motopoint_unor_shad




Zimní testovací moto kemp BMW CarTec: Testovat, prožít a vyčistit hlavu

V lednu není motorkářům moc do zpěvu, alespoň co se našich zeměpisných šířek týká. Své o tom ví prodejce strojů BMW CarTec, který už několik let organizuje testování žhavých novinek ve Španělsku a alespoň na chvíli dá na lezavou zimu zapomenout. Testovací kemp dokáže účastníkům dobít baterky, ale také nasadit brouka do hlavy, protože fungl nové bavoráky dokážou na španělských klikaticích čapnout za srdce a dost nahlas si říkají o místo v garáži. Já se byl podívat, jak to na exkluzivním kempu chodí a co všechno se tam dá zažít.

Kapitoly článku

Španělsko je motorkám země zaslíbená a dá se říct, že i v zimě nabízí ideální podmínky pro lítání na motorce. Platí to hlavně o Andalusii, která sousedí s Afrikou a je plná odkazů na maurskou kulturu, úžasné přírody, ale také fantastických silnic a šotolin, které se člověku jen tak nepřejí. Vím, o čem mluvím, protože během zimních měsíců zde probíhá nespočet mezinárodních novinářských prezentací a první svezení na nových modelech nejrůznějších značek. Existuje ale také možnost ochutnávky žhavých jednostopých novinek pro širokou veřejnost a jednu takovou má na svědomí prodejce strojů BMW CarTec Group.

Jde o exkluzivní zimní testovací motokemp, který se může pochlubit několikaletou tradicí a je určen především pro zákazníky CarTecu a jejich přátele. Všichni si tu zaručeně vyčistí hlavu, vyzkouší nové mašiny a prožijí několik benzínem provoněných dní po boku stejných pacientů, kteří si naordinovali ozdravnou kůru s jasným cílem, a to zatočit s protivným moto absťákem. Kromě toho se jim otevírá jedinečná příležitost sednout za řídítka novinek, které byly teprve nedávno oficiálně představeny a dost často ještě nejsou ani u prodejců. Z tohoto pohledu se dá rok 2025 považovat za rok GS, protože německá fabrika představuje nový cestovní křižník R 1300 GS Adventure a všem adventure boxerům dopřává volitelnou automatizovanou převodovku.

Právě proto je na testovacím kempu připraveno nespočet menších, větších i největších gées a každý z účastníků si v okolí Almérie může vyzkoušet jedno GS po druhém, a co víc, bezprostředně přesedlat z jedné verze na druhou. Co víc si přát a jak lépe zjistit, jestli ten či onen je tím pravým adeptem, který by se mohl zabydlet v garáži? Během tří dnů je na všechno spoustu času a pro testování novinek jsou naroutovány stovky kilometrů po rozmanitých asfaltkách plných zatáček. Kdepak, tady se chvíli nejede rovně a buďte si jisti, že plošku uprostřed pneumatiky neuděláte, i kdybyste se hodně snažili. Každý den je naplánovaná jiná trasa, která bavoráky i jezdce skvěle prověří a velkým benefitem kempu je přítomnost instruktora, který se pohybuje ve skupině a jednomu po druhém se snaží pomoc. Jde hlavně o zdokonalení jízdního stylu a vyčistění průjezdu zatáčkou od A do Z. Ano, máte pravdu, není to jenom otázka stylu, ale jde o velký přínos pro bezpečnost a sám za sebe říkám, že takové osvěty není nikdy dost. Když už je vše vyladěno, účastníci se mohou pokochat pohledem na svou akční fotku od fotografa, který si na ně počíhá v některé zatáčce.

Každý rok je složení testovací flotily jiné a všechno ovlivňují novinky a stroje, které jsou novými přírůstky bavorské značky pro nadcházející sezonu. Jak už zaznělo, letos se všechno točí kolem strojů ze škatulky adventure, a proto se není čemu divit, že většina z téměř padesáti bavoráků má na kapotách písmena GS. Kromě všech možných gées jsou k dispozici také šmrncovní naháče R 12, parníky GT a GTL, nebo supersporty na štaflích XR. Zkrátka všeho chuť a každý si určitě přijde na své. Účastníci zájezdu si motorky v rámci skupiny mohou měnit podle libosti a asi není potřeba připomínat, že složení modelů dané skupiny ovlivňuje výběr trasy. Přeci jen, vyrazit do terénu na šestiválcovém parníku GTL není úplně ideální, i když ne vyloučené… modří vědí.

Když už jsem naťukl barvy, tak upřesním, že motorky jsou rozděleny do tří skupin, tedy modré, červené a žluté a každá parta má pod zadkem co den, to jiné motorky jiné barvy. Vtipné jsou názvy skupin, které jsou pojmenovány podle vůdce smečky, takže tu máme třeba Gepardy, Bejčky, Lišáky nebo také Lyšáky. Ano, v názvu poslední skupiny nedošlo k překlepu, ale opravdu platí název „Lyšáci“ podle vůdce. Prý je to ten s velkým a tvrdým… Letošní novinkou je zbrusu nová skupinka Tuláci a jak samotný název říká, jde o partičku, která lokaci Cabo de Gata navštívila už několikrát za sebou, a proto pro ně organizátor připravil road trip. Zkrátka chlapi sedli na motorky, zmizeli v horách a vrátili se až za tři dny. Takhle se na testovacím kempu otočí tři turnusy, a kromě nich si nové bavoráky mohou vyzkoušet také prověření účastníci předchozích ročníků, kteří mohou využít testovací flotilu v rámci projektu Rent a Ride a vyrazit výletovat na vlastní pěst po okolí Almerie. Tato služba funguje jednak v sezoně u nás doma a pak v době španělského kempu v Andalusii, přičemž k dispozici jsou motorky, jejich pořízení bylo v režii CarTecu za jisté podpory importéra.

Každý ze tří turnusů startuje pátečním letem do Malagy a přesunem na hotel nedaleko Almerie. Po přivítání padne nějaké to pivko a sklenka vína a jde se na kutě, aby se po vydatné snídani mohlo vyrazit drtit první stovky kilometrů. Za den se najede téměř tři sta kilometrů a je na každém, kolik motorek vyzkouší. Během jednoho dne je k dispozici instruktor, který doplní dva vůdce skupiny a dává účastníkům zpětnou vazbu a ladí jejich styl. Po náloži kilometrů po klikatých silnicích Andalusie se skupina vrací na hotel a je čas pro vstřebání zážitků a pokec s kámoši. Pak večeře v jižanském stylu s důrazem na pitný režim a do hajan. Řekněte sami, není to fajn dovolená, kdy je postaráno o první a poslední? Poslední den je ve znamení volna a odjezdu do Malagy, kde je prostor pro návštěvu města a doplnění vitamínu D (dost často i B) a večerní letu domů.

Kemp můžu všem doporučit, protože jednak dá na chvíli zapomenout na motorkám nepřející zimu a pak si vyzkoušet nové motorky, které v tuto dobu mají k dispozici dost často pouze novináři. Organizaci, výběru místa a realizačnímu týmu dávám palec nahoru, protože kemp mají skvěle připravený a podle spokojených účastníků se dá usoudit, že také oni nemají španělskému testování co vytknout.       

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Související firma
  • CarTec Ostrava

    Prodej nových motocyklů BMW. Autorizovaný záruční a pozáruční servis motocyklů BMW. Prodej originálních náhradních dílů BMW Motorrad. Prodej oděvů a příslušenství BMW Motorrad.

  • CarTec Praha

    NA CO SE MŮŽETE V BMW MOTORRAD CARTEC PRAHA TĚŠIT? - Kompletní řadu motocyklů BMW, oblečení a příslušenství na motorky; - Prostorný showroom v “bikerském stylu”; - Heritage koutek určený primárně modelům RnT, R18 a stavbám na jejich základu, včetně nabídky stylových doplňků; - Velký moderní ...




TOPlist