globalmoto_duben_nolan




Miroslav Lisý starší na tandemu s Vláďou: Zkrotit dvoutaktní půllitr nebyla sranda

Hostem pátečního seriálu Na tandemu s Vláďou je Miroslav Lisý starší, který před pár dny vyhrál závod mopedů a nechal za sebou o hodně mladší kluky. Jak se na mopedech závodí, kolik mají koní a jaké úpravy jsou nutností? Na to odpoví vyprávění bývalého motokrosaře, který jezdil mistrovství světa na ostrém půllitru a doma i v zahraničí si nevedl vůbec špatně. V rozhovoru se rozpovídá o kamarádech z Dukly, o motorkách, které krotil, i o motokrosu na domácí i světové scéně.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • Jak začal závodit na motokáře, kterou brzy vyměnil za motokrosovou motorku
  • O stavbě motokrosového speciálu ze sériového motocyklu
  • Jak se ladí dvoutaktní závodní motor a co vše je nutné znát
  • O závodění doma i ve světě
  • Jaká byla parta v Dukle a s kým byl velký kamarád
  • O závodech mopedů, kterým se věnuje dnes

Audio verzi k rozhovoru v plné délce si můžete rovnou přehrát zde:

Miroslav Lisý starší vychoval několikanásobného trialového šampióna Míru Lisého, který na červenou sedačku usedl nedávno, a je dědou trialisty Davida Fabiána, který válí v domácím i světovém šampionátě. Koneckonců, také on byl hostem seriálu Na tandemu s Vláďou. Miroslav Lisý začal závodit na motokáře, kterou si postavil se svým starším bráchou, ovšem nemělo to dlouhého trvání a přesedlal na motokrosovou motorku. Na té se mu začalo dařit a díky skvělým výsledkům se dostal do Dukly, kde trénoval a závodil po boku špičkových závodníků. Samozřejmě že mezi nimi byla rivalita a na trati si nic nedarovali, nicméně to byli kamarádi a zažili spoustu legrace. V rozhovoru se dozvíte, jak se závodilo doma a jaké to bylo postavit se světové špičce v mistrovství světa. Miroslav Lisý jezdil na dvoutaktním půllitru a vypráví, jak složité bylo ho naladit, aby fungoval podle představ. Právě to mu skvěle šlo a jeho „ucho“ nebo znalost a cit pro ladění dvoutaktních motorů využívala továrna.

Během vyprávění dojde řeč na úpravy továrních mašin, které si závodníci v Dukle sami dělali a svým způsobem se podíleli na vývoji motokrosových speciálů, i když jejich proseb nebylo vyslyšeno. Jak se vzteklý půllitrový dvoutakt řídil, jaký na něm fungoval jízdní styl a jak náročné bylo vydržet dvě pětačtyřicetiminutové rozjížďky? Právě o tom se rozpovídá Miroslav Lisý starší, který dneska závodí na upraveném mopedu a mnohem mladším borcům ukazuje záda. Jelikož o dvoutaktech ví úplně všechno a dokáže naladit moped i motokrosovou mašinu, má v dílně neustále co dělat, a to ho nesmírně baví a jak sám říká, to ho drží čiperného a akčního.   

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist