husqvarna_svartpilen_801_2




Staré, nové i závodní – mrkněte na výstavu Ducati v Arkádách Pankrác

Podívat se na parádní motorky a ještě si u toho nakoupit? V Praze se objevila nová, časově dost omezená, ale velmi pěkná výstava strojů od Ducati, a to na místě, kde by ji čekal málokdo. Je totiž v nákupním centru Arkády Pankrác, kde jsou stroje z Borgo Panigale – staré, nové, i závodní – vystaveny přímo mezi obchody.

Kapitoly článku

Jakkoliv si toulky obchoďákem normálně velmi neužívám, příslib třiceti italských strojoven mě do Arkád přece jenom dostal. A vy se tam určitě stavte taky. Stojí to za to, a pokud se nevrhnete do nákupního šílenství všude okolo, nemusíte utratit ani korunu. Jediná reálná nevýhoda je časová omezenost. Přestože se motorky postavily do prostor nákupáku teprve před pár dny, postojí zde jenom do 1. března, kdy výstava zase končí.

Budiž ovšem útěchou, že se jedná o výstavu putovní. Po zastávce v Praze poputují motorky ve stejném složení do Ostravy, dále do polského Krakova a finále bude v květnu v Brně, kde stávající výběr doplní speciály Lukáše Peška, Karla Abraháma a dalších jezdců.

Nicméně co v Praze uvidíte? V první řadě celkem slušnou porci historie. Je tu Ducati Cucciolo z roku 1949, a tedy první „motorka“ od Ducati. I když se vlastně nejednalo o motorku, ale o motorizované kolo, potažmo jen o motor, který šel koupit zvlášť.

Z novodobější a „povědomější“ historie italské značky je tu třeba Desmo Sport, zástupce řady Pantah nebo 750 F1 Santamonica. Skvostná je i devítistovka Mike Hailwood Replica. Z jen o něco novějších strojů se představí 750 SS, nádherně ošklivé 750 Paso, ale i 888 či naprosto skvostná 916 – jedna z nejkrásnějších motorek, co kdy spatřila světlo světa.

Starou školu závodění symbolizuje 750 Imola z roku 1974 nebo o deset let novější 750 TT1. Milovníci moderního závodění se pak mohou pokochat čtyřlístkem originálních Panigale V4S, pocházejících ze závodů Race of Champions. Ty pořádá samotná značka a utkávají se v nich nejlepší motocykloví jezdci planety. Tyto, a některé další motorky, zapůjčil na výstavu Martin Klein – majitel jedné z největších sbírek Ducati na světě. Většina motorek je podepsaná od jezdců a třeba gumy jsou původní, tak jak dokončily závod. V mimořádné společnosti se ocitnul i starší superbike 999R v edici Fila.

Co se týče nových a nezávodních motorek, nechybí tu Diavel 1260 a Streetfighter V4 v excentrických Lamborghini edicích, úchvatná Panigale V4R, ale ani pár celkem „řadových“ strojů, mezi nimiž vyniká úplná novinka – Hypermotard 698 Mono RVE.

Celkem je ve dvou patrech obchodního domu k vidění 30 Ducati, a ačkoliv se nedá mluvit o zážitku jako z muzea, rozhodně jde o výstavu, za kterou se vyplatí kus popojet. Navíc se v posledních dnech docela „vyjarnilo“, takže to můžete do Arkád hecnout i na motorce.

I když si necháte letošní Ducati ujít, nějaké příležitosti se ještě objeví. Už před dvěma lety na Arkády podobným způsobem zavítala expozice starých i nových strojů Harley-Davidson, loni to potom byly skútry Vespa. Co bude příště, to je zatím tajné, u Ducati to ovšem určitě neskončí.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist