Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Člověk by neřekl, jaká vášnivá se strhne debata kvůli takové pičovině jakou je podložka...
PS: dneska jsem jezdil a baterku odpojím až nasněží. Abych ji za týden na víkend nemusel zase zapojovat...
Motorku k zimnímu spánku .. ? Vždyť se jezdí celoročně. Poslední z akcí v roce Vánoční vyjížďka a následuje Jak na Nový rok tak po celý rok. Hezky plynule se začne nová sezóna. Takže, baterku neřeším a ostatní věci podle počtu najetých kilometrů a stavu
PS: Díky Bohu, za to globální oteplování
S měděnými podložkami nemá autor pravdu nové z obchodu jsou tvrdé jak šutr a nic neřeší.Musí se vyžíhat.Po vyžíhání jsou za 24 hodin opět tvrdé jak šutr. Toto by mělo patřit k základním znalostem každého motoservisu. nikde jsem to neviděl dělat.Gola a závit to nějakou dobu zvládne. Rozdíl je poznat i v ruce při ohnutí těsnění.Rozdíl je značný, každý si může vyzkoušet.K nahřátí do červena stačí plynový vařič a chladí se ve vodě.
viz např:https://www.kovaz.cz/cu-krouzek-cu-tesneni-8x14x1mm-medene-tesneni-cu-8x14x1-15624/
Co takhle neukladat?
A treba jednou za mesic project po nejakem tom mestskem okruhu, nebo navsi... a pak na jare tedy trochu toho new oleje, oilfiltr a vyprasit vzduchac?
Ladovska zase nebude...
ZXR !
Spary v servisu nevysparovali ??
Super článek. Bude se hodit, až budu zazimovávat motorku, tak aspoň budu vědět, jestli jsem na něco nezapomněl. Vloni jsem zapomněl zkontrolovat a dofouknout pneumatiky před zimou. Na jaře jsem si koupil nový kompresor https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/p/4084/pistovy-kompresor-bobby-1512 , tak letos na pneumatiky snad nezapomenu.
K podložkám výpustného šroubu oleje: myslím si , že motorce dopřávám nadstandardní údržbu (jinak by mě to taky mohlo na roadracingu pěkně vytrestat), ale zrovna tuhle podložku vůbec neřeším, tzn. že je tam originál už od roku 2002 a po vypuštění ji akorát lehce očistím od starého oleje a dám zase zpátky bez dotažení momentem. Nikdy se tam neobjevila ani kapka oleje, takže bych řekl, že se tady kolem toho dělá zbytečný humbuk
Možná pro někoho užitečná rada. Mně se hodně osvědčilo na zimu nalévat do nádrže do paliva ještě addituvum/ stabilizátor paliva s čištěním vstřikovačů. Po sezoně kdy občas bereme palivo v dost pofiderních pumpách se to hodí. Navíc ty eko sajrajty moc vstřikování nesvědčí.
Většinou je plechovka za 200CZK na dvě použití takže na dvě motorky v pohodě případně půl přes zimu a druhá půl do první jarní nádrže.
To genetik: Pokud na motorce hlídáš každý deko(závodní stroj), tak to smysl má, jinak jsou to vyhozený prachy.
Li-ion baterky mají krom nízký váhy, vysokou energetickou hustotu.
Nevýhodou je na použití závislá životnost.
Nemaj rády vyšší teploty, přebíjení, hluboké vybití, vyšší proudové odběry (startovací proud).
Obecně je dobré se o li-ionovku dobře starat, často nabíjet a držet jí na 80-90% kapacity, pak vydrží nejdýl.
To Koudy01 , brzdovka absorbuje vzdušnou vlhkost, ta snižuje její bod varu a účinnost, takto degraduje. K tomuto nedochází pokud je uzavřená v prodejním balení. V brzdové soustavě dochází k degradaci např. skrz póry hadic, spoje, těsnění, malé množství vzduchu je ve vyrovnávací nádobce.
Pokud nejezdíš okruhy, tak výměna na podzim neni velký průšvih, ale lepší je jaro.
Jinak k článku, který se opakuje každoročně v tuto dobu.Beru jeho užitečnost pro méně zkušené a platí pro malé km nájezdy, kdy postačí jedna údržba ročně.Ti co jezdí více ví, že je to jinak.U mě se koná údržba v průměru dvakrát ročně u každé motky.O řetězu ani nemluvím, tj permanentní péče.
Ta info o tom, že prémiové palivo neobsahuje biosložku už není pravda (jestli kdy byla).
Jediná výhoda prémiového paliva je v přísadách, které napomáhají životnosti paliva (mimo jiných vlastností).
Když mrknete na nové značení na pumpách, tak to číslo uprostřed kruhu (nové značení benzínu) je procentuální podíl biosložky a to není nikdy nižší než 5, ani u prémiových paliv. Takže nechci někomu kazit placeboefekt, ale myslím, že lepší je vědět
ahoj
ohledne vypousteni karburatoru jinak receno odkalit pred zimou karburator je kravina. Jde hlavne o gumove membrany ktere vyschnou a ztrati pruznost. Odkalit na jare je samozrejmost.
Pavel
Mě se vyplatilo drobný spotřební materiál vždy obnovit za nový - třeba každá přezutá bezdušová pneumatika dostane vždy nový ventilek. Není větší trapas, než zničit novou, kvůli ušetřeným čtyřem korunám.
Ten několikrát vyžíhaný a smirkem opravený měděný kroužek zbavený původních mechanických vlastností a pro jistotu na krev dotažený, je vizitkou fušera a najeho motorce je pak potřeba počítat s velkou kutilskou invencí a podobných oblíbených ojebávek tam bude spoustu Lidová tvořivost šetřící stokoruny je nejčastější příčinou závad !!! Silikonem ucpaný sací koš pro olejové čerpadlo je taky fajn, při použití nových o-kroužků a těsnění žádný silikon použít nemusíte.
U mě vždy nový a momentovým klíčem dotažený. Pokud nemáte vybavení a znalosti, tak se na to radši vy...
Každá měděná podložka se dá zpětně změkčit.
Stačí ohřát hořákem s plynem v kartuši nebo doma nad plynovým sporákem do tmavé cihlové barvy a pak ji zchladit ve vodě.
A zas je jak nová.
Ty vymačkané lze před žíháním srovnat na smirku, jak píše Brejlovec.
Zazimovano Baterky nevyndavam, jen odpojim a sem tam dobiju. Olej resim az podle intervalu na vymenu. Benzin pokud mozno Vervu 100, jinak aspon aditivum. Ale treba v sekacce mam 95 a na jare po pul roce zavrci uplne v pohode.
Olej si měnim na několika motorkach sam a podložku na vypoušťaku mam furt origo, neměnim. Stači ji neotočit, vyčistit dotahnout rukou, povolit - prostě ji usadit jak byla, nikdy mi to neteklo.
...pěkné staré dobré zxr.
A souhlas, poslední dobou není 2-3x za zimu problém motku 10-20 km "protáhnout". A zjara pak ten nový olejík .
@Jinak mají v "servisu dealerství K2 Moto na pražské Harfě" velmi pěkné zdivo a učebnicově rovnoměrné maltové lože
v Praze se da jezdit temer furt i pres zimu, takze je lepsi nezazimovavat. i ta sul se behem zimy parkrat smeje destem, tak i to neni problem. driv sem jezdil i po soli, ale tomu uz se vyhybam, presto Ninja vydrzela i to.
Pravidelně při výměně oleje zapomenu na podložku a vzpomenu si až když ji vidím na šroubu. Rovný stůl a jemný smirek a jen lehce prstem posouvat po smirku. Naštěstí mu stačí jen málo, ale je to nouzovka.
Člověk by neřekl, jaká vášnivá se strhne debata kvůli takové pičovině jakou je podložka...

PS: dneska jsem jezdil a baterku odpojím až nasněží. Abych ji za týden na víkend nemusel zase zapojovat...
Motorku k zimnímu spánku .. ?
Vždyť se jezdí celoročně.
Poslední z akcí v roce Vánoční vyjížďka a následuje Jak na Nový rok tak po celý rok. Hezky plynule se začne nová sezóna. Takže, baterku neřeším a ostatní věci podle počtu najetých kilometrů a stavu
PS: Díky Bohu, za to globální oteplování
1 reakce
Super článek- určitě není od věci si to připomenout.
Jen mi tam chybí lovení výpušťáku rukou v lavoru s horkým olejem.
S měděnými podložkami nemá autor pravdu nové z obchodu jsou tvrdé jak šutr a nic neřeší.Musí se vyžíhat.Po vyžíhání jsou za 24 hodin opět tvrdé jak šutr. Toto by mělo patřit k základním znalostem každého motoservisu. nikde jsem to neviděl dělat.Gola a závit to nějakou dobu zvládne. Rozdíl je poznat i v ruce při ohnutí těsnění.Rozdíl je značný, každý si může vyzkoušet.K nahřátí do červena stačí plynový vařič a chladí se ve vodě.
viz např:https://www.kovaz.cz/cu-krouzek-cu-tesneni-8x14x1mm-medene-tesneni-cu-8x14x1-15624/
1 reakce
Co takhle neukladat?

A treba jednou za mesic project po nejakem tom mestskem okruhu, nebo navsi... a pak na jare tedy trochu toho new oleje, oilfiltr a vyprasit vzduchac?
Ladovska zase nebude...
ZXR !
Spary v servisu nevysparovali ??
1 reakce
Beast1186 Za mě, je tohle ZXR nej superbike
Ta má koule
jak zjistite, ze tam teflon je?
ze tam neco striknete a pokud lanko zatuhne tak tam byl...
uzasny :D :D :D
Super článek. Bude se hodit, až budu zazimovávat motorku, tak aspoň budu vědět, jestli jsem na něco nezapomněl. Vloni jsem zapomněl zkontrolovat a dofouknout pneumatiky před zimou. Na jaře jsem si koupil nový kompresor https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/p/4084/pistovy-kompresor-bobby-1512 , tak letos na pneumatiky snad nezapomenu.
K podložkám výpustného šroubu oleje: myslím si , že motorce dopřávám nadstandardní údržbu (jinak by mě to taky mohlo na roadracingu pěkně vytrestat), ale zrovna tuhle podložku vůbec neřeším, tzn. že je tam originál už od roku 2002 a po vypuštění ji akorát lehce očistím od starého oleje a dám zase zpátky bez dotažení momentem. Nikdy se tam neobjevila ani kapka oleje, takže bych řekl, že se tady kolem toho dělá zbytečný humbuk
Možná pro někoho užitečná rada. Mně se hodně osvědčilo na zimu nalévat do nádrže do paliva ještě addituvum/ stabilizátor paliva s čištěním vstřikovačů. Po sezoně kdy občas bereme palivo v dost pofiderních pumpách se to hodí. Navíc ty eko sajrajty moc vstřikování nesvědčí.
případně půl přes zimu a druhá půl do první jarní nádrže.
Většinou je plechovka za 200CZK na dvě použití takže na dvě motorky v pohodě
Osobně preferuju Liqui Moly nebo Motul.
To genetik: Pokud na motorce hlídáš každý deko(závodní stroj), tak to smysl má, jinak jsou to vyhozený prachy.
Li-ion baterky mají krom nízký váhy, vysokou energetickou hustotu.
Nevýhodou je na použití závislá životnost.
Nemaj rády vyšší teploty, přebíjení, hluboké vybití, vyšší proudové odběry (startovací proud).
Obecně je dobré se o li-ionovku dobře starat, často nabíjet a držet jí na 80-90% kapacity, pak vydrží nejdýl.
Chlapi nemáte někdo zkušenosti s lion baterkama do motorek? Kolik to vydrží,když je to 3krát dražší a píší o 2000 nabíjecích cyklech.
Odvětrání má zpětnou klapku proto se povoluje zátka nalejvací
Beast1186: pro tebe v článku nic novýho určitě nebude, ale to ZXR by se ti líbilo, tomu věřím
Článek jsem ani nečetl, ale zaujalo mě moc pěkné ZXR. To už se nevidí.
To Koudy01 , brzdovka absorbuje vzdušnou vlhkost, ta snižuje její bod varu a účinnost, takto degraduje. K tomuto nedochází pokud je uzavřená v prodejním balení. V brzdové soustavě dochází k degradaci např. skrz póry hadic, spoje, těsnění, malé množství vzduchu je ve vyrovnávací nádobce.
Pokud nejezdíš okruhy, tak výměna na podzim neni velký průšvih, ale lepší je jaro.
Jinak k článku, který se opakuje každoročně v tuto dobu.Beru jeho užitečnost pro méně zkušené a platí pro malé km nájezdy, kdy postačí jedna údržba ročně.Ti co jezdí více ví, že je to jinak.U mě se koná údržba v průměru dvakrát ročně u každé motky.O řetězu ani nemluvím, tj permanentní péče.
Ta info o tom, že prémiové palivo neobsahuje biosložku už není pravda (jestli kdy byla).
Jediná výhoda prémiového paliva je v přísadách, které napomáhají životnosti paliva (mimo jiných vlastností).
Když mrknete na nové značení na pumpách, tak to číslo uprostřed kruhu (nové značení benzínu) je procentuální podíl biosložky a to není nikdy nižší než 5, ani u prémiových paliv. Takže nechci někomu kazit placeboefekt, ale myslím, že lepší je vědět
ahoj
ohledne vypousteni karburatoru jinak receno odkalit pred zimou karburator je kravina. Jde hlavne o gumove membrany ktere vyschnou a ztrati pruznost. Odkalit na jare je samozrejmost.
Pavel
technick: tak, tak...nenapsal bych to lépe
To jsou ty měděné kroužky tak drahé ?
a najeho motorce je pak potřeba počítat s velkou kutilskou invencí a podobných oblíbených ojebávek tam bude spoustu
Lidová tvořivost šetřící stokoruny je nejčastější příčinou závad !!! Silikonem ucpaný sací koš pro olejové čerpadlo je taky fajn, při použití nových o-kroužků a těsnění žádný silikon použít nemusíte.
Tohle se ti jednou vymstí Jaromíre
Mě se vyplatilo drobný spotřební materiál vždy obnovit za nový - třeba každá přezutá bezdušová pneumatika dostane vždy nový ventilek. Není větší trapas, než zničit novou, kvůli ušetřeným čtyřem korunám.
Ten několikrát vyžíhaný a smirkem opravený měděný kroužek zbavený původních mechanických vlastností a pro jistotu na krev dotažený, je vizitkou fušera
U mě vždy nový a momentovým klíčem dotažený. Pokud nemáte vybavení a znalosti, tak se na to radši vy...
Každá měděná podložka se dá zpětně změkčit.
Stačí ohřát hořákem s plynem v kartuši nebo doma nad plynovým sporákem do tmavé cihlové barvy a pak ji zchladit ve vodě.
A zas je jak nová.
Ty vymačkané lze před žíháním srovnat na smirku, jak píše Brejlovec.
Mohu japonské motorce číst českou pohádku nebo je lepší sehnat nějakou japonskou. Nerad bych to zanedbal
Zazimovano
Baterky nevyndavam, jen odpojim a sem tam dobiju. Olej resim az podle intervalu na vymenu. Benzin pokud mozno Vervu 100, jinak aspon aditivum. Ale treba v sekacce mam 95 a na jare po pul roce zavrci uplne v pohode.
Olej si měnim na několika motorkach sam a podložku na vypoušťaku mam furt origo, neměnim. Stači ji neotočit, vyčistit dotahnout rukou, povolit - prostě ji usadit jak byla, nikdy mi to neteklo.
...pěkné staré dobré zxr.
.
A souhlas, poslední dobou není 2-3x za zimu problém motku 10-20 km "protáhnout". A zjara pak ten nový olejík
@Jinak mají v "servisu dealerství K2 Moto na pražské Harfě" velmi pěkné zdivo a učebnicově rovnoměrné maltové lože
este sa mi nestalo ze by som nemal moto na sezonu nachystanu na 110%
v Praze se da jezdit temer furt i pres zimu, takze je lepsi nezazimovavat. i ta sul se behem zimy parkrat smeje destem, tak i to neni problem. driv sem jezdil i po soli, ale tomu uz se vyhybam, presto Ninja vydrzela i to.
Pravidelně při výměně oleje zapomenu na podložku a vzpomenu si až když ji vidím na šroubu. Rovný stůl a jemný smirek a jen lehce prstem posouvat po smirku. Naštěstí mu stačí jen málo, ale je to nouzovka.
Pěkně napsaný
Nezapomeňte, že tady nejsou všichni zkušení mechanici a každá informace je dobrá.
velmi to tu prežívate
co tak sa previesť aj v zime ved nežijem na severnom pole