ktm_srpen




Elektrická Yamaha Neo´s přijede v létě

Pouhý den poté, co jsme zveřejnili článek o elektrických plánech, nám Yamaha naservírovala sériové provedení modelu Neo´s. Jak nástupce sympatické benzínové dvouoké padesátky bude vypadat, jsme již věděli, teď Yamaha přidala i technické údaje. A hlavně už víme, kdy si ho budeme moci koupit a zhruba za kolik.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Že je Neo´s prcek kategorie AM, tedy s rychlostí do 45 km/h, prozrazují i rozměry, jako je rozvor 1305 mm, celková délka pouze 1875 mm nebo výška sedla 795 mm. Pod sedlem najdete vyjímatelný akumulátor a vedle něj 27litrový úložný prostor na otevřenou helmu, ovšem Neo´s je uzpůsobený i k tomu, abyste sem namontovali akumulátory dva a zdvojnásobili si tak dojezd. Pak už si sem ale dáte tak svačinu a pláštěnku. Yamaha se chlubí kompaktními rozměry akumulátorů, 225 × 375 × 105 mm je taková větší A4, a hlavně váží ještě pořád snesitelných 8 kg.

Na druhou stranu nemůžete logicky očekávat žádné extrémní dojezdy, tahle „li-ionka“ má kapacitu necelou 1 kWh (50,4 V/19,2 A) a podle metodiky WMTC, kde se měří ve standardním motorovém režimu, by vám měla vydržet na 37 km. Pokud přepnete na šneka, tedy režim Eco, tak to bude o něco víc (prý 38,5 km), a pokud přidáte ten druhý akumulátor, získáte dojezd 68 km. Ke skútru dostanete nabíječku do domácí sítě, z níž dokážete úplně prázdnou baterku do plna dobít za 8 hodin. Jako uživatelsky relevantnější údaj bereme ale informaci, že z 20 % na 80 % dobijete baterku za 4 hodiny. Inu, žádné rychlonabíjení to není, ale když to vezmete tak, že si baterku dobijete vždycky buď v kanceláři během pracovní doby, nebo doma přes noc…

Yamahu Neo´s pohání elektromotor, který je uložený (pro tyto malé skútry klasicky) v zadním kole, ale tady je to docela zajímavě řešené, že kyvka je jednoramenná a ráfek je na motoru uchycen na pěti šroubech, což zjednodušuje výměnu zadní gumy. Co také zaujme, že Neo´s nemá žádná 10“ drncátka s žiletkovým gumami, nýbrž velká 13“ kola a na nich širokánské pneumatiky o šířce 110 mm vpředu a 130 mm vzadu. Na malý skútr, který váží bez baterek 90 kg a frčí 45 km/h, možná až moc.

Ale aspoň máte jistotu, že vám zadní kolo opravdu nikde neuteče, ani když dáte plný plyn. Yamaha udává maximální točivý moment 136 Nm při 50 otáčkách a ve standardním jízdním režimu se dočkáte maximálního výkonu 2,5 kW při 400 otáčkách, nominální výkon činí 2,3 kW při 424 otáčkách. Maximálka je daná kategorií řidičského oprávnění AM, tedy 45 km/h ve standardním režimu, anebo si můžete přepnout na Eco a máte 1,58 kW a maximálku 35 km/h. Vzhledem k tomu, že na Eco ujedete akorát o 1,5 km víc, tak tenhle režim asi přijde ke slovu vždycky až automaticky poté, co se vám skútr přepne do pomalejšího režimu kvůli vybité baterce.

Yamahu Neo´s si určitě nebudou kupovat motorkáři pro adrenalinové zážitky, tohle je čistě městské přibližovadlo na jízdy do práce nebo na nákup. Boky jsou kryty gumovými lištami, aby nebyl skútr hned samý šrám, zapalování je bezklíčkové, takže stačí mít šém v kapse, a vzhledem k dosahovaným rychlostem asi ničemu nevadí, že je tady i konektivita s telefonem prostřednictvím appky MyRide, takže jste upozorňováni na zprávy a telefonní hovory. I když ten telefon byste slyšeli nejspíš tak jako tak, Yamaha říká, že její motor se zkratkou YIPU je extrémně tichý – zatímco u benzínového provedení byl ve vzdálenosti 7 metrů hluk 71 dB, elektrický Neo´s si to ševelí tichoučkých 55 dB.

Nová elektrická Yamaha Neo´s se bude prodávat buď v bílé, nebo černé barvě s tyrkysovými doplňky, přičemž na český trh by měla dorazit zkraje léta. Oficiální českou cenu budeme znát během několika dní, ale když budeme vycházet z té německé, která činí 3324 EUR, tak bychom se mohli pohybovat někde na hranici 90 000 Kč. To je i cena nového Piaggia 1, které bude Yamaze asi hlavním konkurentem. Italská Jednička je celkově ještě menší než Yamaha, když má rozvor pouze 1220 mm, ale také váží 85 kg včetně větší 1,4 kWh baterie, na niž ujede 55 km a poté její dobíjení trvá 6 hodin. Na sílu ovšem jednoznačně vítězí Yamaha, když motor v Piaggiu nabídne maximálních 1,34 kW a 85 Nm. To pak ta 10“ stovka vzadu stačí…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist