Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tača : čoveče tvé doporučení si beru k srdci, ale ani po 180min mi síla pro mačkání spojky nechybí...
Ono se totiž při řazení nahóru téměř neubírá plyn a spojková páčka se při řazení pouze přimačkává, aby tam kvalt líp klouzl . A při dobržďování ...
Pokud řadíš bez spojky, musíš právě ubrat plyn , přeřadit a znovu přidat = ztráta času
...ále , asi mi nepřísluší někomu radit...
Mě to už roky funguje tak, že mám nohu na stupačce opřenou o podpatek-doraženou na dotek. Na brzdě špičku malinko zvedlou, ale pedál brzdy vodorovně se stupačkou, nohu na řazení vykloněnou od moto, ale páku řazení zase vodorovně se stupačkou.
Funguje to na malé ostré, na mastodontu, v rychlosti i trialových pasážích. Na přešlapovaní není čas, a hlavně ti to rozhodí těžistě tak moc, že je to úplný nesmysl.
K řazení bez spojky- doporučuji si zkusit nějaký vytrvalostí závod na ostrém enduru. Po 120 minutách jízdy už na spojku není síla, do té doby často čas. Ty ostré motorky to zvládají úplně v pohodě. Spojku použvám jen, když je potřeba nechat si jí proklouznout.
Soap_McTavish : pokud zvedneš řadičku na tisicihranu, musí dotyčný počítat s tím, že při podřazování bude muset víc zvedat nohu ze stupačky
- bez spojky se téměř neřadí jak v závodě tak ani na vejletě
Vždycky to bude kompromis mezi sedem a stojem. Posunout nohu bych se ve stoje nebál, držíš to ještě kolenama. Stejně jako páčky nemačkáš všemi prsty, aby ses nepustil řidítka.
to mne skor robi problem preradovanie na vyssi kvalt ked idem v stupackach...
pride mi to dost nemotorne, ale urcite to bude len treningom... takze asi treba len trenovat a trenovat...
inac palec hore za tento serial
Sirr : viz tvůj poslední bod, to je právě to, co mi moc nešmakuje.. Při onroad ježdění ve stupačkách přešlápnu, ale offroad, když mi to skáče pod rukama/nohama, představa přenesení váhy na jednu nohu (nedej bože do toho chtít podřazovat), z toho mám fakt strach.. Radši si do toho sednu i když je to v danou chvíli i nepohodlný..
Spíš si zkusim ješte pohrát s pozicí brzdy, možná jí mám jen pod špatným úhlem... Na silnici v sedě na ní v podstatě nešáhnu, takže že se mi na ní blbě šlape řešim vždy až ve stupačkách..
kratod,Eso_Rimmer :
jukni cca od 15min...
https://www.youtube.com/watch?v=Dm-9cKXlcNs
jde oto, že ze zakladní pozice nohy na stupačce musíš téměř vždy měnit pozici, pro manipulací, kterou chceš dělat (brždění, řazení)...
- zaleží, jak máš nastavený pedál brzdy výšku, či dlouhý chod...+ řadičku
- v členitějším terénu buď máš jen vyosenou špičku ven (abys nebrnkal o pedál, řadičku) a jen měniš polohu špičky kdy chceš brzdit-řadit (tady pozor, aby ti kolej-teren nesebrala nohu ze stupačky)
- nebo máš chodidlo dal na stupačce a při brždění+řazení musíš přešlápnout...
nic jinýho na tom není a nelze vymyslet...
Kratod: pokud těsně dosáhneš s podpatkem opřeným o stupačku, ale ještě na podpatku nestojíš - tak je to ok neb ti noha při brzdění nesklouzne. Pokud nedosáhneš, tak máš malou nohu - ne dělám si srandu. Horší by bylo, kdybys na řadičku a brzdu dosáhl vždy i ve standardní pozici a při dopadu ze skoku na ně šlapal.
No čekal jsem trochu víc a to ve spojitosti s pozicí ve stupačce.. Dost se peru se zadní brzdou na SM na asfaltu, nedokážu si představit v terénu..Pokud stojím ve stupačkách a stupačky mám cca v polovině boty, špičkou nedosáhnu na brzdu a musím přešlapovat, to samý řazení.. Abych došáhl, musím stoupnout do pat (zarazit stupačku o patku) ale to nesu všechno v kotníkách a není to na dlouhý stání.. Bude k tomu ještě nějaký vysvětlení třeba u řazení nebo jak??
Šíře: to já si beru k srdci tebe. Je vidět že víš, o čem mluvíš ;)
Tača : čoveče tvé doporučení si beru k srdci, ale ani po 180min mi síla pro mačkání spojky nechybí...
Ono se totiž při řazení nahóru téměř neubírá plyn a spojková páčka se při řazení pouze přimačkává, aby tam kvalt líp klouzl . A při dobržďování ...
Pokud řadíš bez spojky, musíš právě ubrat plyn , přeřadit a znovu přidat = ztráta času
...ále , asi mi nepřísluší někomu radit...
Mě to už roky funguje tak, že mám nohu na stupačce opřenou o podpatek-doraženou na dotek. Na brzdě špičku malinko zvedlou, ale pedál brzdy vodorovně se stupačkou, nohu na řazení vykloněnou od moto, ale páku řazení zase vodorovně se stupačkou.
Funguje to na malé ostré, na mastodontu, v rychlosti i trialových pasážích. Na přešlapovaní není čas, a hlavně ti to rozhodí těžistě tak moc, že je to úplný nesmysl.
K řazení bez spojky- doporučuji si zkusit nějaký vytrvalostí závod na ostrém enduru. Po 120 minutách jízdy už na spojku není síla, do té doby často čas. Ty ostré motorky to zvládají úplně v pohodě. Spojku použvám jen, když je potřeba nechat si jí proklouznout.
Soap_McTavish : pokud zvedneš řadičku na tisicihranu, musí dotyčný počítat s tím, že při podřazování bude muset víc zvedat nohu ze stupačky
- bez spojky se téměř neřadí jak v závodě tak ani na vejletě
Vždycky to bude kompromis mezi sedem a stojem. Posunout nohu bych se ve stoje nebál, držíš to ještě kolenama. Stejně jako páčky nemačkáš všemi prsty, aby ses nepustil řidítka.
MichalKimlo> pootoc si radicku na tisicihranu nahoru. Ale pak to bude naprd na silnici. A nahoru to per bez spojky, ne jak na vylete na Grossglockner
to mne skor robi problem preradovanie na vyssi kvalt ked idem v stupackach...
pride mi to dost nemotorne, ale urcite to bude len treningom... takze asi treba len trenovat a trenovat...
inac palec hore za tento serial
Sirr : viz tvůj poslední bod, to je právě to, co mi moc nešmakuje.. Při onroad ježdění ve stupačkách přešlápnu, ale offroad, když mi to skáče pod rukama/nohama, představa přenesení váhy na jednu nohu (nedej bože do toho chtít podřazovat), z toho mám fakt strach.. Radši si do toho sednu i když je to v danou chvíli i nepohodlný..
Spíš si zkusim ješte pohrát s pozicí brzdy, možná jí mám jen pod špatným úhlem... Na silnici v sedě na ní v podstatě nešáhnu, takže že se mi na ní blbě šlape řešim vždy až ve stupačkách..
kratod,Eso_Rimmer :
jukni cca od 15min...
https://www.youtube.com/watch?v=Dm-9cKXlcNs
jde oto, že ze zakladní pozice nohy na stupačce musíš téměř vždy měnit pozici, pro manipulací, kterou chceš dělat (brždění, řazení)...
- zaleží, jak máš nastavený pedál brzdy výšku, či dlouhý chod...+ řadičku
- v členitějším terénu buď máš jen vyosenou špičku ven (abys nebrnkal o pedál, řadičku) a jen měniš polohu špičky kdy chceš brzdit-řadit (tady pozor, aby ti kolej-teren nesebrala nohu ze stupačky)
- nebo máš chodidlo dal na stupačce a při brždění+řazení musíš přešlápnout...
nic jinýho na tom není a nelze vymyslet...
Kratod: pokud těsně dosáhneš s podpatkem opřeným o stupačku, ale ještě na podpatku nestojíš - tak je to ok neb ti noha při brzdění nesklouzne. Pokud nedosáhneš, tak máš malou nohu - ne dělám si srandu. Horší by bylo, kdybys na řadičku a brzdu dosáhl vždy i ve standardní pozici a při dopadu ze skoku na ně šlapal.
kratod- lamu si hlavu nad tim samym...
No čekal jsem trochu víc a to ve spojitosti s pozicí ve stupačce.. Dost se peru se zadní brzdou na SM na asfaltu, nedokážu si představit v terénu..Pokud stojím ve stupačkách a stupačky mám cca v polovině boty, špičkou nedosáhnu na brzdu a musím přešlapovat, to samý řazení.. Abych došáhl, musím stoupnout do pat (zarazit stupačku o patku) ale to nesu všechno v kotníkách a není to na dlouhý stání.. Bude k tomu ještě nějaký vysvětlení třeba u řazení nebo jak??
Autore, díky.
Konečně přinutím svého "chytrého" potomka k něčemu smysluplnému.