovou motorkou, protože není nic lepšího než karbce a to říkám jako fakt. Zdarec doufám že jsem vám pomohl.

Beast1186 (9) napsal 14.07.2021 v 22:30+1

Jak tady podotknul Ivan, tak se objevují jehlové ventilky, které jsou pravděpodobně plagiáty a hladina nelze dobře nastavit. Nebudu jmenovat kdo je prodává, ale jsou zabalená od japonského výrobce. Mám je zrovna v dílně na ponku při repasi CB750K. Objednal jsem pod stejným označením od jiného dodavatele a hle ty jsou jako originál.
A jinak na čištění otvorů a přesných vývrtů jsou nástroje na to určené.

Zedsdead (293) napsal 14.07.2021 v 21:54-2

Parný stroj a karburátor patří do muzea

Pikec (32) napsal 14.07.2021 v 20:47

poučné, díky

IvanDvoutakťák (5070) napsal 14.07.2021 v 20:16+3

Jen dvě podotknutí :

- k jakékoliv mosazné součástce karburátoru by se s OCELOVÝM
kartáčem neměl nikdo ani přiblížit, protože ne já, ale opravdoví znalci už
se dávno vyjádřili, že i jediný škrábanec na vnitřní stěně otvoru negativně
ovlivňuje proudění benzinu . Takže ta fotka s volnoběžnou(?) tryskou
navléknutou na ocelové "štětině" kartáče v takovémto článku nemá místo .

- osobně si dovolím varovat před ""demontáží"" čepu plováku KLADÍVKEM,
jak je demonstrováno autorem videa !
Materiál odlitku(!) karburátoru je velice křehký a ten *nešťastník*, kterému
se takto může podařit ten sloupek ulomit, zdaleka nebude první ...
Škoda je NEOPRAVITELNÁ !
Jediným BEZPEČNÝM nářadím pro vysunutí čepu z otvorů sloupků jsou
kleště *blitzky*, vytlačující čep přes kuličku s druhou čelistí kleští opřenou
sloupek !

JardaBar (164) napsal 14.07.2021 v 19:07

hezky návod.

PawelZX (170) napsal 14.07.2021 v 17:44+2

Největší zabijákem karburátoru je Babiš! Proč se nedá koupit benzín bez bioložky! Komunistucky čin, zakázat palivo z parlamentu!!!

Romanko (1206) napsal 14.07.2021 v 16:31

Pěkný článek. Jednoho docela dobře uvede do "problematiky". A poslední věta by se mohla tesat. Jinak, proč se tu tak mnozí zabývají "jakousi" Vervou ? Osobně jsem vždy důvěřoval produktům OMV.

Dargas (5) napsal 14.07.2021 v 15:48

Silikonova tesneni do palivove soustavy?? To se mi nezda moc chemicky kompatibilni?

Kohlstein (104) napsal 14.07.2021 v 13:26+2

Tak než to bude mít pokračování, doporučuju přepsat u všech gumových těsnění název na Viton s jedním T!
A taky odstranit tu fotku trysky napíchnuté na ocelový kartáč, aby se tím neinspiroval někdo, kdo to ještě neumí udělat dostatečně opatrně.
A ještě bych zmínil, že tohle všechno udržování, čištění a opravování těsnění je naprosto zbytečné, pokud budete tankovat benzín bez lihu, tedy Vervu 100 apod.

XJ500 (26) napsal 14.07.2021 v 12:49+1

Dobré téma Rozhodně pokračujte! Bez totálního repasu karburátorů u hodně staré mašiny, nebudete nikdy šťastní z projevu výkonu! Je potřeba dokonale odrezit nádrž(kyselinou citronovou - POZOR NA KONTAKT S NIKLEM!- TEN TO SEŽERE (tjest kohout nádrže) Vyčištění ultrazvukem a kontrola trysek (výměna poškozených. Alfa Omega spolehlivosti jsou membrány! Musí být nové. Cena je ovšem drsná. Já mám spolehlivě ověřeno od výrobce z USA (4ks včetně cla cca 1500,-Kč. Seřízení podtlaků (u Yamahy musíš mít přípravek na ucpání YICS) Následné seřízení bohatosti (trysky bohatosti ovlivňují výkon z 95 % při volnoběhu a proto jsou důležité hlavně při teplém startu. Mám to za sebou Přeji všem šikovné ruce. Stará mašina v plné kondici je prostě zážitek. Čus

polopost (67) napsal 14.07.2021 v 12:40+3

Ano. Nějak jsem se u tý karburátorový odezvy zasekl a mám to prostě rád.. Takže ze všech mejch motorek se postupně stávaly starý herky a teď youngtimery.
Například můj CBR919RR SC33 je ideální klon moderně fungujících tlumičů a brzd (bez abs a podobnejch kecálků) a hezky poctivejch staromódních karbců. Kdybych si měl kupovat novou motorku, měl bych velkej problém si vybrat..

IvanDvoutakťák (5070) napsal 14.07.2021 v 12:17+1

Dovolím si radu pro *fanatiky* starých bajků japonské výroby,
především těch, které mají v karburátorech duté plováky
z mosazného plechu :
mnoho t.zv. druhovýrobců nabízí oproti originálním(OEM) jehličkám
(do ventilků přítoku paliva do plovákové komory) JEJICH LEVNĚJŠÍ verze,
což může být doslova "cesta do pekla" při seřizování výšky hladiny .

Pružinky kolíčků jehliček, které zajišťují kontakt s ramínkem plováku,
někdy bývají DRUHOVÝROBCI vyrobeny z tenšího drátku a jsou tedy
oproti pružinkám v OEM jehličkách měkkčí .

Při nastavování výšky hladiny paliva (karburátor je v obrácené poloze),
kdy hmotnost (mosazného !)plováku tlačí na odpružený kolíček jehličky,
NESMÍ dojít k žádnému zatlačení kolíčku do tělesa jehličky ,
t. j. k žádnému stlačení pružinky pod kolíčkem ,
ALE POUZE ke kontaktu ramínka plováku s kolíčkem .

JINAK by se výška hladiny (od manuálem stanovené !) lišila až o 2 milimetry
a to by v některých fázích karburace způsobovalo *nevysvětlitelně* špatný
chod motoru i v několika fázích zdvihu šoupátka karburátoru .

Při nákupu jehliček, respektive celých ventilků, je lepší nakupovat originální
značky, ale i tak bych pro *víceválce* doporučil koupit pouze jeden kus,
vyzkoušet jak funguje s plovákem konkrétního karburátoru
============================================
(třeba už plastovým, u pozdějších ročníků výroby !) a pak teprve *dokoupit*.
Protože jen těžko takovou součástku reklamovat .
Taky ty OEM díly do karburátorů nejsou nijak *levné*, což není třeba zmiňovat .

afro-r1 (513) napsal 14.07.2021 v 12:08+2

Ze zkusenosti - pokud mi tekl benzin "kolem jehly", byl vetsinou spatny O-krouzek mezi sedlem a telem karburatoru.
Jinak casto pokud byla tesneni pouzivana a pote nekolik let bez benzinu, tak zdegradovala a po otevreni kohoutu s benzinem protekl tento zcela volne az na zem.



Nechat na brzde naladit karburatory je uz peknych par let problem. Malokdo to umi, malokdo ma potrebne veci a malokdo si chce v dnesni dobe spinit ruce.

Intenzivne se ladilo tak do roku 2000 a zkuseny ladic musel mit tehdy 40-50 let. Kolik let ma takovy clovek dnes.
Jehly, trysky a podobne veci nikdo v supliku nema - clovek si musi poridit mnoho sad trysek, z nichz vyuzije nasledne jedinou.
Vymena trysek nebo jehel je intenzivni pulhodinove sroubovani pro kazdou jedinotlivou zmenu palivove mapy. Dnes je clovek na brzde zvykly mit v rukach laptop a delat prubezne kazdych 10 sekund upravu mapy.


Nakonec cloveku nezbyde, nez nakoupit veci, vzit motorku na okruh nebo nejakou volnejsi silnici a motorku si naladit sam.

gresini (4459) napsal 14.07.2021 v 11:17+1

Ty karbecy stačí mít doma položené v obýváku Při dnešní nekvalitě benzínů je škoda ty sračky do nich lít!

Beast1186 (9) napsal 14.07.2021 v 10:28+2

Ano, karburátory jsou opravdu nejdůležitější. Co se týká ultrazvuku, tak ho využívám při každé repasi a čištění karburátorů, ale je potřeba nespoléhat jen na něj a kombinovat s mechanickým čištěním, a to nemyslím povrchů, ale velmi malých kanálku a nepřístupných míst, a záleží na zvolené chemii.
Članek dobrý, alespoň udělá majitelům staych motocyklů obecný nahled na, na čem se nemá šetřit, aby mohli jezdit. Nedůležitější je však palivo, jaké do karbíku lejete, co to udělá s těsněním a dalšími částmi je na jdmotor.cz

Slávek-TDM (129) napsal 14.07.2021 v 10:18+2

Divím se, že jste v článku nezmínili stále dokola se opakující problém hlavně u karburátorů Mikuni a to opotřebení jehel a emulzních trubic, kterými protekly hektolitry benzínu a po 20ti - 30ti letech už jsou daleko mimo toleranci. Projevuje se to velmi bohatou směsí, zanášením svíček sazemi, vysokou spotřebou a v poslední fázi i vynecháváním a zastavením chodu motoru - hlavně za tepla...

3 reakce

Jarda
Jarda 14.07.2021 v 11:42

Ahoj Slávku, komentáře pod článkem jsou tu primárně jako doplnění článku od dalších uživatelů. Takže uvítám tvoje další zkušenosti, poznatky nebo nápady čím doplnit třeba druhý díl.


Ricky001 (6) napsal 14.07.2021 v 10:17

Super článek a perfektní video

Komorerth (60) napsal 14.07.2021 v 10:16

pekny clanok. moja starostlivost v oblasti karbecov u XJ600 konci tym, ze natankujem benal. A raz za dva roky (tz cca po 15000km) to chodi k znamemu na podtlaky, nastavenie a kontrolu ihiel a membran. musim zaklopat na drevo ale bal som sa tych karburatorov viac a lutoval som, ze som nekupil moto so vstrekmi. Takto je to vsak uplne v cajku. Clanok pekny a poucny, diky zan!




TOPlist