yamaha_demo_tour




Elektrická Ducati přijde brzo, potvrdil Domenicali

O tom, že rudý elektrický stroj z Boloně přijde, se už nějakou chvíli tuší, kdy to ale bude přesně nevíme. Práce na elektromobilitě nedávno potvrdil i sám nejvyšší, Claudio Domenicali, který dodal, že se elektrické Ducati dočkáme brzy. A dokonce nám tu už jedna bzučící motorka s nápisem Ducati na boku jezdí po okruzích!

Kapitoly článku

Je závodní, používá špičkové materiály, nechybí na ní červená barva, jmenuje se Alpha Leonis a už posbírala první poháry. Jenže její vývoj a stavbu nemá na starosti továrna z Borgo Panigale, ale studenti z technické univerzity v Boloni. Ducati totiž finančně podporuje univerzitní závodní tým soutěžící v závodě MotoStudent, při kterém se na španělském okruhu Aragon utkávají studentské projekty z celé Evropy. Italský tým budoucích inženýrů a mechaniků při své premiérové účasti celkem zabodoval, když si ze Španělska odvezl pohár za celkové třetí místo v kategorii elektrických motorek a titul nováčka roku. K tomu je dovezla motorka vybavená karbonovým monokokovým rámem a zadní hliníkovou kyvnou vidlicí co vypadá, jak kdyby vypadla z 3D tiskárny. Za to by se nemusela stydět ani sama továrna. Na stránkách studentů jsme pak našli informace o pohonu stroje. Bezkartáčový třífázový motor pracuje s napětím 110 V, váží 21,4 kilogramů a dává 98 Nm a 31 kW ve špičce. Baterie s kapacitou 7kWh asi moc velký dojezd nenabídnou, ale na soutěžní použití to stačí. Díky tomu se povedlo udržet hmotnost na hodnotě 152 kilogramů. Taková malá elektrická stopětadvacítka, která umí zrychlit z nuly na stovku za 3,85 vteřiny.

Na počest tohoto úspěchu a jako poděkování studentům za jejich práci uspořádala univerzita setkání, kde v rámci debaty promluvil i šef Ducati. Podle italského webu www.corsedimoto.com, který přinesl tuto informaci jako první, řekl Claudio Domenicali: „Budoucnost je elektrická. Nejsme daleko od zahájení sériové výroby.“ Žádná přesná data ani informace o modelu nebo jeho zaměření ale nevíme. Můžeme jenom spekulovat, jestli Claudiovo „za chvíli“ znamená modelový rok 2020, 2021 nebo později, jisté ale je, že pokud Ducati zůstane pod křídly Audi respektive VW, tak se tomu nevyhne. Podle iniciativy Roadmap E, kterou představil na autosalonu ve Frankfurtu 2017 šéf koncernu Matthias Muller, bude mít od roku 2030 Volkswagen kompletní portfolio elektrických vozidel včetně všech jeho koncernových značek. Tak snad to bude bomba, která se bude moc postavit vedle Panigale V4, i když smysl by dávala i motorka pro řidičáky A2, kterých značka moc nemá nebo dokonce A1. Tady ale mluví proti cena. Hodně se také spekuluje o lehkém enduru nebo motokrosu, co v portfoliu chybí podobně jako skútr, jehož vývoj už potvrdil Edouard Lotthé, šéf pro západní Evropu. Uvidíme co nám přinese čas.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Tom. přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist