Mini rozhovor s Yutaka Nakanishi, vedoucím projektu GL1800 Gold Wing
Text: Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Foto: Honda | Zveřejněno: 20.11.2017 | Zobrazeno: 9 872x
Text: Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Foto: Honda | Zveřejněno: 20.11.2017 | Zobrazeno: 9 872x
Pozerám jak pozerám, tá predná vidla je oprášené pruženie spred WW2 a liznuté teleleverom. Čo na tom vedeli patentovať? Ja to vidím tak na priemyselný vzor...
GL1500 a prvé GL1800 sa mi páčili viac, také mejastátne stroje. A jak ma na 1800 vyškolil jeden Nemec v Donovaloch, tak šil medzi autami v tých zákrutách, že som len čumel...
Trochu ztratil na majestátnosti, ale pěknej je
.
... a taky není nástupce xr400/600/650 jako hobby endur, a taky nástupce xr650r jako spolehlivé ostré. CB500x fakt nestačí, ale třeba se fakt proberou.
Honda si GW nemuze dovolit odflaknout, neni to řada NC, NCX... Neudelali nespolehlive temer zadnou motorku. Akorad vymysleli hlouposti od r. 2002 do 2014 kde místo endura nabídli varana a místo nového transalpu xl700v (tj street moto), ted uz se z toho postupne vyhrabali...Udelali AT a nové CB, Crossturer místo varana, dobrý scooter X-ADV kterí otevřel nový segmet pojetí této kategorie. ATD...Myslím že se vzpamatovali. Ještě škoda že není adekvátny nástupce ST1300 , model CTX 1300 není nástupce, je to zase rána do bílého dle mého soudu.
GW se mi nikdy nelíbil a jak tak koukám tak se nic nezmění.
Nádhera
. Ale co na to EU? Prý by pro takový stroj stačila 90ccm se 2 turby...
To je hlavně marketing. Ánšto se jedná o tu nejosekanější verzi bez kufru. ,,Celej,, novej Golďas bude mít 383 kg bez příplatkový výbavy. Což už by na letáku nepůsobylo tak pěkně. Jinak se mi to líbí. Kromě velikosti bočních kufrů a nádrže. To si mohli odpustit. Zasloužilo by si to klidně 30L bandasku.
Tak nevim. Najit 50 kg neni jen tak. Bud byl ten "starej" predimenzovany, nebo bude tohle, "nove a ve vsech smerech lepsi", tak nejak ve vsech smerech oši...