journeyman_brezen




Max Biaggi chce zajet rychlostní rekord na elektrickém Voxanu

Francouzská značka Voxan zůstává v paměti motorkářů především jako výrobce krásných a charismatických naháčů a kafáčů s burácejícím motorem V2. Málo se ví, že Voxan není mrtvý, ale že pod touto značkou vznikají elektrické cruisery. Na jednom takovém má legendární Max Biaggi zkusit zajet světový rychlostní rekord.

Nebudeme dělat chytráky. Kdybyste na nás vypálili otázku, jak je na tom Voxan, tak bez přípravy řekneme, že je už pár let mrtvý. A to jsme o jeho „životě po životě“ samozřejmě před těmi pěti lety pečlivě informovali. Jenže tenhle nový Voxan toho nemá s tím původním moc společného. Vlastně je to jen značka. Namísto spalovacích motorů je tady elektrika, namísto Francie je zemí původu Monako (ačkoli tam je vymyšlen, vyrábí se ve Francii). Jediným produktem je sci-fi cruiser Wattman, vybavený motorem s ďábelskými parametry 200 koní/200 newtonmetrů, který dokáže na stovku sprintovat za 3,4 vteřiny, na sto šede za 5,9 a jemuž jeho 12,8kWh battery pack má zajistit dojezd 180 km.

Voxan je dnes dceřinou společností značky Venturi, která vyrábí elektrická auta a především se angažuje v závodech Formula E, kde jedním z jejích jezdců je i bývalý špičkový jezdec „ef-jedniček“ Felippe Massa. Ve Venturi vznikl v roce 2004 první plně elektrický sportovní automobil, tady se dělala tisícovka elektrických Peugeotů Partner a Citroenů Berlingo pro Nice, zde se vyvíjelo elektrické pásové vozítko pro vědce na Antarktidě. A také tady vzniklo několik speciálů pro rychlostní rekordy, přičemž ten poslední, VBB-3 s elektromotory o výkonu 3000 koní, drží od roku 2016 rekord mezi elektrickými vozidly, který má hodnotu 341 mph/549 km/h.

Majitel značky Venturi Gildo Pastor je rychlostí posedlý, a jelikož už má rekord na čtyřech kolech, rád by získal ještě ten v jedné stopě. Ve vývoji je teď proto speciál, jenž spadá do kategorie částečně kapotovaných, do hmotnosti 300 kg, s elektrickým pohonem, jenž bude mít za úkol smazat stávajících 327,608 km/h, které už od roku 2013 drží v rukách značka Lightning. Má se tak stát v létě 2020 na solné plání v bolivijském Uyuni, u příležitosti 20 let založení značky Venturi, a za řídítky by při té příležitosti měl sedět šestinásobný mistr světa Grand Prix a WSBK Max Biaggi! Ten mimochodem už jeden světový rekord přesně v téhle kategorii na svém kontě má, v roce 1994 mu v Nardo na motocyklu Fazi Graf naměřili 164,198 km/h. Možnosti elektrických motocyklů celkem pokročily…

A proč právě Max Biaggi? Charizmatický Černý korzár bydlí už léta v Monacu a s Pastorem se znají 15 let. Zrovna před rokem se Max stal ambasadorem značky Venturi ve světě čtyř kol, a i když je zároveň také ambasadorem Aprilie v jedné stopě, v tomhle případě to asi ničemu nevadí.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Davcoun přispěl 3 Kč
MiroSz63 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist