yamaha_demo_tour




Saroléa SP7 - retro elektrobike z Belgie

Je to už přes padesát let, kdy jeden z prvních světových výrobců motocyklů (a první v Belgii) ukončil svoji činnost. Kdekdo by si mohl myslet, že odkaz už dávno zanikl. Ovšem parta nadšenců alespoň částečně resuscitovala zapomenuté jméno ve svém projektu Saroléa Racing Team a představila e-motocykl s prostým označením SP7.

Za vznikem celého projektu stojí tři pánové. Šéf týmu Torster Robbens má za sebou bohaté zkušenosti z formule 1 a dalších světových automobilových soutěží. Druhým do party je specialista na CNC Bram Vergote. Třetím členem týmu je Thijs De Ridder, jezdec a konstruktér elektrobiků.
Tito tři muži, kteří rozhodně mají co nabídnout, co se zkušeností týče, postavili velice zajímavý supersport, který designem zapadá spíše o několik desetiletí zpátky. V konkurenci futuristických mašin, které se na poli elektrobiků často objevují, jde o zajímavou raritku. Designem připomínající cafe racer je ale SP7 vyrobená z nejvyspělejších materiálů a pokouší se odbourávat i největší nešvar e-biků – vysokou hmotnost.
Rám i kyvná vidlice jsou vyrobeny z karbonu. Motor dosahuje výkonu okolo 180 koní a krouťák má monstrózní hodnotu 400 Nm! Tuto pořádnou porci výkonu přenáší pomocí řetězu přímo na zadní kolo jednostupňová převodovka. Co je ale zní ještě lépe je hmotnost celé mašiny. Ta je pouhých 200 kilogramů. Díky tomu by pro SP7 neměl být problém zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a na top speedu se vyšplhat někam k hranici 250 km/h.
S takovými parametry se SP7 může směle měřit s konkurencí na letošním ročníku závodu Zero TT na Isle of Man, kam se každoročně sjíždí konstruktéři z celého světa poměřit svoje síly. Saroléa Racing Team ale na rozdíl od zkušené konkurence nemá za cíl vyhrát. S jezdcem Robertem Wilsonem se chtějí kvalifikovat do závodu a ten pak úspěšně dokončit. Hlavní je otestovat motorku a ukázat ji veřejnosti.
SP7 je rozhodně zajímavou motorkou a na elektrobike až nezvykle lehkou. Kapacita baterie asi nebude zrovna vysoká. Pro porovnání – aspirant na letošní prvenství, Mugen Shinden San, váží o rovných 40 kilo více. O nějakém velkém prodejním potenciálu asi také nemůže být řeč. Tak to vypadá, že SP7 je sice je zajímavou motorkou, ale s nejistou budoucností.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist