ktm_unor




KTM představuje elektro-crossku

Rakouská značka zveřejnila zprávu o svém projektu Zero Emission Motorcycle, pod kterým se skrývá terénní motorka poháněná elektromotorem a baterií. Zatím jde pouze o prototyp vyvinutý společně s další rakouskou firmou Arsenal Research, KTM se ovšem netají úmyslem v budoucnu směrovat tento projekt k sériové výrobě.
Tak se mi zdá, že Rakušané nakonec ten náš Temelín budou dost potřebovat ;-)

Toto právě zveřejněné elektrické enduro reaguje na stále sílící tlak ekologistů a představuje ideální cestu, jak zcela vyloučit problémy s emisemi a hlukem, a otevřít tak evropským motorkářům (resp. spíše už elektrokářům) zapovězené ježdění po lese a horách, ale třeba také ve sportovních areálech.
Co se týče technických vlastností, motocykl, se kterým se poprvé setkáme za dva týdny v Miláně, bude vážit 90 kg a na baterii dokáže jezdit asi hodinu. Pak je nutné devatenáctikilovou baterii vyměnit za nabitou, nebo přibližně na hodinu zapojit do nabíječky. Výdrž baterie je 1000 nabíjecích cyklů.
A jaké to má výkonové parametry? Prototyp by měl disponovat velmi slušným krouťákem  přibližně 40 Nm, který navíc bude jezdec mít k dispozici okamžitě po rozjezdu bez ohledu na otáčky motoru. O přípravě do výroby zatím KTM říká pouze tolik, že v budoucích dvou letech se s tímto strojem zatím nepočítá pro sériovou výrobu.
Cílem je přijít na trh s elektrickým výrobkem, který by měl obdobné parametry a cenu jako srovnatelný benzínový stroj. Další informace vám přineseme z výstavy EICMA v Miláně, kde již KTM oznámila představení dalších modelů.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist