Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Do všech motorek co jsem kdy měl jsem dával Motul. Teď mám VFR 800Fi a Motul mi lepí spojku. Za studena musím dát 1 a spojku utrhnout a až potom nastartovat a jet,protože jinak by to chcíplo jako kdybych řadil bez spojky. Takže teď zkusím Repsol a uvidím...
To říkám stále,leju do závodni sajdy Mogul za pár kaček,motor drží,pri kontrole je bez karbonu,je pravda,že ho měním častěji,ale litr za 89kč,mě nebolí...
CastrolPower 1 Racing 4T
10w50 Jaso MA-2
API- SL
Vis 100C = 17.14
Vis 212F SUS = 86.5
Vis 40C =110.0
Vis index= 166
HtHS vis = 3.7
Low temp pump 60,000@-30
Low temp crank vis 7000@-25
pour point (0)
Snažil jsem se ze zvědavosti dohledat HTHS viskozitu a SSI střihovou stabilitu k oleji Castrol Power 1 Racing 10W-50 kterej používám a nikde nenašel, ani v technickém listu dostupném na netu.
Asi to nebudou běžně dostupné informace, jak tady o tom někdo psal...
Takže v podstate medzi motul 5100 a 7100 nejaký extra veľký rozdiel nie je
HTTS motul v technických listoch neuvádza.
To mg KOH/l je lepšie keď je vyššie alebo nižšie číslo?
No ja mám nedávnu osobnú skúsenosť že niektoré motory môžu byť velmi citlivé na správny výber oleja.
Na Honde CBR 125 rv. 04 som vymenil olej. Nalial som tam Repsol sintetico 4T 10W40 - doporučený predavačom, splňoval aj klasifikáciu API : SJ odporúčanú v manuáli motocyklu. Motor išiel síce pekne ticho, ale prejavil sa problém a síce nedalo sa pri bežiacom motore a stojacom motocykle vyradiť do neutrálu a celkovo radenie počas jazdy išlo trocha nekultivovane - hrubo. Pred výmenou bolo všetko OK. Mne by to ani nevadilo ale na motorke jazdí dcéra a tej to vadilo. Čo tam bol za olej pred tým som nevedel. Motocykel bol nedávno kúpený z druhej ruky a maník čo to predával tiež nevedel. Tak som pátral na internete a na stránke mazacích plánov výrobcu oleja som našiel odporučenie na REPSOL Moto Racing HMEOC 4T 10W-30. Tento olej som kúpil, nalial a prevody idú ako po masle, tak ako pred výmenou. Nemyslím si že by to bolo značkou oleja, ale uršite je to viskozitou. Predpokladám že by dobre fungoval olej hociakého výrobcu ale musí to byť 10W-30. Pri budúcej výmene to skúsim.
... původní široký interval hodnot třídy MA byl rozdělen na dva užší, přičemž MA2 představuje přísnější standard
MA2 má být lepší - podle zdroje:
//www.fuchs-oil.cz/index.php/automotive/hodnoceni-motocyklovych-oleju-dle-jaso.html
Pěkný článek.
Používám Motul, pravidelně měním před sezónou bez ohledu na menší množství najetých kilometrů. Motocykl dostane, co potřebuje a těch pár korun za filtr a olej (včetně vzducháče) je směšné, třeba oproti penězům za benzín
Já bych jen dodal, že cena olejového filtru nemá absolutně žádnou vypovídací hodnotu, protože třeba nedoceňovaný Champion může být nejlepší: //mr2.com/TEXT/oil_filter_test.html
to Vladimir :
články psané některým zástupcem olejářské firmy bývají většinou tak formulované, aby nahrávali právě jejich olejům, lépe řečeno jejich zvolené technologii výroby - jako je to přesně v článku, co uvádíš odkaz. Jistě, je tam toho hodně napsáno správně, ale jako celek je to velmi silně zavádějící.
článek celkem pěkný, ale mám z něj pocit že hraje na zákazníka stylem nalej tam co chceš, stejně je to jedno.
třeba zde mám pocit že se dovím víc :
//www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/5-ZAJIMAVOSTI/25-Vlastnosti-motocyklovych-oleju
Olejový filtr je málem "za babku", takže zas tolik neutrácíš
a častější výměnou vzduchového motoru dobře posloužíš
(viz můj koment včera 14:32) Takže žádná paranoia !
Dobrý článek, který celkem odpovídá názoru, který jsem si o olejích udělal za těch pár let co mám možnost je do něčeho lejt.
Co mě ale zaráží, je předepsaný interval výměny filtrů u Suzuki SV650 co zrovna sedlám. Olej je předepsanej co 6000km, ale filtry (vzduch a olej) pouze každých 18000km. To mi přijde prapodivné a měním obojí každou výměnu oleje. Jsem paranoidní?
Dobrý článok.A na vysvetlenie noriem Jaso MA/MB presne ako píše combust označenie MA2 bolo zavedené z toho dôvodu že norma MA nebola veľmi náročná a dávala veľmi veľký interval hodnôt.Ešte by som chcel poukázať na rozdiel medzi normami MA a MB pretože na nejakom fore o olejoch som sa stretol s mylným názorom,že oleje s označením MB sú horšie ako oleje MA.Samozrejme to nie je pravda rozdiel je v tom že do olejev MB sa pridávajú modifikátory na zníženie trenia väčšinou na báze molybdénu.Takže na záver oleje MA sú vhodné a doporučované(pre správnu funkciu spojky) pre motocykle s mokrou spojkou spoločne s prevodovkou a oleje MB sú vhodné a doporučované pre motocykle so suchou alebo oddelenou spojkou od prevodovky.
"Všechny indexy představují tím lepší výsledek, čím menším číslem jsou zastoupeny. "
Podle popisu na fuchs-oil.cz jsem MA specifikaci pochopil takto: MA2 > MA1 > MB.
Napr. citace:
"Základním problémem původní specifikace JASO MA/MB byl fakt, že nebyla příliš náročná. U JASO MB můžeme dokonce říci, že bylo téměř nemožné najít "dostatečně mizerný" motocyklový olej, který by do této třídy patřil."
Podle logiky nizsi == lepsi by ovsem MB splnujici oleje byly nejlepsi.
redmanXXL - Jednou se mi stalo, že na projížďce bylo zjištěno málo oleje a musel jsem dolejvat. S sebou nic, tak do prvního motokšeftu a koupit, co měli. Něcol 10w40 API SJ. Radši něco, než nic. Byl jsem 3000km po výměně, olej krásně čistej v okýnku žlutej. Dolil jsem cca 3 deci a jel domu. 200km stačilo, aby olej v okýnku zčernal. Doma jsem preventivně vyměnil a ta černá sračka, co tekla z motoru byla pěknej hnus.
Hezká pohádka, znáš ještě nějakou??
Neblbni tady lidem hlavu, 3dcl memůžou v XJ 600 zničit po 200km celou náplň, i kdyby jsi tam přidal Supermogul.
Do všech motorek co jsem kdy měl jsem dával Motul. Teď mám VFR 800Fi a Motul mi lepí spojku. Za studena musím dát 1 a spojku utrhnout a až potom nastartovat a jet,protože jinak by to chcíplo jako kdybych řadil bez spojky. Takže teď zkusím Repsol a uvidím...
Dříve jsem používal Motul..pak Motorex..a teď používam Mogul 10w50 do aprilia Tuono..a vše v pohodě..
To říkám stále,leju do závodni sajdy Mogul za pár kaček,motor drží,pri kontrole je bez karbonu,je pravda,že ho měním častěji,ale litr za 89kč,mě nebolí...
mari :
CastrolPower 1 Racing 4T
10w50 Jaso MA-2
API- SL
Vis 100C = 17.14
Vis 212F SUS = 86.5
Vis 40C =110.0
Vis index= 166
HtHS vis = 3.7
Low temp pump 60,000@-30
Low temp crank vis 7000@-25
pour point (0)
Stačí google
Snažil jsem se ze zvědavosti dohledat HTHS viskozitu a SSI střihovou stabilitu k oleji Castrol Power 1 Racing 10W-50 kterej používám a nikde nenašel, ani v technickém listu dostupném na netu.
Asi to nebudou běžně dostupné informace, jak tady o tom někdo psal...
Super článek s perfektními informacemi. Doporučuji všem, ale stejně se najde zase nějaký chytrolín, který bude omílat svoji písničku.
Tak tomu říkám perfektní článek, plný informací. Díky
Perfektní článek
Jezdím nový Mogul 4t - 10W - 40 JASO MA2 a věřím mu.
Proč cpát peníze do předražených zahraničních oleje ů ?
Úžasný článek a dík za něj
Takže v podstate medzi motul 5100 a 7100 nejaký extra veľký rozdiel nie je
HTTS motul v technických listoch neuvádza.
To mg KOH/l je lepšie keď je vyššie alebo nižšie číslo?
Děkuji za článek Pavle
No ja mám nedávnu osobnú skúsenosť že niektoré motory môžu byť velmi citlivé na správny výber oleja.
Na Honde CBR 125 rv. 04 som vymenil olej. Nalial som tam Repsol sintetico 4T 10W40 - doporučený predavačom, splňoval aj klasifikáciu API : SJ odporúčanú v manuáli motocyklu. Motor išiel síce pekne ticho, ale prejavil sa problém a síce nedalo sa pri bežiacom motore a stojacom motocykle vyradiť do neutrálu a celkovo radenie počas jazdy išlo trocha nekultivovane - hrubo. Pred výmenou bolo všetko OK. Mne by to ani nevadilo ale na motorke jazdí dcéra a tej to vadilo. Čo tam bol za olej pred tým som nevedel. Motocykel bol nedávno kúpený z druhej ruky a maník čo to predával tiež nevedel. Tak som pátral na internete a na stránke mazacích plánov výrobcu oleja som našiel odporučenie na REPSOL Moto Racing HMEOC 4T 10W-30. Tento olej som kúpil, nalial a prevody idú ako po masle, tak ako pred výmenou. Nemyslím si že by to bolo značkou oleja, ale uršite je to viskozitou. Predpokladám že by dobre fungoval olej hociakého výrobcu ale musí to byť 10W-30. Pri budúcej výmene to skúsim.
... původní široký interval hodnot třídy MA byl rozdělen na dva užší, přičemž MA2 představuje přísnější standard
MA2 má být lepší - podle zdroje:
//www.fuchs-oil.cz/index.php/automotive/hodnoceni-motocyklovych-oleju-dle-jaso.html
Jak je to tedy s tim JASO? JASO MA lepsi nez JASO MA2?? Nejak v tom plavu
cituji: JASO - Všechny indexy představují tím lepší výsledek, čím menším číslem jsou zastoupeny.
Nerozumím tomu, ale není to přesně naopak?
Velmi pěkný článek, jen aby to mudrci četli! Bohužel reklama a slovo syntetika je zázrak!
Děkuji!
Myslím,že stačí když vám pošlu odkaz...//www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-motorove-specifikace.aspx
Zde je vše...Jak auta,motorky,atd...
Pěkný článek.
Používám Motul, pravidelně měním před sezónou bez ohledu na menší množství najetých kilometrů. Motocykl dostane, co potřebuje a těch pár korun za filtr a olej (včetně vzducháče) je směšné, třeba oproti penězům za benzín
V tomto případě neplatí: Kdo maže, ten stojí
Díky Ti , Tango
za důkaz, že i zde jsou nějaký "špeky"
Ještěže my 2T-smraďoši potřebujeme jen vzduchovej ...
Já bych jen dodal, že cena olejového filtru nemá absolutně žádnou vypovídací hodnotu, protože třeba nedoceňovaný Champion může být nejlepší: //mr2.com/TEXT/oil_filter_test.html
to Vladimir :
články psané některým zástupcem olejářské firmy bývají většinou tak formulované, aby nahrávali právě jejich olejům, lépe řečeno jejich zvolené technologii výroby - jako je to přesně v článku, co uvádíš odkaz. Jistě, je tam toho hodně napsáno správně, ale jako celek je to velmi silně zavádějící.
článek celkem pěkný, ale mám z něj pocit že hraje na zákazníka stylem nalej tam co chceš, stejně je to jedno.
třeba zde mám pocit že se dovím víc :
//www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/5-ZAJIMAVOSTI/25-Vlastnosti-motocyklovych-oleju
Olejový filtr je málem "za babku", takže zas tolik neutrácíš
a častější výměnou vzduchového motoru dobře posloužíš
(viz můj koment včera 14:32) Takže žádná paranoia !
Dobrý článek, který celkem odpovídá názoru, který jsem si o olejích udělal za těch pár let co mám možnost je do něčeho lejt.
Co mě ale zaráží, je předepsaný interval výměny filtrů u Suzuki SV650 co zrovna sedlám. Olej je předepsanej co 6000km, ale filtry (vzduch a olej) pouze každých 18000km. To mi přijde prapodivné a měním obojí každou výměnu oleje. Jsem paranoidní?
Dobrý článok.A na vysvetlenie noriem Jaso MA/MB presne ako píše combust označenie MA2 bolo zavedené z toho dôvodu že norma MA nebola veľmi náročná a dávala veľmi veľký interval hodnôt.Ešte by som chcel poukázať na rozdiel medzi normami MA a MB pretože na nejakom fore o olejoch som sa stretol s mylným názorom,že oleje s označením MB sú horšie ako oleje MA.Samozrejme to nie je pravda rozdiel je v tom že do olejev MB sa pridávajú modifikátory na zníženie trenia väčšinou na báze molybdénu.Takže na záver oleje MA sú vhodné a doporučované(pre správnu funkciu spojky) pre motocykle s mokrou spojkou spoločne s prevodovkou a oleje MB sú vhodné a doporučované pre motocykle so suchou alebo oddelenou spojkou od prevodovky.
redmanXXL
A napadlo tě, nalít olej s vyšším tepel. rozsahem - místo 10w40 ,dát 10w50 nebo 10w60 ,
spotřeba oleje by se měla snížit!
IMHO tento popis u MA/MB je presne naopak:
"Všechny indexy představují tím lepší výsledek, čím menším číslem jsou zastoupeny. "
Podle popisu na fuchs-oil.cz jsem MA specifikaci pochopil takto: MA2 > MA1 > MB.
Napr. citace:
"Základním problémem původní specifikace JASO MA/MB byl fakt, že nebyla příliš náročná. U JASO MB můžeme dokonce říci, že bylo téměř nemožné najít "dostatečně mizerný" motocyklový olej, který by do této třídy patřil."
Podle logiky nizsi == lepsi by ovsem MB splnujici oleje byly nejlepsi.
mopedracing: píšu, jak jsem osobně zažil. Komu se to nelíbí, ať mi ( x ) políbí.
redmanXXL - Jednou se mi stalo, že na projížďce bylo zjištěno málo oleje a musel jsem dolejvat. S sebou nic, tak do prvního motokšeftu a koupit, co měli. Něcol 10w40 API SJ. Radši něco, než nic. Byl jsem 3000km po výměně, olej krásně čistej v okýnku žlutej. Dolil jsem cca 3 deci a jel domu. 200km stačilo, aby olej v okýnku zčernal. Doma jsem preventivně vyměnil a ta černá sračka, co tekla z motoru byla pěknej hnus.
Hezká pohádka, znáš ještě nějakou??
Neblbni tady lidem hlavu, 3dcl memůžou v XJ 600 zničit po 200km celou náplň, i kdyby jsi tam přidal Supermogul.