BMW R 1250 GS v redakční garáži: Jak si vybrat a nakonfigurovat cestovní enduro?
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: Vítek Svatoš | Zveřejněno: 13.4.2021 | Zobrazeno: 18 760x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: Vítek Svatoš | Zveřejněno: 13.4.2021 | Zobrazeno: 18 760x
Tak podla mojich skusenosti vacsina ludi netusi co bude jazdit a kde v pripade ze nemaju nalietane km na motorkach. (iste maju nejaku predstavu ale realita je casto ina, tz 90% asfalt a tych 10% beru ako teren ze presli po strkovom nasype) Cize take tabulky a kalkulacie su uplne k hovnu. A ti co maju nalietane nemusia citat take clanky lebo uz vedia co chcu. Musim konstatovat ze v lesoch (tam kde je prejazd povoleny alebo bol povoleny
) a v terene vseobecne som stretol GSakov 2x v zivote!!! K tomu vzdy boli 2ja, zrejme strach ak by bol jeden a niekam to zahodi uz ju tam moze rovno nechat... a jedneho pacienta na Afrike v blate ,to je tak asi vsetko na co si spominam. To mam za sebou cca. pol mil. km na motorkach, casto som jazdil mimo asfalt ale na jednobuchu po celej vychodnej Eu. Drviva vacsina sa boji bud tej vahy, ze nieco rozbije alebo neveri vo vlastne schopnosti. Poslednu dobu bolo v oblube jazdit na rozne akcie kde ste pod dozorom instruktora na uzavretej oznacenej trati, tak to nejako kompenzuje ten strach ist "len tak sam". Pre priklad bol som na sedemdnovej a v doprovode hned po meranych jazdach ste si mohli prejst tu istu trat za jazdcami, resp. bolo to povolene. Hadajte kolko velkych endur tam bolo? Presne 0. Aby to nebolo cele negativne...prestal som odsudzovat tie pol tonove "cestne endura" (to co dokazu prejst vseobecne) po tom ako som videl Katrinaka vyjst na GS do sialene prudkeho vyjazdu skoro v blate na cestnych gumach. Cize vsetko je o tom kto drzi riadidla, nie o tom na com jazdite v terene...
4 reakce
Zadrelvalec:
Nejen optická, GS přibralo za 20 let téměř 30 kilo, což se nepovedlo ani mně ..
20 reakcí
Uprednostnil by nekdo stare GS na posledni fotce? :) Ja ano, libi se mi totiz ta jeho jednoduchost, vychazejici z ucelu. Novemu GS by slusela opticka odtucnovaci kura, aby vypadalo vice vsestrane, coz myslim, ze je podstata cestovnich endur. Takhle je to napumpovany kulturista, ktery pusobi neohrabane. (nepisu o schopnostech motorky v realu, pouze o mem dojmu z fotek)
2 reakce
Takovej neforemnej tank, za pumpu mě to nebere. Taková Africa na to se hned líp kouká
2 reakce
Když jsem se v roce 2008 rozhodl pro enduro, byl velký bawor dlouho jasným favoritem.
po prvním přišel druhý a dnes třetí.)
Pak jsem ale narazil na test časopisu Motorrad, kde se v soutěži Alpen-Masters muselo nejenom GS 1250, ale i to nejlepší o KTM, Hondy,.... sklonit před V Stromem 650. Navíc dva roky po sobě. Měl jsem tedy vybráno.
Nicméně GéeSo jsem průběžně zkoušel, nikdy mu ale nepřišel na chuť. Podvozek je skvělý, projev motoru mne ale opravdu iritoval. Navíc za šílenou cenu není nijak proslavený bez poruchovostí.
(S V stromem jsme naopak kompatibilní
42 reakcí
Pro MartasUS:






Kdybych měl prachy nazbyt, tak bych si ve své garáži přál ze současných motocyklů: KTM790Adventure, KTM 2T 250 EXC TPI, KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi Eldorado 1400, MG V7 850 Special, HD Heritage Classic, HD Brakeout, Ducati MTS V4, Ducati Panigale V2, MV Agusta Rush 1000, Triumph Speed Twin, Triumph Bonneville Bobber, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Honda Gold Wing, Royal Enfield Interceptor 650, Kawasaki ZX-10RR, Kawasaki W800, Kawasaki Z900, Indian Springfield, Indian FTR 1200, AJP PR7 Adventure, Yamaha Ténéré 700, CCM Motorcycles Spitfire, Bugatti od Puntuse, kdyby někdy bylo atd. No nic, nechám snění.
4 reakce
Ještě bych zmínil skoro dakarskou motorku AJP PR7
1 reakce
Když jsem se včera vracel od Balatonu,kde mě otočilo nazpět šílené počasí od cesty "někam na jih",tak jsem si říkal,jak jsem si loni dobře vybral novou motku.Honda CB 500X.Spolehlivá,žere to kulový,záda nebolej.Ale motorka není to nejdůležitější.Důležitý je šťastný jezdec.A já šťastnej byl.
Jdu si nakonfigurovat Panelku !
1 reakce
Hezká motorka. Dobře napsaný článek. Jen se obávám, že není určený skupině většinových vlastníků těchto mašin. Proč. Tato motorka se stala, dle mych zkušenosti, symbolem snobismu. Já na to mám. Fotky v úvodu, kdy se s motorkou skáče, jsou hezké. Zkuste to říct uživatelům těchto strojů. Oni ví, jakou výbavu mají, co stála, jakou tam mají nechat palivovou mapu, aby se alespoň rozjeli a nehapali.
Cestovní enduro dnešní doby? To mi připadá jako 5-ta generace Renault Espace, kdy už nejde o rodinné auto, ale o módní crossauvej nebo jak se to píše.
A poslední povzdech. Všelijaké asistenty apod.aby motorky byly dostupné i úplným kopytum.... No a mladí ví, že si tam dají akrapu, mají kvííkšiftr, ABS atd. Na rovině za to vezmou, aby před zatáčkou naplnili zadní část své kombinézy kejdou vlastní výroby. Howgh.
Ano, jsem starší škola, palivová mapa je mé pravé zápěstí. A tak mi v profilu přibude do měsíce další drobek GSX-R 1100 r.v.1991. posledni olej vzduch a 109kW.
Tak kolama dole.
8 reakcí
Perfektní článek
mohli by ste urobit taky mensí testik vsetkých cendur na trhu a porovnat medzi sebou! dik
3 reakce
Jsou v konfigurátoru třásně nebo aspoň rádio a 4 repro? Přímý konkurent Gold Wing to vždycky nabízel ... 8)
Ne, dělám si prdel, ale příště na focení použít alespoň bláto ve spreji.
Zajímavý článek .. jelikož o GS uvažuji tak pro mě velmi poučné... stejně jako názory ve fóru ... to je velká výhoda MCZ
. Tak prosím pokračujte a těším se na další články
2 reakce
Dík
Len jedna poznamka... prosim, vyskusajte si jazdu v dazdi a potom mi prosim opiste vase pocity. Este som sa s tym nikde nestretol a rad by som si to od vas precital. Inak super pocin a drzim palce.
1 reakce
Proč zde není uveden seznam a cena toho co jste si nakonfigurovali? A hlavně co by jste si nakonfigurovat kdyby jste to platili ze svého. Tam se většinou poznají důležité položky od těch ostatních.
H.
3 reakce
Ahoj, diky za názor. Určitě to není poslední článek o tomto redakčním Bawu, takže určitě se příště Vláďa zmíní. Diky za sledovani.
Každý si najde tu svoji mašinu, odvíjí se to nejen od peněz a nabídky, ale také od věku a životních událostí.
V cestovních endurech jsem měl delší dobu GS a novou Africu. Krátce jsem měl možnost KTM 790 Adventure.
GS je jiné, dělá spoustu věcí dobře, až skoro dokonale, ale po roce jsem se ho zbavil. Chyběla mi jakákoli emoce. Jízda je sterilní, nekontaktní, téměř perfektní, ale pro ten stroj jako takový. Já potřebuji od té motorky, aby si povídala, aby mi něco předala, aby mi zprostředkovala, co se děje pod zadním nebo předním kolem. A to mi strašně chybělo. Jak jsem byl na začátku nadšený, tak jsem byl pak rád, že jsem jí prodal. Neříkám, že to je špatná mašina. Je skvělá. Ale není dobrá pro mne.
Co se týče toho redakčního kousku, moc pěkná mašina, jen ten Akrap mi tvarem oku nelahodí, ale asi jsem příliš stará konzerva
kawassak
Nemáš pravdu.
Ideální motorka není deset různých kousků v garáži.
Ideální motorka je jezdec na motorce, která odpovídá aktuálně projížděné lokalitě, a za ním jeho baba v Cayennu s deseti dalšími motorkami na lafetě.
2 reakce
Většina, pokud by nemusela vůbec řešit prachy, by měla na tuti v garáži 1250GS a k tomu třeba naháče, krosku, silničku, haryka, skútr a nebo všechny tyhle hračky, ale báwek by tam jistě byl.
7 reakcí
Jenže ideální motorka je deset různých motorek v garáži. Dálniční kroska, ani kroska dálniční, prostě neexistuje...
1 reakce
Jo jsou to krásné motorky všechny,každá má co nabídnout a nalákat tím svého kupce
Perfektní článek
Především kvůli stokrát opakované a přesto stále opomíjené pravdě, že základem výběru motorky je ujasnit si, co vlastně já sám od motorky chci (bez ohledu na to, co říkají ostatní).
Také se rozhodně ztotožňuji s názorem, že špatné motorky v podstatě nejsou. Je jen špatný výběr motorky.
1 reakce
Tak BMW je klasika, tam asi není moc co vytknout, teda kromě ceny
6 reakcí