yamaha_demo_tour




KTM si patentovala pohon 2WD s elektromotorem

Endura s pohonem obou kol, motocykly s elektromotorem, to vše zde již bylo. KTM si ale na konci léta zaregistrovala patent na nový nápad, kterým je pohon předního kola motocyklu pomocí elektromotoru v náboji kola.

Určitě si vzpomenete na první sériově vyráběný motocykl s pohonem předního kola hydraulickým systémem od Ohlinsu, Yamahu WR450F 2trac, kterou jsme vám představili v tomto testu. Společnost KTM na svých prototypech v minulosti testovala stejné řešení, ale pak se podle všeho podívala trochu jiným směrem. Možná si také vybavíte nedávnou aktualitku Zero Emission, ve které KTM představila koncept elektro-crossky. Zdá se, že rakouští vývojáři se do této myšlenky pustili opravdu seriózně, protože umístění elektromotoru do nábojů kol se ve spojení s klasickým benzinovým motorem jeví jako poměrně dobrý nápad.
Elektromotory v dnešní době již nejsou tak těžké a objemné jako kdysi, takže nárůst neodpružených hmot v kolech již není nepřekonatelnou překážkou. U předního kola motocyklu navíc ani tolik nejde o to posílit průchodnost terénem, jako spíše o vylepšení ovladatelnosti řízení díky tomu, že předek aktivně spolupracuje, místo aby byl jen pasivně tlačen do písku či bahna. Nový nápad KTM tedy spočívá v tom, že modifikovaný startér připojený k běžnému spalovacímu motoru funguje jako generátor elektřiny a samostatným elektrickým obvodem pohání elektromotor v náboji předního kola. Díky tomu, že elektromotory dokážou kdykoli okamžitě poskytnout slušný točivý moment, by se ve spojení s nějakým systémem kontroly trakce mohlo jednat o velice užitečnou myšlenku.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist