yamaha_srpen




Zero bude s novinkou SR/F závodit na Pikes Peak

Nejlepší reklama je závodění. To se ví už od průkopnických dob motorismu. Americký Pikes Peak International Hill Climb je mediálně dobře známý závod do vrchu, kde v kategorii Heavyweight závodí nejsilnější motorky s rovnými jednodílnými řídítky. Ideální prostředí, kde porovnat výkony elektrického supernakedu s konvenční konkurencí.
 

Kapitoly článku

A že to bude zajímavé porovnání. V této třídě najdeme čtyři BMW S 1000 R, Tuono V4 1100, Kawasaki Z900 a Z900RS, veleúspěšnou Ducati Multistradu ve verzi 1260 Pikes Peak nebo Streetfightera z roku 2015, v jehož sedle bude náš Kamil Holán. Stejně jako on to nebude mít Cory Westv sedle Zera jednoduché, protože to bude na kopci jeho premiéra. Každopádně zkušeností ze závodů má dost. Tenhle profesionální závodník amerického seriálu AMA jezdí už od svých 4 let a v roce 2004 byl vyhlášený nováčkem roku ve třídě Superbike.

Úplným nováčkem tu naopak nebude Zero. To už se na Pikes Peak objevilo, nicméně to bylo pod hlavičkou týmu Hollywood Electrics. Tentokrát pojede přímo továrna a nového naháče SR/F k tomu řádně připravuje. Připomeňme, že v prodejní verzi nabízí úctyhodných 190 Nm, které se v kopci budou určitě hodit, a špičkový výkon 110 koní. Inženýři se navíc trošku povrtali v elektronice, takže by koní mělo být ještě o chlup víc. Elektromotorka má navíc výhodu v tom, že ji vysoká nadmořská výška o žádné koně neokrade. Protože jde o závoďák, který v plném výkonu musí vydržet cca 12 minut, nemusíme řešit dojezd a rychlost nabíjení. Takže z SR/Fka vysápnuli palubní nabíječku, což ušetří nějaké to kilo a dobití do plna kolem jedné hodiny zajistí nabíječka externí. Zajímavostí je, že se inženýři rozhodli nechat v motorce veškerou výbavu, kde je kontrola trakce, zatáčecí ABS, kontrola brždění motoru a jízdní módy. Do elektroniky se sahalo ještě kvůli data loggeru, který je tu navíc.

Další úpravy už jsou čistě mechanického rázu. Závodní speciál dostal jiný lehčí podsedlový rám z CrMo oceli a úplně jiné komponenty najdete na podvozku. Standardní komponenty dodává japonská značka Showa, a tak není překvapením, že i závodní podvozek má na starosti stejný dodavatel. Vpředu je vidlice BFF, na místě zadního tlumiče je jejich BFRC Lite, obojí bude pracovat s lehkými koly Dymag. Naopak brzdy zůstaly standardní J.Juan, které určitě nebudou mít při šplhání do 4300 metrů nad mořem jediný problém. Poslední doposud známou úpravou je odolný řemen od společnosti Gates a „pár dalších závodních tajností“.

Uvidíme, jak si Zero povede v konkurenci silných benzinových motorek, každopádně vypadá skvěle a jako každá správná závodnička láká ke svezení. Závody PPIHC se odehrají 30. června a o jejich výsledcích vás budeme určitě informovat. Už jen kvůli tomu, jaké haló kolem toho některé značky umí udělat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist