Redakční podcast: Slepé (a možná slepé) větve motocyklových pohonů
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.1.2025 | Zobrazeno: 3 781x
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.1.2025 | Zobrazeno: 3 781x
podcasty jsou super! díky za ně. a už by si zasloužily vlastní sekci a ikonu v mobilní aplikaci
A čo je to vojín Kefalín hentý oný "podcast" ?
Volaaké imperiaristické kukačé vajco?
To my si to po soudružsku vždy vyjréšili a hovorili sme tomu sůdružský pohovor .
Právda , keď byl ten súdruh nepriatelský , občas skončil aj na šibenici ...
6 reakcí
Téma skvělé, umělecký dojem fajn. Drobných chyb a nepřesnosti až moc. A o vodě do nádrže nebo generátoru vodíku o velikosti karburátoru jsem už v hospodě slyšel povídat zajímavější příběhy. Jestli to měla být ironie, tak se omlouvám.
Možná by občas stálo za to místo keců pozvat někoho, kdo to dělá. Nebo aspoň někoho, kdo to neumí dělat a tak to aspoň učí.
Neco malo ke dvoutaktum. STejne jako ve vsem, vse se deje ve vlnach. Kdyz prisli dvoutakty pred 1. sv. valkou, ctyrtakty nemeli sanci. Pak do toho slapali vyvojem vrchovych (pozdeji OHC) motoru a na konci 20 let ziskali prevahu. Od konce 20. let do toho slapali DKW (pozdeji MZ), nastoupila era 2 taktu. 4t prevalcovali 2t uzivatelskou privetivosti diky spolehlivosti japoncu, ale to neplatilo vzdy. Mezi valkama a po valce to bylo obracene, 4t si zadali daleko narocnejsi servis a udrzbu.
Jinak jednou z hlavnich veci ktery podle me pohrbily 2t je krom ekologie zvuk. Buracenici zvuk 4t je daleko vic sexy nez kvilici 2t (kdyz zapomenete na zvuk Scottu, DKW ladenpumpe, ostrym 2t ze 70-80 let popr. kvilici ostrej tovarni zavodak). Jo, ted je to "cool", ale jen diky toho, ze kazda druha (v CS do roku 89 az na vyjimky kazda) motorka dvoutakt. Jinak ma dvoutakt velkej potencial, v moto GP skoncily diky politice, ekoligii a cene (diky mensi nasledne komercni vyuzitelnosti).
No a taky za konec 2t muze castecne muzska jesitnost, neb velkej motor vypada vzdycky lip nez malinkej moturek, ac technicky velmi sofistikovanej.
No takze ve finale je to kombinace ekologie a muzsky jesitnosti, takze ted je 2t nastrojem fajnsmekru, podivinu a priznivcu rudeho moru.
...pokud mě pamět neklame, tak Honda GL1000-1200 GoldWing měla 4 válcovej boxer...
3 reakce
Když už byla řeč o wankelu, těch projektů na jeho implementaci bylo několik. Rád bych viděl "Liquid piston engine" v motorce, už poháněl prototypy motokár, a také se dá přizpůsobit na různá paliva jako wankel...
2 reakce
Pánové redaktoři,
Wankelův motor je z materiálně technologického hlediska naprosto nevyrobitelné zařízení. Je to stejné, jako byste chtěli rozchodit klasický spalovací motor na vodu, anebo perpetuum mobile. Každý kdo absolvoval alespoň deset hodin výuky předmětů "technologie" a "nauky o materiálech" na SPŠ strojní, vám to potvrdí.
Ad turbo - je problém ho umazat a uchladit.
Hybridní pohony - TŘI problémy.
1/ hmotnost
2/ hmotnost
3/ hmotnost
Dál se razantně zvedne složitost stroje - potřeba elektromanagementu - a tím i cena.
4 reakce