Jak na enduro začátky: základní nastavení ovládacích prvků a běžná údržba
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický , Vláďa Novotný | Zveřejněno: 17.7.2018 | Zobrazeno: 20 079x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický , Vláďa Novotný | Zveřejněno: 17.7.2018 | Zobrazeno: 20 079x
Díky za článek, tohle jsem přesně hledal. Na starý kolena jsem si koupil enduro, abych mohl jezdit se sousedama, co mají pracovní 4kolky a upřímě mě to úplně pohltilo.
Právě mě trápilo nastavení řadící a bzrdový páky. Nedávno jsem si koupil kros boty a najednou se mi nevešla špička pod řadičku a naopak brzdovou jsem měl moc vysoku. A jak se v těch botech nedá hejbat kotníkem, tak sem říkal jednu dám nahoru, brzdu trochu dolu, ale díky tomuto článku mám víceméně potvrzeno!
lesu, louce zdar!
Vice takovych clanku ;)
Hezký počin
Dnes se snaží na enduroškole vydělat každý, kdo má do zadku díru a má nějaký jméno ...
Co ze zkušenosti bude lepší, tak nastavit objímku spojky co nevíc ke středu řídítek a mačkat páčku blíž k jejímu konci. Ušetří to hodně sil zvláš ve "spojkovacích" pasážích. Jednoduchá fyzika = převod na páce
Není nijak důležitý, jak stojí v članku, mít obě páčky ,...stejně odsazeny od kraje řidítek.
Co vidím nejčastější chybu, tak že lidi si dávaj klemy co nejvíc dopředu a ještě naklápí řídítka směrem vpřed. Je to možná opticky cool, ale funkčně k prdu - pro enduro ježdění.
Obrázek k řídítkům v článku je
Ale jinak je dobře, že jsou tady dobře napsaný články tohoto typu
, protože o běžný údržbě motorky a speciálně endura nebo krosky, toho dneska spousta lidí opravdu moc neví...
hrochi> ano, o nastavení pojednává článek v odkazu... každopádně samostatný článek se chystá mimo tuto sérií. díky za komentář
alexa7: dělají se i nádstavce s posunem dopředu ... nepomohlo by?
hrochi: mam tuto yamahu a jej velkou prednostou je , ze v pohode si ju 90kg chlapik nastavi na seba.
V takom piesku kde si kolegovia kupuju na EXC tvrdsie pruziny, tak yamaha v pohode. Skor si myslim
ze pre hoby endurko je skor tvrde.
Ja mam problem skor s vyskou, v clanku je ze riaditko ma byt v osi ale co mam robit ked som vysoky?
Musel som si ho dat do vzdialenejsej polohy a este trocha potlacil dopredu. Nastavce predsa nie su riesenim.
Hm. Nastavil bych si ještě aspoň předpětí pružin, neb jsme jinak tlustí. Případně člověk zjistí, zda si nebude časem muset pořídit tvrdší. Hubenější než Japonci snad nikdo není 8)
Teda nevím, jak to má Yamaha, ale skoro vždycky se klemy na řídítkách utahují nejdřív přední, s citem nadoraz - většinou je přední strana označena šipkou nebo tečkou a pak až zadní. Za to nás v Olympu jebali, když to někdo udělal obráceně...
cedo> no jasný... Ty jsi ale profík a už víš co chceš a co potřebuješ. Tohle je vyloženě do začátků. Kromě toho ve článku zaznělo:
Nyní máme motorku připravenou a je velice důležité udělat nastavení všech ovládacích prvků do univerzální“ pozice, od které se pak dá lehce odpíchnout a doladit si podle svých potřeb a fyzických proporcí. Jde o to, že každý máme jinou výšku, obouváme různě velké boty a nebo máme různě dlouhé prsty.
Díky za koment a měj se Davide
trošku bych Vlado dodal že je rozdil u nastaveni řiditek u tebe a u mě když mam o 20cm vic...tudiž jsem je měl vice vpřed...kopat se koleny o řiditka neni nejlepši...a jizda ve stoje take neni ideal když je maš někde pod sebou...měj se
...este by som dopisal, ze ked vas to chytne (co asi vascinu ano) tak to pekne saje penazenku samozrejme v zavislosti na motohodinach