yamaha_brezen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
KostějNesmrtelný (36) napsal 08.02.2025 v 19:52+1

Tak na to bych nervy určitě neměl a ty fagany bych lískal po hrbu

Brasz (2) napsal 08.02.2025 v 00:27

Představa, že za mnou celou dobu sedí stokilový pantáta mě v osmnácti spolehlivě odradila od řidičáku na motorku.
Napravil jsem to o až třicet let později, mladí instruktoři se ke mně chovali s "patřičnou úctou", Ale jezdili za mnou většinou autem, na motorku se jim moc nechtělo. Já to celé pojal jako zážitkový adrenalinový kurz. Na "hodinu" jsem dojížděl jsem tři čtvrtě hodiny na skútru a pak zase zpátky. Jeden z těch lepších životních zážitků...

Eddie83 (3) napsal 07.02.2025 v 11:50

Někdo tuhle naprosto odpuzující práci dělat musí.

LukeWalker (17) napsal 07.02.2025 v 09:09+1

No borci nevim nevim jeslti se ucitel autoskoly zrovna nejak povozi.. 40km/h po meste, celej den a jeste k tomu neustale davat pozor za jelimana pred sebou? To mi zrovna neprijde jako neco zajimavyho.. Motorku mam abych si vycistil hlavu, sednu, vypinam mozek, zapinam instinkt, focus jen na jizdu.. Jezdim daleko za hranici legalnosti a z tohodle bych mel tak akorat vosypky

dl1000xt (3) napsal 07.02.2025 v 07:28

No nevim...privydelavam si ucenim 7 let a v lete jsem rad, kdyz sednu z motorky s dvojitym rizenim do auta s klimoskou a jezdim v nem za zakem.

Jacob82 (155) napsal 06.02.2025 v 20:07+1

Ahoj, máte tam ještě v článku chybně téměř všude uvedenou "výuku" namísto "výcviku". Výuka je teoretická a výcvik je praktický.. Jinak věcně je to správně

Já jsem přesně takhle začal.. "Jak to udělat, abych si mohl nejoblíbenějším koníčkem vydělávat?"
Nelituju, přes sezónu si slušně vydělám a jak zpívá chinaski "mý hobby je moje práááce, šťastnej člověk kdo to tak má.." Není to asi pro každýho, a je fakt, že soukromých kilometrů už udělám jen naprostý minimum.. Rozhodně bych ale neměnil. Kdo o tom uvažujete, jděte do toho. Je to opravdu velká investice (peníze, čas, stress), ale stojí to za to. Osobně jsem výukou a výcvikem učitele neskončil a neustále se snažím zdokonalit ve všech ohledech.. Začal jsem v autech, rozšířil o motorky. Teď si dělám oprávnění na velký stroje (CD už mám, ještě E) a po třech letech držení a nějakých těch zimních brigád se chystám rozšířit učitelák i na další skupiny..

novekostatko (48) napsal 06.02.2025 v 14:53

Jojo, autoškola. Za krále klacka, měli jsme v autoškole konopnici. Bohužel jsem zažil, že si instruktor léčil mindrák na holce, která dělala kurs s náma. Měla asi 50 kg, tintítko a tu konopnici samozřejmě na stojan nedala. Věděl to a stejně každé jízdy to po ní chtěl, aby to zkoušela. Byla z toho zbytečně vystresovaná. A protože měla doma Hondu VF750, která snad měla jenom boční, tak na jedny jízdy na ní přijel její mladej a instruktorovi ukázala, že motorku dát na stojan umí. A byl klid.

Jinak ty autoškolní konopnice byly mazec, měli jsme dvě, pojízdná byla maximálně jedna, obě naráz jsem nezažil, vždycky aspoň jedný něco bylo. Měly taky duální řízení.

aesel (2) napsal 06.02.2025 v 14:45-1

Nechcete tie články pred zverejnením podrobiť jazykovej korektúre?
pro pro...

TomasRA (140) napsal 06.02.2025 v 12:01+2

Článek je to velice zajímavý, jenom už příliš nevěřím na ten koníček spojený se zaměstnáním. Protože jakmile se to jednou stane prací a povinností, přestane to být koníčkem. Přece jen, člověk ve volném čase touží dělat něco jiného než to, co dělá 8 hodin denně.

blaza.matej (61) napsal 06.02.2025 v 09:48+2

Jako vlastník ,,učiteláku,, jsem i chvíli v autoškole vyučoval brigádně motorku a musím říct, že motorka s dvěma řídítkama je hrozná blbost a doufám, že tyto peklostroje vymizely z autoškol. Já osobně jsem jsem si vždy žáka vzal s sebou na motorku (pokud začínal brali jsme lehkou 125, i když dělal na silnější) a zajeli jsem jsme na cvičák. Samozřejmě jsem musel zohlednit jestli někdy seděl na motorce a věděl kde je plyn spojka apod. Už po cestě jak jsme jeli tak jsem mu vysvětloval přes interkom takové základy jak držet řídítka jak se naklánět jak projiždět zatáčku pohled před sebe a kam se má dívat atd. na cvičáku jsem mu dal motorku a na stojánku si vyklánění a pohyby na motorce vyzkoušel pak jsem vzal dvě kuželky udělal jsem velkou osmičku a on si jezdil a během jízdy jsem mu říkal přes interkom co má dělat kam se má dívat. Pokud byl člověk šikovný tak už po dvou hodinách žák jezdil velmi dobře. Jelikož už příšla rodina, tak už bohužel na tyto aktivity nemám čas.

alespilot (14) napsal 06.02.2025 v 09:31+2

Taky vzpomínám na Jawu 350, dvojitá řidítka, na mě skoro vysoká. Učitel o hlavu a půl větší a pořádně rostlý. Já v té době 17 let a 60kg. Neodpustil nám nic, zvednout motorku, dát na hlavní stojan... a v provozu zásadně nesundával nohy ze stupaček... Takže škola dobrá (v tu dobu jsme už měli za sebou jízdy s traktorem, osobákem a Liazem - takže šlo opravdu hlavně o ovládání stroje) To byly časy... Dělali jsme to celý rok, jako předmět na škole.

Targus (466) napsal 06.02.2025 v 09:04

Hmm, je fakt, že jsem dělal Áčko už opravdu dávno. Ale k dispozici jsme měli kromě motorky i vyasfaltovaný cvičák a kdo nedával "jízdu zručnosti", ten prostě na silnici nepostoupil.

A kromě toho ze dvou instruktorů jízdy minimálně jeden velmi důsledně trval na projetí vytýčené tratě na cvičáku se spolujezdem, to jest s ním. Tato podmínka filtrovala adepty na ty, kteří "chtěli" a na ty, kteří "už mohli".

A s motorkami jsme kupodivu tenkrát žádné velké problémy neměli. Možná to bylo tím, že se do nich lil normální benzín a montovaly se normální svíčky (zn. PAL), určené do dvoutaktů.

K167 (2084) napsal 06.02.2025 v 08:47

"... bude muset počkat (neomezený A je od 24 let + 3 roky praxe, výjimkou je situace, kdy uchazeč začal už od 17 let na A1 a v 21 letech už má neomezené A, pak by to bylo 21 let + 3 roky praxe = 24 let)."

Tomuhle nerozumím. Moje děti mají A1 od 16 let, A2 od 18 let a syn si bude dělat neomezené A letos, kdy mu bude 20.

2 reakce

FilipT
FilipT 06.02.2025 v 09:04

Díky za upozornění, v článku upřesněno


K167 (2084) napsal 06.02.2025 v 08:39+1

"Osobně jsem vždy obrovsky obdivoval ty sebevrahy nadšence, kteří ještě za staré vyhlášky (viz například reportáž z pradávné historie roku 2005) usedali na motorku vybavenou zdvojeným řízením za naprostého nováčka a vyráželi do silničního provozu učit základy jízdy na motorce v reálném prostředí."

Když jsem dělal v sedmnácti ve dvaadevadesátým řidičák na A, tak mi to při první jízdě v provozu na takové úzké okresce v křižovatce, kde byla hlavní silnice do zatáčky a bylo do ní špatně vidět, protože kolem byly stromy, chcíplo, přijížděla auta a ten "nadšenec" teda opravdu žádný sebevrah nebyl, protože z té motorky utekl a nechal mě tam s tou Jawou 350 s dvojitými řidítky na pospas osudu.

Nebo možná to vlastně sebevrah byl, protože to učil, přestože byl o hlavu až dvě menší než my, neviděl přes nás dopředu a z té motorky nedosáhl na zem.




cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist