Yamaha Kabourek slaví 25 let, Tour zavítalo do Písku

Čtvrtou zastávku šňůry, kde můžete otestovat Yamahy, hostilo písecké dealerství. Motoshop Kabourek letos slaví 25 let na trhu, 20 let s Yamahou a také 10 let ve své nové prodejně. To už jsou pádné důvody k návštěvě, a když vám navíc slíbí možnost svézt se na jejich přestavěném XSR 900, nejde jinak, než skočit na motorku a vyrazit.

Yamaha Kabourek slaví 25 let, Tour zavítalo do Písku

Kapitoly článku

Na začátku akce jsme si vzali stranou samotného majitele motoshopu, Antonína Kabourka, aby nám trošku popsal, co to je za akci: „Každej rok děláme na začátku sezóny takové zahájení, letos, stejně jako loni, ho nazýváme MT-Tour. Je to proto, protože nejúspěšnější řada motorek od Yamahy je MT. Myslím si, že se sluší na takovou akci motorkáře pozvat, poděkovat jim za přízeň a udělat jim hezkej den, kde dostanou příležitost svézt se na nových motorkách, trošku se pobavit a odreagovat. Akce má jako každý rok úspěch, takže v tom budeme pokračovat i do budoucna.“ Se zábavou a pohodovou atmosférou během akce pomáhala nejen pečená kýta, ale také Mirek „Sporťák“ Frey, moderátor a živá kapela. Když už jsme byli v Písku, nešlo se nezeptat na výročí: „Neřekl bych, že dneska slavíme 25 let. Nám to výročí vychází na podzim, takže sice je celej ten rok naladěnej na 25 let, ale samotnou oslavu připravíme až na podzim.“

Jak se vlastně stalo, že jsou tady Kabourci už 25 let? „Začal jsem na podzim v roce 1993, jako všichni s motorkama z dovozu. Hned krátce poté jsem se potkal s Láďou Přibylem, a ten když viděl moje nadšení, tak mě doslova dostrkal k tomu, abych si vzal Yamahu. Od té doby dělám jenom Yamahu.“ O tom, že ji dělají dobře, hovoří nejenom zástupy spokojených zákazníků, ale i čísla. Díky tomu všemu si mohl před deseti lety postavit zbrusu nový showroom. „Od začátku, co jsem začal podnikat, jsem toužil po tom, že si postavím vlastní prodejnu. A tak jsem to před deseti lety udělal.“ Není to ale tak jednoduché, jak to vypadá. K ufinancování takové prodejny musí být člověk v podstatě neustále v práci, žádná dovolená, a tím spíš si musí svoje zákazníky hýčkat. Pokud odejdou, nebude z čeho platit úvěry. „Je to běh na strašně dlouhou trať. Jestli si někdo myslí, že otevře prodejnu, a za dva roky bude fungovat, tak to je holej nesmysl. A žádná reklama ti nepomůže. Jediná reklama jsou reference od spokojených zákazníků, nic jinýho ti v tom nepomůže,“ shrnuje to Antonín Kabourek. Příští rok pak prodejnu čeká rekonstrukce, kdy dostane nové barvy v rámci jednotného korporátního vzhledu. Pojďme ale jezdit!

MT-10 SP

Co jiného si vzít na rozehřátí, než to nejsilnější v nabídce. MT-10 SP v téhle cestovně nabalené verzi jsme měli loni v alpském srovnávacím testu, tady, během necelé hodinky v sedle, člověk ocenil hlavně její sportovní apetit. Motor je číslo jedna a až po něm je na řadě ten zbytek. Hlubší zkoumání elektroniky nemá smysl, to chce delší poznávání. Namačkám proto rovnou ten nejakčnější režim motoru. Lepší slovo by odezvu na plyn a razanci motoru těžko vystihlo. Celé je to opravdu akční a někdy je toho na úzkých klikatých silnicích až moc. Přidáte trošku víc a motor se hned nekompromisně dere vpřed. Je cítit, že tu není úplně přesné spojení mezi pravou rukou a pohonnou jednotkou, zkrátka někdy dáte míň plynu, ale motorka přidá víc.

Svůj původ v R1 nezapře

Když člověk letí jak smyslů zbavený, tak to není zase nic tak hrozýho. Člověk chce, aby motorka jela, tak jede. V pomalejším a cestovnějším režimu jsem ocenil možnost změny palivových map, pro tyhle účely je nejmírnější ta pravá. Odezva na plyn není nijak přehnaná, ale i tak máte na budíku během mžiku velmi nelegální rychlost. K tomu je tady quickshifter a stabilní podvozek. V klikatých úsecích mu do prvotního zatočení člověk musí trošku pomoct, ale potom se do nich vrhá a hltá je s jistotou a grácií. Moc by mě zajímalo, co tahle motorka dovede na otevřenějších úsecích a v táhlejších zatáčkách. Po krátkém svezení jen musím potvrdit Prochyho slova ze srovnáváku. Desítka svůj sportovní apetit nijak neskrývá, přesto díky všem těm cestovním doplňkům dokáže být dobrý univerzál. I tak ale bude jasnou volbou spíš pro cestovatele – bezmozky, kteří potřebují každou zatáčku nemilosrdně zaříznout a navíc z ní nekompromisně vystřelit k té další.

Jízdní pozice je prostorná a pohodlná, výbava nadstandardní, stejně tak chování motoru :) 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

MT-09

Oproti větší a silnější desítce je její menší sestřička ďáblík a rarach. Hned jak na ni sednete, jste pocitově na menší a hravější motorce. Je jasné, že tady už o cestování nepůjde ani v nejmenším, zato si užijete dost zlobení ve společensky přijatelnějších rychlostech. A co si budeme povídat, i v těch nepřijatelných. Tříválec je sice o 45 koní slabší, než čtyřválcový big bang, pořád tady má člověk co dočinění se 115 koňmi a 87,5 Nm. Tříválec slušně zatahuje už od spodních a středních otáček a na vršku přidá ještě trošku koření navíc.

Ona ty zatáčky chce

Pocitově se zdá nuladevítka jako větší zlobidlo a ono to tak taky je. Sklopení do zatáčky nedá vůbec žádnou práci a vzpřímený posez s širokými řídítky k zlobivé jízdě jenom přidává. Rychlé kličkování, výjezdy ze zatáček s předním kolem ve vzduchu, škoda jenom, že tu nejde vypnout ABS. Už to zmiňoval Tommy ve svém testu a já se pod to podepisuji. Tahle motorka si prostě zaslouží naléty do zatáček s pískajícím zadním kolem a dobrzďování před přechodem na předním kole. Ale nebojte se, není to jenom zlobidlo. S mírnější mapou se umí chovat civilizovaně a v klidu s vámi dojede na nákup nebo do práce.

Dá se jet i v klidu, ale proč? :)

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

MT-07

Třetí kousek je tím nejprodávanějším. A vůbec se tomu nedivím. 689 kubíků ve dvou válcích vedle sebe se drží filozofie klikové hřídele crossplane a nabídne jednoduché ovládání pro začátečníky, a to i pro držitele řidičáku A2, slušnou výbavu. V duchu hesla „dark side of japan“ umí povozit svého majitele navíc dost svižně. Vždycky je to těžší, hodnotit motor, když člověk přeskakuje z motorky na motorku v sestupném pořadí. I tak se mi ale u sedmy motor líbil a to o něčem svědčí. Motor zatahuje pěkně už od spodních otáček a nedělá mu problém letět i v těch vyšších.

I se sedmistovkou se dá zažít dost zábavy

MT-07 pro letošek doznala několika změn, tou hlavní je zrevidovaný podvozek. Při krátkém svezení si na přední sportovně naladěnou vidlici a nový zadní tlumič nemůžu vůbec stěžovat. Z motorky je cítit solidní pocit a jistota. I když je přední vidlice stále nenastavitelná, troufnu si říct, že sportovně založení jezdci změny na motorce ocení, není to žádná vyměklina. První dojem udělala sedmička dobrý, tenhle týden ji budeme mít v klasickém testu a tam jí proklepneme pérka důkladněji.

Díky nižšímu výkonu a snadnému ovládání se s ní v utažených vlásenkách jezdilo vlastně nejlépe

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

KBRK XSR 900

A malý bonbónek na závěr. Ten si u Kabourků nadělili ke zmiňovanému výročí a je jím červeno-černý café racer vlastnoručně postavený z XSR 900. Důkaz, jak málo stačí udělat, aby měl člověk úplně jinou motorku. Dejte na standardní XSRo přední kapotáž, vyměňte řídítka za sportovní z R6ky, pro vyváženost dejte dozadu tvrdé sedlo s krovkou a vše doplňte o karbonový výfuk Akrapovič, a máte stroj času. K tomu je tady pár detailů jako jiné páčky, LED přední světlo, malé blinkry, povinná zrcátka v řídítkách a na závěr kryt motoru s vygravírovaným logem Twenty five. Pěkná práce.

S tímhle jste rázem středem pozornosti. Všude a pořád

Díky zmíněným úpravám se z motorky stal tvrdý závoďák, na kterém se musíte sakra snažit, abyste dostali, co chcete. Už jenom samotné sezení na motorce není zadarmo. Řídítka jsou hodně vpředu a nízko, jako bonus jsou navíc dost otevřená. Tyhle věci vaše zápěstí ocení během chvíle. Jenže tohle není žádný cafe racer do města pro pozéry. Takže plný plyn, schovat se za kapotu a vzhůru do práce. Výfuk tomu všemu přidává potřebnou dramatickou kulisu, zároveň ale není přehnaně otravný, díky karbonové koncovce má příjemně hluboký zvuk. Při příjezdu do zatáčky to chce pořádně hnout zadkem, aby motorka zatočila. Jak se na ní sedí, tak se i řídí a je to dřina, člověk se musí hýbat. Za to ale dostane spoustu prvotřídních zážitků. Tak, jak to bývalo v dobách minulých, tam jste taky nic nedostali jen tak. K tomu ten posez za dlouhou oblou kapotou a jste rázem mezi závodníky z dob legendárního Agostiniho. Tak málo stačí, abyste měli úplně jinou motorku. Zábavnou se spoustou charakteru. Palec nahoru a díky kluci za svezení!

Byla to šichta, ale ten zážitek stojí za to!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Jestli taky chcete vyzkoušet novinky od tří ladiček, koukněte na stránky, kde kdy zrovna MT-Tour bude, vyberte si dealera a kontaktujte ho s prosbou o svezení. Máte čas do začátku června. Na závěr pak všechny Yamaháky čeká 28.7.–29.7. Yamaha festival na okruhu v Brně.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 39 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist