Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Zdravím,
doporučuji pronajmout si dodávku a motorku převézt tímto způsobem.
Já pronájem dodávky využil, když jsem se stěhoval, a to konkrétně u firmy //www.dodavky-express.cz - doporučuji
FZ6 N jsem koupil nedávno 19.1.2012.
Doprava Tranzitem asi 130 km úplně v pohodě.
Opřená o boční stojánek, kurty přes brýle a zadní vidlici.
Žádné extra utahování, jen decentně pár cm. Ani se to nehlo.
Nějaké utahování na krev se mi zdá až nesmyslné.
Samozřejmě zatáčky a brzdění raději s citem.
Zdravim všechny včera jsme s kamarádem dovezli moji novou motku Zeda 750. Vezli jsme ji v dodávce,postavená byla pouze a bočním stojanu,protože centrál nemá. Stačilo ji zakurtovat za brýle,dát tam kvalt a vzádu kyvku stáhnout přes stupačky spolujezdce. Držela jak přibitá po cestě jenom dvakrát zkontrolovat a jednou trošku dotáhnout. Ani alarm kterej byl poměrně citlivej nehoukal při jízdě. Za hefty to nebylo potřeba ani kurtovat
Ouuuuu, tak za hefty bych to nikdy nekurtoval,přeci jen je to umělá hmota a drží to 2 šroubky a malej výstupek do řídítek řekl bych že gufera se stlačí skoro stejně, jak při uchycení za spodní brýle Pokud je někdo samozřejmě normální a nestahuje to na krev Neměl jsem nikdy problém s guferem co se týká kurtování za spodní brýle.
Ti co tu píšou že to ničí gufera, tak nejspíš máte pravdu, když jsem si kupoval motorku tak jsem to taky šponoval až na spodek a i přesto že tam byly new gufera, tak mi jedno začalo téct... (převáželi jsme na vozíku) už nikdy
Vespa: To je samozřejmě pravda. Ale cestou třeba z Prahy do Brna po D1 na přívěsu zase tak v klidu není, pokud ji nestáhneš natvrdo. Planžety asi nebyl ten správný příklad (těm je to opravdu principiálně fuk), ale brutální stažení ráčnama je hovadina a neprospěje ničemu - za tím si stojím!
radi5> planžetám se nic nestane, aspoň u běžných komorových vidlic. Ty se totiž ohýbají jen v okamžiku pohybu vidlice - pokud je vidlice v klidu tak na ně nepůsobí žádná síla
Vidim ze se tady resi lyziny na vlek, tak mozna nekomu usnadnim reseni: prodam 2 kusy lyzin s drzakem predniho kola a najezd (demontovane z vleku, ktery si nechavam). Vhodne prisroubovat na vlek nebo dodavku.(se zavodim koncim). Cena komplet 2500,-
RoadMagor: U konvenčních USD vidlic je to obdobné. Při stlačení v nich rovněž vzrůstá tlak a to podstatně (prostor nad hladinou se zmenšuje). Proto se často zejména u závodních motorek laboruje s výškou hladiny oleje. Ta je pro tvrdost pérování v poslední třetině zdvihu rozhodující (progresivita). Navíc plné dlouhodobé stažení škodí planžetám v přepouštěcích ventilech atd. O zadku to platí také. Pokud takhle stáhneš závodní Öhlinsy, tak je s největší pravděpodobností můžeš rovnou poslat k Zupinovi na repasi. Takže tenhle způsob přepravy motorky je absolutní pitomost a od autora článku to byl pěknej úlet. Sorry...
RoadMagor: u krosek a endur jde vzduch kterej se natlakoval jednoduše vypustit, buď vyndáním takovejch šroubků na vidlích a nebo odvzdušňovacíma ventilkama pokud tam jsou.. jinak to ale taky nestahuju nadoraz protože i tak to asi nebude to pravý..
Kdybych měl takhle kurtovat motorku pokaždý když s ní jedu na trénink tak bych z toho porodil :) mám vozjek s kolejnicema a stahuju jí akorát dvěma kurtama za řídítka hned vedle "brejlí" na každou stranu jeden.. a mezi kolo a blatník dám kus prkýnka do kterýho se to opře při stahování aby tlumiče nešly na doraz.. a drží jak beton
No za ty hefty je to prasečina. Stačí mít zakšírovaný přední kolo v tom oblouku, za rám a zadek za kyvku. Po cestě si dát na benzínce kafe, došponovat, a motorka se nehne. (Moje zkušenost). Ale pozor na ty svodidla. Radši si sežeňte doklad (u silničářů) o tom, že je vyřazený. Policajti po tom docela jdou.
Ad stahování za hefty - blbost a prasárna.
Ad stažení na doraz - dokáže tu někdo popsat princip toho poškození gufer?
Podle mě přichází v úvahu 2 případy:
a) motorka s tlumením jen olejem (asi všechny standardní silniční, opravte mě, pokud se pletu) - tam se olej přepouští nahoru a dolů kanálky v tlumiči a je celkem jedno, zda je nahoře nebo dole. Jediné, co při stažení nadoraz trochu trpí, je pružina.
b) motorka s tlumením olejem + plynem. Toto je asi u krosek a endur, že vidlice s nalitým olejem se ještě natlakovává vzduchem/nějakým plynem. Tam si to poškození dovedu dobře představit, protože při stažení nadoraz roste tlak ve vidli.
Toť moje teorie. Je to tak, nebo ne? Rád bych vyjádření někoho, kdo tomu skutečně rozumí a ne výkřiky brouků Pytlíků :)
V rozporu s článkem uvádím, že pérování NIKDY NESMÍ být staženo kurtami na dorazy !!! Ideální je motorku zakurtovat v těžišti za přepáčko (držáky stupaček) a přední ráfek.
TZR už sme vezli několikrát v autě, Renault Espace ho pobere jako nic.
Když tak koukněte ke mně mám tam fotku.
Posledně sme jí ani nevázali: prostě dát kvalt, opřít o stojánek, zaklínovat kola aby nepopojížděla. A sednout vedle ní a v zatáčkách jí podržet.
prosim vas ten skuter co je vedla tej cervenej ducati to je aky? je velmi pekny:D ...aa k tomu prevozu motorky.. ja som mal minibike... dal som ho do kufra (ocino ma combi) a hotovo!:D vyhoda malej motorky
Zdar Borci,
Koupil jsem motorku v YAMAHA české budějovice a jsem z liberce. Místní borec mi pomohl motorku naložit na vozejk a pořádně ji stáhnul viz. obrázky a při první vyjížďce bylo gufero v hajzlu... takže asi tak ... už nikdy bych motorku na vozejku nestáhl !! nikdy jsem to nedělal a první zkušenost a vše na pikaču ...
Proto se taky ke crosum a důrum prodává toto //www.crosszone.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=724&products_id=6132 myslím že je to celkem užitečný...
to si dělaj legraci ne
za řídítka a ltumiče skoro na doraz..prasárna celkem ne
kurtovat(a ne na doraz)za spodní brejle,vzádu jedna kurta přes kyvku/podsedlák...nazdar babi...
tohle snad radši smažte nebo jako nadpis dejte "jak to hlavně nedělat"
Hawk> Já myslím že by ti ty vidle vytekly i bez stlačování. Gufera jsou totiž na tlak zevnitř konstruovaný, a tohle jim principielně neublíží. Trochu to vadí pružinám, ale tím bych se taky moc nezatěžoval, pokud to nebude zkurtovaný týden na dorazech tak se stane 0,0nic. Prostě u obyčejných podvozků na produkčních strojích to nic nepoškodí, u nějakých hi-tech podvozků na okruh atd by to vliv mít mohlo
bohuzel nemuzu najit foto ale pro predstavu a pobaveni sem videl foto kde na kombiku byla litrova zmrzlina na zahradceD::D:D krasny pohled..bohuzel nemohu poslat foto
Já jednou vezl MZ 150 v kufru, posrala se my spojka a nebyl vozejk, nebyla dodávka, tak pekně ve 120 v předním kufru, to byla podivaná každej čumněl jak na UFO. A myslím že ten komu to myslí a má v hlavě vše v pořádku dokáže motorku jistě upevnit tak aby se něco neposralo. (je pravda že to chce taky odpovidajicí jízdu v autě).
Teď jsem dočetl článek... Haltovat na vozejku přední brzdu je nesmysl. To s tim přednim kolem je taky nesmysl. Než bych tohle udělal, tak mam dávno zakurtovaný tři motorky a to i v jednom člověku, když je šikovnej. To, že BikersCrown dělá kurty s uchycením na řídítka je sice hezký, ale taky se dělaj svítící ventilky. Kurtovat za řídítka, dokonce rukojetě je blbost, která vás lehce může stát hodně tisícovek.
Zdravím,
doporučuji pronajmout si dodávku a motorku převézt tímto způsobem.
Já pronájem dodávky využil, když jsem se stěhoval, a to konkrétně u firmy //www.dodavky-express.cz - doporučuji
FZ6 N jsem koupil nedávno 19.1.2012.
Doprava Tranzitem asi 130 km úplně v pohodě.
Opřená o boční stojánek, kurty přes brýle a zadní vidlici.
Žádné extra utahování, jen decentně pár cm. Ani se to nehlo.
Nějaké utahování na krev se mi zdá až nesmyslné.
Samozřejmě zatáčky a brzdění raději s citem.
Zdravim všechny včera jsme s kamarádem dovezli moji novou motku Zeda 750. Vezli jsme ji v dodávce,postavená byla pouze a bočním stojanu,protože centrál nemá. Stačilo ji zakurtovat za brýle,dát tam kvalt a vzádu kyvku stáhnout přes stupačky spolujezdce. Držela jak přibitá po cestě jenom dvakrát zkontrolovat a jednou trošku dotáhnout. Ani alarm kterej byl poměrně citlivej nehoukal při jízdě. Za hefty to nebylo potřeba ani kurtovat
Ouuuuu, tak za hefty bych to nikdy nekurtoval,přeci jen je to umělá hmota a drží to 2 šroubky a malej výstupek do řídítek
řekl bych že gufera se stlačí skoro stejně, jak při uchycení za spodní brýle
Pokud je někdo samozřejmě normální a nestahuje to na krev
Neměl jsem nikdy problém s guferem co se týká kurtování za spodní brýle.
Ti co tu píšou že to ničí gufera, tak nejspíš máte pravdu, když jsem si kupoval motorku tak jsem to taky šponoval až na spodek a i přesto že tam byly new gufera, tak mi jedno začalo téct...
(převáželi jsme na vozíku)
už nikdy
Vespa: To je samozřejmě pravda. Ale cestou třeba z Prahy do Brna po D1 na přívěsu zase tak v klidu není, pokud ji nestáhneš natvrdo
. Planžety asi nebyl ten správný příklad (těm je to opravdu principiálně fuk), ale brutální stažení ráčnama je hovadina a neprospěje ničemu - za tím si stojím!
radi5> planžetám se nic nestane, aspoň u běžných komorových vidlic. Ty se totiž ohýbají jen v okamžiku pohybu vidlice - pokud je vidlice v klidu tak na ně nepůsobí žádná síla
Tak ono to tady stále je ... Autorova zásadovost se mi líbí - napíše blbost, ale stojí si za tím
Vidim ze se tady resi lyziny na vlek, tak mozna nekomu usnadnim reseni: prodam 2 kusy lyzin s drzakem predniho kola a najezd (demontovane z vleku, ktery si nechavam). Vhodne prisroubovat na vlek nebo dodavku.(se zavodim koncim). Cena komplet 2500,-
RoadMagor: U konvenčních USD vidlic je to obdobné. Při stlačení v nich rovněž vzrůstá tlak a to podstatně (prostor nad hladinou se zmenšuje). Proto se často zejména u závodních motorek laboruje s výškou hladiny oleje. Ta je pro tvrdost pérování v poslední třetině zdvihu rozhodující (progresivita). Navíc plné dlouhodobé stažení škodí planžetám v přepouštěcích ventilech atd. O zadku to platí také. Pokud takhle stáhneš závodní Öhlinsy, tak je s největší pravděpodobností můžeš rovnou poslat k Zupinovi na repasi. Takže tenhle způsob přepravy motorky je absolutní pitomost a od autora článku to byl pěknej úlet. Sorry...
RoadMagor: u krosek a endur jde vzduch kterej se natlakoval jednoduše vypustit, buď vyndáním takovejch šroubků na vidlích a nebo odvzdušňovacíma ventilkama pokud tam jsou.. jinak to ale taky nestahuju nadoraz protože i tak to asi nebude to pravý..
Kdybych měl takhle kurtovat motorku pokaždý když s ní jedu na trénink tak bych z toho porodil :) mám vozjek s kolejnicema a stahuju jí akorát dvěma kurtama za řídítka hned vedle "brejlí" na každou stranu jeden.. a mezi kolo a blatník dám kus prkýnka do kterýho se to opře při stahování aby tlumiče nešly na doraz.. a drží jak beton
No za ty hefty je to prasečina.
Stačí mít zakšírovaný přední kolo v tom oblouku, za rám a zadek za kyvku. Po cestě si dát na benzínce kafe, došponovat, a motorka se nehne. (Moje zkušenost). Ale pozor na ty svodidla. Radši si sežeňte doklad (u silničářů) o tom, že je vyřazený. Policajti po tom docela jdou.
jak psal radi5, stačí 2 kurty po stranách někde uprostřed a chytit za přední ráfek, taky se mi ten článek nepozdává.
Ad stahování za hefty - blbost a prasárna.
Ad stažení na doraz - dokáže tu někdo popsat princip toho poškození gufer?
Podle mě přichází v úvahu 2 případy:
a) motorka s tlumením jen olejem (asi všechny standardní silniční, opravte mě, pokud se pletu) - tam se olej přepouští nahoru a dolů kanálky v tlumiči a je celkem jedno, zda je nahoře nebo dole. Jediné, co při stažení nadoraz trochu trpí, je pružina.
b) motorka s tlumením olejem + plynem. Toto je asi u krosek a endur, že vidlice s nalitým olejem se ještě natlakovává vzduchem/nějakým plynem. Tam si to poškození dovedu dobře představit, protože při stažení nadoraz roste tlak ve vidli.
Toť moje teorie. Je to tak, nebo ne? Rád bych vyjádření někoho, kdo tomu skutečně rozumí a ne výkřiky brouků Pytlíků :)
duraas-MALAGUTI 50 PHANTOM
V rozporu s článkem uvádím, že pérování NIKDY NESMÍ být staženo kurtami na dorazy !!! Ideální je motorku zakurtovat v těžišti za přepáčko (držáky stupaček) a přední ráfek.
TZR už sme vezli několikrát v autě, Renault Espace ho pobere jako nic.
Když tak koukněte ke mně mám tam fotku.
Posledně sme jí ani nevázali: prostě dát kvalt, opřít o stojánek, zaklínovat kola aby nepopojížděla. A sednout vedle ní a v zatáčkách jí podržet.
prosim vas ten skuter co je vedla tej cervenej ducati to je aky? je velmi pekny:D ...aa k tomu prevozu motorky.. ja som mal minibike... dal som ho do kufra (ocino ma combi) a hotovo!:D vyhoda malej motorky
Zdar Borci,
a při první vyjížďce bylo gufero v hajzlu... takže asi tak ... už nikdy bych motorku na vozejku nestáhl !! nikdy jsem to nedělal a první zkušenost a vše na pikaču ...
Koupil jsem motorku v YAMAHA české budějovice a jsem z liberce. Místní borec mi pomohl motorku naložit na vozejk a pořádně ji stáhnul viz. obrázky
jirik83: přesně
Proto se taky ke crosum a důrum prodává toto //www.crosszone.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=724&products_id=6132
myslím že je to celkem užitečný...
to si dělaj legraci ne
nebo jako nadpis dejte "jak to hlavně nedělat"
za řídítka a ltumiče skoro na doraz..prasárna celkem ne
kurtovat(a ne na doraz)za spodní brejle,vzádu jedna kurta přes kyvku/podsedlák...nazdar babi...
tohle snad radši smažte
Hawk> Já myslím že by ti ty vidle vytekly i bez stlačování. Gufera jsou totiž na tlak zevnitř konstruovaný, a tohle jim principielně neublíží. Trochu to vadí pružinám, ale tím bych se taky moc nezatěžoval, pokud to nebude zkurtovaný týden na dorazech tak se stane 0,0nic. Prostě u obyčejných podvozků na produkčních strojích to nic nepoškodí, u nějakých hi-tech podvozků na okruh atd by to vliv mít mohlo
enusim2: to už jsem někde viděl a je to dobrej mazec
Honda si veze Hondu, chtěl bych vidět jakým způsobem to tam ládovali
přidávám se k názorům že tenhle článek ( návod ) je dost spornej..
"postupně stahovat, až je přední vidlice téměř na dorazech"
podvozku vážně svědčit nebude..
autor článku by myslím měl tuhle část zkonzultovat s někým kdo se úpravou, laděním a prodejem tlumení zabývá a popřípadě článek následně poupravit.
tak sem to nasel,pul hodina surfovani za to stala.tak to neni kombik
//fotoalba.cz/fotky/1176350
bohuzel nemuzu najit foto ale pro predstavu a pobaveni sem videl foto kde na kombiku byla litrova zmrzlina na zahradceD::D:D krasny pohled..bohuzel nemohu poslat foto
Já jednou vezl MZ 150 v kufru, posrala se my spojka a nebyl vozejk, nebyla dodávka, tak pekně ve 120 v předním kufru, to byla podivaná každej čumněl jak na UFO. A myslím že ten komu to myslí a má v hlavě vše v pořádku dokáže motorku jistě upevnit tak aby se něco neposralo. (je pravda že to chce taky odpovidajicí jízdu v autě).
Teď jsem dočetl článek... Haltovat na vozejku přední brzdu je nesmysl. To s tim přednim kolem je taky nesmysl. Než bych tohle udělal, tak mam dávno zakurtovaný tři motorky a to i v jednom člověku, když je šikovnej. To, že BikersCrown dělá kurty s uchycením na řídítka je sice hezký, ale taky se dělaj svítící ventilky. Kurtovat za řídítka, dokonce rukojetě je blbost, která vás lehce může stát hodně tisícovek.