ktm_srpen




Yamaha přiveze do Tokia dva nové elektrické koncepty

Vyznavači elektromobility pravděpodobně ještě vzpomenou na rok 2013, kdy Yamaha vyrazila na tehdejší tokijský autosalon s dvojicí elektromotorek. Z konceptů s názvy PES1 a PED1 měly tenkrát vzniknout produkční verze, nicméně po obou motorkách se tak trochu slehla zem.

Nové zprávy se dozvídáme až nyní. Yamaha totiž na stejném autosalonu, jen s dvouletým odstupem, představí opět dva elektrokoncepty, navazující na ty první. Oba stroje ponesou názvy jednoduše PES2 a PED2 a oproti svým předchůdcům vypadají, že jsou o něco blíže produkčním variantám.

Zajímavější z obou motorek je jednoznačně PES2 s pohonem obou kol. Polokapotovaný stroj má samozřejmě patřičně futuristický design a nese si některé vskutku zajímavé technické prvky. Napájení je řešeno vyjímatelným balíkem baterií, který Yamaha nazvala Smart Power Module. Ten umožňuje rychlou výměnu baterek bez nutnosti jejich zdlouhavého nabíjení a zároveň slouží jako pevnostní prvek rámu. PES2 disponuje hned dvojicí elektromotorů. Zatímco jeden je umístěn klasicky v rámu a pohání přes řemen zadní kolo, druhý se nachází v náboji předního kola. Zde se také experimentuje s netradičním jednostranným zavěšením, tvořeným jen jednou vidlicí. Z technických údajů zveřejnila Yamaha jen hmotnost, která se vejde pod 130 kilogramů. Výkon by nicméně neměl být nijak oslnivý. Hovoří se o podobné dynamice, kterou nabídnou malé mopedy a motocykly.

Druhou novinkou je o poznání konvenčnější PED2. Vzhled malého a lehkého endura doplňuje opět balík baterií, který stejně jako v PES2 slouží coby pevnostní prvek. Pohon předního kola se však v tomto případě nekoná, stejně jako jeho jednostranné zavěšení. Díky tomu je citelně nižší i hmotnost, která činí necelých sto kilogramů.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist