Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
hmmm...Takže chovejte se a dělejte vše podle svého a nenechte si do toho kecat. Máte moderní bike, kterej brzdí, zatáčí a předjedete devadesát procent účastníků silničního provozu, není důvod se stresovat...tak to jsem trošku nepochopil
Ahoj, díky za článek, co pro začátečníky ... neuškodí to ani nám, co jsme osmnáct let na silnici - ba naopak!!! Sám jsem v týhle sezóně brzdil na hlavní naplno, když mne Felina s důchodcem chtěla čelně zajet při odbočování vlevo...naštěstí jsem to čekal jak píšeš, takže je lepší si to "předbrzdit" už dopředu...pak mne neviděl důchodce při otáčení...prostě díky za tenhle článek, přispívá to životnosti motorkáře, co na tom, že máš přednost, hlavní je mít svoje nohy. Petr
Odvzdušňování brzdové soustavy zamáčknutou páčkou brzdy přes noc? Tak to jsem ještě neslyšel a ani neviděl. Bublinka doputuje vždy jen do nejvyššího místa v kapalině (teoreticky to má být nádržka nebýt všemožných záhybů na brzdové hadičce). Takže nejčastěji se u systémů s vedením hydraulické hadice od brzdové páčky k jednomu třmenu a od něj pak přes blatník k druhému drží bublina právě v tom vedení přes blatník. A jiný spolehlivý způsob odvzdušnění než povolením odvzdušňovacího šroubu, dolití nádržky, namačkání kapaliny do systému, dolití nádržky, namačkání, a pořád dokola dokud nevytéká čirá kapalina bez bublin, neznám. Amatérský rady na brzdách jsou nebezpečný. A hlavně nedolévat kapalinu do plna ... hrozí že při zahřátých brzdách se kapalina nebude mít kam roztahovat a motorka začne sama od sebe brzdit, tím se brzdy ještě víc zahřejou ... a kousnou.
Šmarjá proč do ProchyToma rejete? Napsal to jak to cejtil a podle mě dobře... A tahat ho za každý slovíčko typu "ohrozit/omezit" je fakt dětský - co tím chtěl říct je myslim jasný a přijde mi, že si jen rejpalové už dlouho nešoupli a vyblejvaj si tady svojí frustraci
Dobrej článek ProchyTome
Ahoj, dobrý, jen to chce, aby si z toho každý něco vzal, tzn.přeložil si to do svýho jazyka. Můžeš jezdit 200, ale musíš sám vědět, že na to máš. Podle mne je to v hlavě každého z nás.
Za mne super, připomněl jsem si několik věcí a pobavil jsem se. Díky.
Proč šedesátníci prudí jako puberťáci? Tom určitě nechtěl paušálně všechny nad rok výroby 195x buzerovat, že? Že by potrefený husy?
Už jsem na to přišel, článek má špatný název!
Název "Jak jezdit: začátečník" je zavádějící.
Tomuto obsahu a pojetí článku by mnohem více odpovídal název:
"Pár užitečných postřehů a rad především pro začátečníky, ale i pro pokročilé!"
Nebo tak nějak...
Schválně jsem zvolil název Jak jezdit: začátečník aby někoho nenapadlo, že se tady chci pouštět do práce autoškoly a ještě popisovat každý jezdecký styl zvlášť Navíc Tomík doufal, že to budou číst převážně mladší, pro který je to určený .
Pokud si pan Tomáš Procházka myslí, že bude věčně mladý a ti kterým je šedesát mají už jen sedět někde v garáži a leštit motocykl, tak mu to nebudu brát, ale přeji mu, aby se těch šedesáti ve zdraví dočkal. Mládí není žádná přednost, mi kteří máme tu šedesátku pár let za sebou jsme taky byli mladí.
Má pravdu ten chlapec! Řidič je povinen dbát zvýšené opatrnosti zejména při odbočování mimo vozovku.Že se plechvkář nečumí do špíglu a dává blinkr zárovenˇ s tím že otočí volantem běžná věc.Takto jsem zamlada přišel o FZ 750 dnes možná vrana ale tenkrát mánˇa na úrovni dnešní R1.Hlavně že mu svědčili sousedi i mafijáni a podmazaný soudní znalec uznale pokyvoval že jsem možná přilítl z pole a zjevil se za ním jak UFO.
Dněprák: Asi mlátíme prázdnou slámu, mluvíme každej o něčem jiným. Maty o omezení, reakce prochyho byla o ohrožení.
Doufám, že jsem se v tom neztratil.
to Basák: Prochy Tom to napsal úplně správně. Je to § 21,odst 1, Zákona č.361/2000 Sb. Řidič, který odbočuje v podstatě kamkoliv, nesmí řidiče, jedoucí za ním ohrozit. Kromě toho musí dávat znamení o změně směru jízdy a musí dbát zvýšené opatrnosti.Takže řidiče, kteří jedou za ním může omezit.A to omezí ve většině případů, protože zpomalí a řidič jedoucí za ním musí zpomalit taky. Pokud se ale řidič nepodívá do zpětného zrcátka, nebo neodhadne rychlost za ním řítícího se motocyklu, který ho již začne předjíždět, potom je malér. A to je to o čem psal Prochy Tom. V tomto případě dojde k ohrožení řidiče jedoucího za ním.
náhodou je to pěkně napsaný,docela se to pěkně četlo a rád si to připomenu.Nikdo není tak chytrej,aby si nenechal poradit.Já mám teď od motorky utrum,ale příští rok snad bude líp.
Děkuji za -1
hmmm...Takže chovejte se a dělejte vše podle svého a nenechte si do toho kecat. Máte moderní bike, kterej brzdí, zatáčí a předjedete devadesát procent účastníků silničního provozu, není důvod se stresovat...tak to jsem trošku nepochopil
Ahoj, díky za článek, co pro začátečníky ... neuškodí to ani nám, co jsme osmnáct let na silnici - ba naopak!!! Sám jsem v týhle sezóně brzdil na hlavní naplno, když mne Felina s důchodcem chtěla čelně zajet při odbočování vlevo...naštěstí jsem to čekal jak píšeš, takže je lepší si to "předbrzdit" už dopředu...pak mne neviděl důchodce při otáčení...prostě díky za tenhle článek, přispívá to životnosti motorkáře, co na tom, že máš přednost, hlavní je mít svoje nohy. Petr
Odvzdušňování brzdové soustavy zamáčknutou páčkou brzdy přes noc? Tak to jsem ještě neslyšel a ani neviděl. Bublinka doputuje vždy jen do nejvyššího místa v kapalině (teoreticky to má být nádržka nebýt všemožných záhybů na brzdové hadičce). Takže nejčastěji se u systémů s vedením hydraulické hadice od brzdové páčky k jednomu třmenu a od něj pak přes blatník k druhému drží bublina právě v tom vedení přes blatník. A jiný spolehlivý způsob odvzdušnění než povolením odvzdušňovacího šroubu, dolití nádržky, namačkání kapaliny do systému, dolití nádržky, namačkání, a pořád dokola dokud nevytéká čirá kapalina bez bublin, neznám. Amatérský rady na brzdách jsou nebezpečný. A hlavně nedolévat kapalinu do plna ... hrozí že při zahřátých brzdách se kapalina nebude mít kam roztahovat a motorka začne sama od sebe brzdit, tím se brzdy ještě víc zahřejou ... a kousnou.
Kdyby byl podobny text v ucebnicich autoskol nikomu by to neuskodilo.
Napsano srozumitelnym jazykem.
Moc dobrej článek, ale ne jen pro ty mladý, ale taky pro ty machry, co lítaj po silnicích jak pošuci.
Jaké časy se to jezdí sucho vs mokro?
Moc pěkně a hlavně srozumitelně napsaný
Šmarjá proč do ProchyToma rejete? Napsal to jak to cejtil a podle mě dobře... A tahat ho za každý slovíčko typu "ohrozit/omezit" je fakt dětský - co tím chtěl říct je myslim jasný a přijde mi, že si jen rejpalové už dlouho nešoupli a vyblejvaj si tady svojí frustraci
Dobrej článek ProchyTome
Ahoj, dobrý, jen to chce, aby si z toho každý něco vzal, tzn.přeložil si to do svýho jazyka. Můžeš jezdit 200, ale musíš sám vědět, že na to máš. Podle mne je to v hlavě každého z nás.
Nesouhlasím, že leštit motocykl můžete v šedesáti.. tátovi je 63 a jezdí víc než já a to má supersporta (gsxr).-- > Jinak souhlas
Pro mě přínosnej článek, začínám...
Velmi trefně napsáno,tisíc věcí,které musí každý na motorce předvídat.
Moc dobrej článek, absolutní souhlas.
Bože, kdo má potřebu psát takový ho..na
Mám takový zdání, že někdo měl potřebu se vyblejt i když sám tomu moc nehoví. Vypovídací hodnota nula
Za mne super, připomněl jsem si několik věcí a pobavil jsem se. Díky.
Proč šedesátníci prudí jako puberťáci? Tom určitě nechtěl paušálně všechny nad rok výroby 195x buzerovat, že? Že by potrefený husy?
Už jsem na to přišel, článek má špatný název!
Název "Jak jezdit: začátečník" je zavádějící.
Tomuto obsahu a pojetí článku by mnohem více odpovídal název:
"Pár užitečných postřehů a rad především pro začátečníky, ale i pro pokročilé!"
Nebo tak nějak...
předvídat předvídat předvídat... v autoškole vyřezat do sukovice a vmlátit vmlátit vmlátit
Schválně jsem zvolil název Jak jezdit: začátečník aby někoho nenapadlo, že se tady chci pouštět do práce autoškoly a ještě popisovat každý jezdecký styl zvlášť
Navíc Tomík doufal, že to budou číst převážně mladší, pro který je to určený
.
Pokud si pan Tomáš Procházka myslí, že bude věčně mladý a ti kterým je šedesát mají už jen sedět někde v garáži a leštit motocykl, tak mu to nebudu brát, ale přeji mu, aby se těch šedesáti ve zdraví dočkal. Mládí není žádná přednost, mi kteří máme tu šedesátku pár let za sebou jsme taky byli mladí.
v clanku je vsechno a nic, jako uvod k pokracovani jednotlivych temat, to beru... bude pokracovani?
Původně v článku bylo "nesmí omezit a ohrozit." Teď už je to opraveno na "nesmí ohrozit" takže už to nemá cenu řešit
Má pravdu ten chlapec!
Řidič je povinen dbát zvýšené opatrnosti zejména při odbočování mimo vozovku.Že se plechvkář nečumí do špíglu a dává blinkr zárovenˇ s tím že otočí volantem běžná věc.Takto jsem zamlada přišel o FZ 750 dnes možná vrana ale tenkrát mánˇa na úrovni dnešní R1.Hlavně že mu svědčili sousedi i mafijáni a podmazaný soudní znalec uznale pokyvoval že jsem možná přilítl z pole a zjevil se za ním jak UFO.
Dněprák rozenej nehodář
Dněprák: Asi mlátíme prázdnou slámu, mluvíme každej o něčem jiným. Maty o omezení, reakce prochyho byla o ohrožení.
Doufám, že jsem se v tom neztratil.
to Basák: Prochy Tom to napsal úplně správně. Je to § 21,odst 1, Zákona č.361/2000 Sb. Řidič, který odbočuje v podstatě kamkoliv, nesmí řidiče, jedoucí za ním ohrozit. Kromě toho musí dávat znamení o změně směru jízdy a musí dbát zvýšené opatrnosti.Takže řidiče, kteří jedou za ním může omezit.A to omezí ve většině případů, protože zpomalí a řidič jedoucí za ním musí zpomalit taky. Pokud se ale řidič nepodívá do zpětného zrcátka, nebo neodhadne rychlost za ním řítícího se motocyklu, který ho již začne předjíždět, potom je malér. A to je to o čem psal Prochy Tom. V tomto případě dojde k ohrožení řidiče jedoucího za ním.
parádní článek :) ;) nejsem sice ůplnej začátečník, mám za sebou už dvě sezóny na 125ccm :D a z článku jsem si toho odnesl docela dost :)
jezdím už dlouho(R1-05) a tento článek jsem si moc rád přečetl.dík
náhodou je to pěkně napsaný,docela se to pěkně četlo a rád si to připomenu.Nikdo není tak chytrej,aby si nenechal poradit.Já mám teď od motorky utrum,ale příští rok snad bude líp.
Basák - Ano, ohrozit, máš to tam jak v zákoně tak v článku. Nevim co jančíte