ktm_srpen




Nové plány Kawasaki: 16 novinek každý rok, budou i elektriky a hybridy

Nová společnost, nový směr, nové produkty, to jsou tři velké novinky, které Kawasaki oznámila před pár dny. A jestli ještě před dvěma lety říkala, že elektriku do svého portfolia v nejbližší době neplánuje zařadit, tak teď už je všechno jinak.

Co se děje v Kawasaki? Vypadá to na velké změny, ačkoli běžný zákazník z nich na začátku nejspíš uvidí akorát to, že se trochu změnilo logo. Dostal se do něj totiž legendární znak River Mark, jenž Kawasaki doposud používala akorát pro výjimečné motocykly, jako jsou třeba sportovní H2 s kompresorem přeplňovanými motory. Teď se River Mark stává symbolem značky, který zasvěceným bude připomínat jednu zásadní věc – že se od 1. října 2021 nebavíme o Kawasaki Heavy Industries, Ltd., nýbrž o Kawasaki Motors, Ltd. Cože? Na konci března totiž bylo rozhodnuto, že se od prvního říjnového dne motocyklová divize z KHI vyčlení a bude samostatná, aby dokázala pružněji reagovat na potřeby trhu. A taky si za svoje průšvihy bude pykat sama. Držitelem 100 % akcií Kawasaki Motors je společnost Kawasaki Heavy Industries a pro zúčastněné subjekty to bude teď znamenat spoustu práce s účetnictvím, vnitřními procesy atd. A jen pro pořádek, v Kawasaki Motors nebudou jenom motocykly, ale také čtyřkolky (ATV i SXS), vodní skútry a užitkové motory (do sekaček apod.).

Co ale na zákazníka bude naopak mít jednoznačný dopad, je nová strategie. Hned na začátku tiskové konference, kde vystoupil prezident nové společnosti Hiroshi Ito, se mluvilo o tom, že Kawasaki chce být „Good Times Company“ s udržitelným rozvojem, která bude pracovat na štěstí a radosti všech, kteří mají s Kawasaki co do činění. Brrr z těchto marketingových prohlášení jde mráz po zádech. Každopádně Kawasaki pro to má jasný ukazatel: jestliže za letošní rok plánuje obrat 410 miliard jenů, v roce 2030 by to měl být celý jeden bilion. Jo, štěstí a radost jde kvantifikovat vlastně hrozně jednoduše… Taky by značka měla do roku 2025 představovat 16 nových modelů motocyklů každý rok a osm čtyřkolových. To je opravdu velký plán. Počítá se i s velkým nasazením pokročilých technologií (konektivita, umělá inteligence, radary) a spoluprací s dalšími značkami, konkrétně italskou Bimotou, kde má Kawasaki svůj podíl a kam dodává motory, a tchajwanským Kymcem, s nímž spolupracuje už téměř 20 let a kde to bude hlavně o čtyřkolkách.

A co je tím nejzásadnějším krokem, který pocítíme? Novým korporátním cílem je představení 10 čistě elektrických nebo hybridních motocyklů do roku 2025! A v oblasti čtyřkolových vozidel je to pětice nových modelů stejného ražení. Do roku 2035 by potom všechny hlavní modely pro rozvinuté trhy měly být nějakým způsobem elektrifikované. Přitom ještě na konci roku 2019, když poprvé ukázala prototyp elektrického motocyklu (a oznámila, že na tomto druhu pohonu pracuje už od počátku milénia), Kawasaki říkala, že jde jen o výzkumný projekt a že v blízké budoucnosti s elektrikou nepočítá. Loni ale šokovala oznámením, že pracuje na hybridu, a teď je jasné, že cesta k uhlíkové neutralitě vede oběma směry. Omyl, vlastně třemi směry – ve vývoji je prý i přeplňovaný motor Ninja H2, který namísto benzínu bude spalovat vodík. Uvidíme. A nejspíš velice brzy, EICMA je již za měsíc.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 25 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist