globalmoto_duben_nolan




Pteje se: Martin Krátký odpovídá on-line

Hostem on-line rozhovoru je motocyklový kaskadér a stuntrider Martin Krátký. Jaký byl pro něho letošní rok a co plánuje na další sezónu jsme se již Martina zeptali. Pokud chcete položit váš dotaz, máte nyní prostor v článku.

Co nového ti přinesla uplynulá sezona a jak ji hodnotíš?
Přinesla mi určitě hodně zážitků. Mohl jsem se podívat na spoustu zajímavých míst, zajezdit si na super akcích a poznat nové lidi. Výsledkově se mi letos nedařilo podle představ, ale když se podívám zpětně na celou sezonu, tak jsem vlastně spokojený. Letos dost zlobila motorka, což hodně ovlivnilo moje výsledky na závodech, ale beru to jako zkušenost a poučení do budoucna, jak to nemám dělat.

V čem byl přesně problém?
Tak celý problém byl v tom, že jsem se rozhodnul absolvovat sezónu na motorce, kde většina dílů už měla nejlepší za sebou. Samozřejmě by bylo jednoduché vše vyměnit, ale narážím na finance. Takže se vyměnilo jen to nutné, zbytek zůstal a řekl jsem si, že tu sezonu prostě nějak odjezdím s tím co je.

Jak to vypadalo na závodech?
Mohu říci, že jsem letos víc než s ostatními jezdci bojoval s motorkou. Na každém závodě přišel nějaký problém, který ovlivnil můj výkon, ale beru to jako zajímavou zkušenost, která mě posunula dál. Nakonec jsem bral letos i dvě druhá místa na závodech v Italii a Anglii, takže super.

Je nějaký moment, který bys vyzdvihl?
Určitě závod Czech Stunt Day v Ostravě. V letošním roce se ho zúčastnila téměř čtyřicítka jezdců nejen z Evropy, ale také Japonska. Jedná se tedy o mezinárodní závod a já vyhrál sobotní kvalifikaci. V neděli od rána pršelo a předpokládalo se, že to bude velký boj o první místo mezi mnou a Finem Jonnou Vatanenem. Protože jsem vyhrál kvalifikaci, tak v neděli jsem jel jako poslední jezdec celého dne. Za velkého povzbuzování a očekávání diváků vyjíždím na svůj 30 vteřinový warm up před svoji závěrečnou jízdou dělám brzdný drift, chcípla mi motorka a já spadl. Říkám si, asi jsem to na tom mokru přebrzdil nebo tam byl nějaký bordel, po kterém to ujelo. Zvednu motorku, otočím klíček a nic, bez elektriky. Podle pravidel jsem měl 4 minuty na opravu, než přijde diskvalifikace. Byla prasklá hlavní pojistka, takže se vyměnila a praskla znovu a v tu chvíli jsem věděl, že je závod ztracený. Moderátor hlásil, že mám poslední minuty na opravu. V tom zakřičel Shimpi, Kubo kde se to startuje? Já se otočím a kamarád Shimpi popadl první motorku, která byla v depu a říká: zkus to na tejhle. Bylo to CBRko Kuby Kykala.

Nechtěl jsem se hned vzdát, tak jsem to zkusil na jiné motorce. Moderátor myslím hlásil posledních 30 vteřin, když jsem nasedl na motorku, kde už byla zařazená jednička, a já si jen vzal spojku a rozjel se. Bez možnosti zahřívačky nebo vyzkoušení motorky, na které jsem nikdy nejel, jsem měl v dešti tři minuty na to, abych ukázal, co umím. Byla to velká improvizace a zkouška co vlastně dokážu zajet na úplně jiné motorce na první pokus. Nakonec jsem skončil čtvrtý, což byl krásný výsledek. Pro všechny a také pro mě to byl velký zážitek, na který budu rád vzpomínat. Závada pro kterou mi motorka přestala jet byl proseknutý plusový kabel, který se spojil s motorem. Naštěstí se mi to stalo při brzdném driftu, tak jsem se jen sklouznul.

Když teď opustíme závody, jakých zajímavých akcí ses ještě letos zúčastnil?
Letos jsem měl možnost ukázat moji show před závodem Truck Grand Prix v Mostě. Po Formuli 1 a mistrovství světa superbiků je to další prestižní šampionát, kde jsem ukázal svoje umění. Zajímavé bylo také točit klip pro Petra Kotvalda, kde jsem dělal triky na mé motorce místo něho. Bylo to super a jsem za tyto příležitosti moc věčný.

V létě si dělal s MZtou moto bowling. Jak se ten nápad urodil?
Přemýšlel jsem co vymyslet s tím, že mi na MZtě při zvednutí upadne kolo. A v tom jde kolem kamarád a říká, ať s tím hraju kuželky. No a nápad byl na světě. Takže jsem si na letišti udělal dráhu a snažil se předním kolem srazit všechny kuželky. Přišel jsem na to, že se nedá moc mířit, takže plán udělat předním kolem "strike" byl mnohem složitější, než jsem si myslel. Nakonec jsem přišel na to, jak mířit a na 27 pokus jsem všechny srazil.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Také si měl jet závodit do Dubaje, proč si nakonec nejel?
Závod v Dubaji měl být součásti mistrovství světa ve stuntridingu, ale nakonec to nedopadlo, takže je to jen mezinárodní závod. Podmínky ani plocha tam nejsou ideální, takže by to byl pouze hezký výlet. Rozhodl jsem se tak svoji účast odříct. Stejně jako já se rozhodla téměř celá špička ze závodu Stunt GP.

Každý rok chystáš zajímavé video, bude i letos?
Jasně, už je to natočené a na konci měsíce bych ho rád vypustil. Po loňském úspěšném videu s přítelkyní Katkou nebude lehké navázat na nastavenou laťku, ale věřím, že se bude opět líbit.

Chystáte opět něco společně nebo to loni byla jen jednorázová akce?
V letošní sezoně nebyl moc čas trénovat něco společně, ale určité plány máme. Budeme průběžně trénovat a chystáme se natočit pokračování. Nevím jestli příští rok, ale máme něco v plánu.

Po letošních problémech nechystáš změnu motorky?
Motorky zůstanou stejné i v příští sezoně, ale všechny díly vyměníme za nové a přijdou také nové barvy. Chystáme mnoho změn a hrozně moc se těším na novou sezonu.

Na závěr bych rád poděkoval všem sponzorům a všem lidem co mi pomáhají. Bez Vás bych nikdy neměl možnost dojít až sem. Díky :-)

Pokud i vy máte máte nějaký dotaz na Martina, můžete se ptát dole ve formuláři.

Informace o redaktorovi

Petr Kvaš - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Krátký Martin

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Pepathepig125
Dotaz od Pepathepig125 položen 15.11.2016 13:41

Zdravím,
zajímalo by mě co se stalo mezi Vámi (a Schimpim) a skupinou Crazy Day. Byl jsem u Vás na kurzu, kdy mě ještě učil Schimpi a bylo mi velmi líto, když jsem chtěl jet i letos a zjistil jsem, že již u nich nejste.

Díky

Odpověď od Krátký Martin z 18.11.2016 08:20

Ahoj, skupina Crazy Day se dala dohromady kvůli velké show v Tesla areně v roce 2010. Na akci se společně trénovalo už od roku 2009. Po akci v Tesla areně se udělal tým, který jezdil v týmovém oblečení, společně atd. Já nechtěl být v žádném týmu, kde budu stejně oblečený jako ostatní a budu jen jeden z mnoha. Proto jsem na začátku roku 2011 odešel. Protože jsem mimo už pět let, tak ti nedokážu říct co se přesně stalo.

it09az3
Dotaz od it09az3 položen 15.11.2016 21:10

Čau Martine,
uvažuju o koupi Stunt motorky. Vzhledem k tomu, že nemám žádné zkušenosti ohledně stunt ježdění se chci zeptat, jakou motorku na to pořídit? Momentálně mám kawasaki er5, jezdím na ni sezonu a ježdění mě fakt chytlo. Je do začátku něco, co bys mi poradil nebo doporučil?
Díky moc!
Honza

Odpověď od Krátký Martin z 18.11.2016 08:29

Ahoj, na začátku je důležité si říct nějakou představu a podle toho vybrat motorku. Zda chceš trénovat častěji nebo to jen zkusit atd. Osvědčená motorky co dost snese a je hodně používaná je Honda CBR 600 F Sport. Pokud bys to chtěl probrat nějak důkladněji, než něco vybereš, tak napiš na moji fanpage a můžeme to probrat.
https://www.facebook.com/MARTIN.KRATKY.stunt

Humusus
Dotaz od Humusus položen 16.11.2016 09:50

Ahoj Martine,
z článku mě překvapilo, že špičkový kasakdér, jaký bez pochyby jsi a finanční problémy? Co je špatně? Jak na tom jsou zahraniční jezdci?

zdraví a palce drží
Roman

Odpověď od Krátký Martin z 18.11.2016 08:49

Ahoj, tak to prostě je a i v zahraničí to je dost podobné. Jen pouze několik jezdců to má v tomhle ohledu lepší, když mají za sebou silné partnery. Jezdím už asi 14 let a bojuji s tím celou dobu, jak se snažím jezdit lepé a lepé, tak náklady rostou to je normální a logicky, pak nestačí pár sponzorů co mám. Momentálně jsem dostal nabídku, která by mě měla posunout dál a já mohl hodit všechny tyto problémy za hlavu. :-) Víc prozradím na začátku ledna.




TOPlist