husqvarna_svartpilen_801_2




Elektrický supersport Mavizen TTX02

Letošek bude plný novinek, které neminou ani svět motocyklů poháněných elektřinou. Mavizen vychází z nového KTM RC8, ze kterého byl vyndán dvanáctistovkový motor a nahrazen hned dvěma elektromotory od pomalu ale jistě rozvíjející se firmy Agni.

Pro rok 2010 se v této sekci závodních motocyklů dočkáme jistě hodně zajímavého, svědčí o tom i vývoj motocyklu Mavizen TTX02. Projekt vychází z nového KTM RC8, do rámu jsou zasazeny dva elektromotory Agni, rychle vyměnitelná baterie a hnací ústrojí, operační systém Linux kontrolující prakticky vše co je jen možné kontrolovat lze spojit s počítačem přes USB konektor. Maximální rychlost se bude pohybovat okolo 210 km/h, maximální výkon je pak 70kW s možností dalšího nastavení.
Dojezd na baterii se liší podle nastavení výkonu: při okruhovém nastavené 6kWh je dojezd 40 - 80km, v cestovním módu 11kWh může být dojezd něco málo přes 200km (což už je více než dostačující) a dále se pak pracuje na poslední variantě 3kWh, které umožní dojetí pouhých 10 km ale zároveň i dosažení nejvyšší rychlosti. Váha stroje je pěkných 160kg i s bateriemi, přední i zadní 17-ti palcové kola mají pneumatiky o rozměrech 120/70 a 190/55. TTX02 uvádí do klidu brzdy Brembo.
Mavizenu se vyrobí 50 kusů, zatím ale nemohou do silničního provozu, co ale není může být. Zakladatel eGrand Prix a zároveň majitel Agni motorcycles Azhar Hussain říká, že by bylo více než přínosné, aplikovat vývoj a zkušnosti ze závodních okruhů i pro běžné užití a možná nebude trvat dlouho a stroj si půjde zakoupit  za rozumnější cenu než za kterou je nabízen tento závodní speciál (cca 750 000 Kč).

Informace o redaktorovi

Petr Kvaš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):



TOPlist