Motokoloběžky - elektro vs. benzín
Text: Matěj Oliva , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 27.11.2008 | Zobrazeno: 110 800x
Kapitoly článku
Názor druhého redaktora
Podívejme se na koloběžky z pohledu zábavy. Zde u mě jednoznačně vyhrála benzínová koloběžka, na které je znát nízké těžiště, nižší váha a hlavně výkonnější motor, který neposkytuje tak rychlou akceleraci jako elektromotor, zato dosažené rychlosti jsou nesrovnatelné.
Absence zadního odpružení je zde spíš plusovým bodem, s pevným rámem je jednodušší jízda po zadním kole. Ta chce přeci jen trochu citu, hranice mezi jízdou po zadním a pádem je velice úzká díky malým kolům. Naopak stoppie není velkým problémem.
Ani skoky nejsou překážkou, jen je třeba pevně držet řidítka, rádi se po dopadu rozkmitají a připraví nepěkné chvíle. Negativem je hlučnější motor. Zároveň se ale dá poměrně zajímavě naladit a prodejce k němu nabízí několik kitových dílů jako je KN filtr, laděná koncovka a jiné trysky do karburátoru. V plánu jsou i závody těchto strojů.
Ani s elektrickou koloběžkou ale není zase taková nuda. Sice vám nedopřeje opojení z rychlosti, ale díky měkkému odpružení se dají zvládnout i skoky a třeba jízda po předním je díky rozložení hmotnosti po celé délce jednodušší než u benzínového modelu s motorem vzadu. Zato na zadní kolo si nechte zajít chuť, chce to dost práce a žádná dlouhá wheelie se nekonají.
Informace o redaktorovi
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)