Redakční podcast: Iracionální motorky. Po čem toužíme, a po čem netouží nikdo?
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 4.6.2024 | Zobrazeno: 6 075x
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 4.6.2024 | Zobrazeno: 6 075x
Ty tříkolové Triky mají smysl jen pro invalidy nebo obecně lidi s handicapem. Viděl jsem teď v USA frajera, co měl vzadu na HD Trike připevněný invalidní vozík. Kamarád na druhém HD mu dělal doprovod. Pak jo a musí to být super.
poznamka k tomu, proc se iracionalni motorky delaji u BMW. Je treba si uvedomit ze motocyklova sekce BMW sidli v Berline. Staci se podivat do Berlina a porovnat s Mnichovem aby clovek pochopil co se tam asi tak muze dit.
A k sidecaram, zalezi na tom u ceho je pripojena. Kdysi sem objizdel blok na nejakym ruzkym vehiklu (nebyl jsme majitelem, jen ze zvedavosti), hrozny!!! Ale pred casem jsem pripojil lehkou hlinikovou sportovni sidu k 600 ccm dvoutaktu z 20 let, neskutecna zabava.
Mám Kawasaki Eliminator 908 ZL. S tím se sem asi nevejdu.
Mně, pochopitelně
nejvíc zaujaly zmínky debatérů o dvoutaktních motocyklech
Prostě sériovka s téměř maximálním krouťákem už "někde"





a počinu fy Mazda, že Wankelův motor oživila (nevím ale kdy) použitím v generátorech
na výrobu elektřiny, což by byla s elektronickým systémem vstřikování paliva a nízkými
nároky na výkon, podle mého názoru, dobrá inovace.
K charakteristice motoru s *rotačním pístem* Suzuki Re5 pro odlehčení ještě příběh
někdejší legendy závodů Klasiků na českých přírodních okruzích Františka *Frankie*
Mrázka a jeho unikátního tříválce Triumph - v Branné , v roce 2011 .
Tam na prakticky sériové Suzuki Re5 (a nebylo známo, žeby se tehdy některý ladič
zabýval úpravami tohoto motoru) závodil neznámý švýcarský jezdec dokonce s padacím rámem a po celý závod Frankiemu *dělal problémy*
Jak se Frankie v cíli vyjádřil *Ten Švýcar na tom cesťáku vždycky po projetí zatáčky
jen otočil plynem a mizel mně vpředu a já než jsem tam nakopal kvalty byli jsme
už zase na brzdách "
od 3,5tis. ot/min ...
Dovoluji si přidat malou fotogalerii z toho duelu 3V Triumph vs. Wankel Suzuki Re5
Dik a tesim se na priste
A uvidime co ta sajda pana redaktora
Tak jsem rád, že byl zmíněn Triumph Rocket. Nádherně iracionální ....
Je to velké, těžké, drahé. Svezl jsem se na tom a jede to šíleně. Asi se budu o něj s Dominikem u prodejce přetahovat , tuším,že do důchodu máme asi tak podobně daleko
K " masivní expanzi " Buellu může dijít jen tehdy , bude li o Buell " masivní zájem "