Yamaha vstupuje do světa elektrické mobility
Text: Vláďa Novotný | Foto: Yamaha | Video: Yamaha | Zveřejněno: 3.3.2022 | Zobrazeno: 7 472x
Také Yamaha oznamuje vstup do světa elektro mobility a v premiéře Switch ON odhaluje sériové skútry, mopedy a elektrokola. Tři ladičky už v nejbližších dnech uvedou na trh elektrický skútr Neos, který by měl být ekvivalentem malých benzínových padesátek a o něco později v jeho stopách půjde další větší skútr.
Elektro mobilita v poslední době stále nabírá na obrátkách, a pokud se budeme bavit o malých městských skútrech a mopedech, tak alespoň z mého pohledu tady to smysl má. Yamaha už v roce 2019 představila několik prototypů, které nyní uvádí v premiéře Switch ON jako finální sériové modely. Protože hlad po elektrokolech ve světě neutichá, ba naopak, Yamaha také vstupuje do tohoto segmentu a v létě se chystá představit elektrokola z kategorií All Mountain, Gravel a Urban. To je ale vlastně celkem logický krok, protože Yamaha už nyní dodává pohonné jednotky pro řadu jiných značek a byl by hřích nepostavit vlastní kompletní kola a neukrojit si svůj díl z velikého elektrického koláče.
Dva elektro skútry a hybridní moped
Pojďme se podívat na první skútr, který už brzy bude uveden na trh. Jde o model Neos a pokud vám tento název něco říká, tak vězte že, jde o téměř shodný název s velice úspěšným benzínovým skútrem Neo´s 50, který se vždycky výborně prodával. Konec konců, vzhled elektrického Neose ho připomíná minimálně dvojicí předních světel a celkem střízlivým vzhledem. Jako koncept se poprvé objevil roku 2019 na výstavě Tokyo Motor Show pod názvem E02 a už brzy se bude prohánět v ulicích měst jako sériový elektrický skútr Neos.
O něco později dojde řada na větší elektrický skútr, který by měl být po stránce parametrů srovnatelný s kategorií benzínových stopětadvacítek. Podobně jako u Neose Yamaha zatím neprozradila víc informací, ale jeho prostřednictvím se chce pochlubit nejnovějšími technologiemi z říše elektro mobility. Jeho styl a vzhled by měl korespondovat s prototypem E01, který byl představen na tokijské výstavě po boku zmíněného prototypu E02. Podle prvních fotek by měl mít náhon zadního kola řemenem a jeho vzhled by neměl být až příliš kosmickou extravagantní záležitostí, jako spíš sportovně střiženou klasikou.
Yamaha představuje také koncept hybridního mopedu B01, což je malé městské přibližovadlo s elektromotorem a šlapkami. Tento prototyp vznikl v rámci spolupráce Yamaha Motor Europe s dlouhodobými partnery Fantic a Moto Minarelli. Podle informací nebude trvat dlouho a koncept B01 se promění v sériový model. Půjde o vozítko kategorie S-Pedelec, tedy o rychlejší elektro kolo legálně jezdící 45 km/h+.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.