ktm_srpen




Naši redaktoři na cestách po Evropě

Je léto, čas dovolených, a jelikož nejsme jen motorkáři-teoretici, i my v redakci vyrážíme na prázdniny v jedné stopě. Franta je právě teď na cestě do Slovinska, kam míří na Hondě Africa Twin s automatem DCT, a Lukáš už prohání naši dlouhodobě testovanou Moto Guzzi V85 TT v Rumunsku.

Kapitoly článku

Ač se destinace liší, plán mají oba kluci podobný: sedm dní, nějakých 3000 kilometrů a maximálně si to užít! Jak mají cestu vymyšlenou konkrétně, nám prozradili ještě před odjezdem oba.

Lukáš na Moto Guzzi V85 TT do Rumunska

Brejlovce (přezdívka naší Guzzi) máme v redakci na dlouhodobý test a poctivě ho opečovává Honza Zajíček. V nejrůznějších situacích jsme s ním nakroutili již přes 8000 km a prozatím vše zvládá se ctí a bez sebemenšího zaváhání. Nově dostal konečně motocykl dvojici bočních kufrů, tzv. Urban Pack, které v kombinaci plastu a hliníku vypadají poměrně slušně a bytelně. Nezbývá tedy než vyrazit delší trasu.

Volba je jasná, pojede se Rumunsko, aby se motocykl více prověřil na delší trati. V Rumunsku jeden nikdy neví, takže něco plánovat s naprostou přesností nemá cenu. Nicméně základní itinerář je daný tak, abychom se vešli do sedmi dnů i s lehčím časovým komfortem. Pojede se přes Maďarsko a české vesnice na Fagaraš a potom to otočíme nahoru a zpět přes Slovensko domů. Uvidíme, jak to nakonec dopadne. S ubytováním a motocykly ještě sami netušíme, kam se vrhneme, ale počítá se i s kempy a stany. Jsem především zvědavý, jak si V85 TT povede proti zavedené konkurenci, pojedeme v partě několika strojů, a jak se popasuje s pohodlím k jezdci i při větším naložení zavazadly.

Od Lukáše nám přišla krátká zpráva a podle všeho si to tam náramně užívá:

Čus, zdravím z Transalpina do redakce. Dneska to byl větší hardcore, než jsme čekali. Nakonec 50 km offroad po šotolinách a rozbahněných cestách. Sice na to nikdo nemáme pořádné obutí, ale náramně jsme si to všichni užili, včetně Yamahy XVS 1300. Moto drží, dnes jsem kvality Brejlovce asi otestoval na maximum šel až do červenejch a museli jsme na chvíli stopnout, hlásilo to, že je přehřátej. Ale skoro všichni, i ta KTM 990, na tom byli podobně. Bylo tam v terénu stoupání asi 1600 m. Chvíli jsme počkali a jelo se dál. Už jsme přejeli na Transalpina a tam dnes spíme. Je to fakt motorkářská Mekka v Evropě.

 

Franta na Hondě CRF1000L Africa Twin do Slovinska

Za sedm dní ujet přibližně 3000 km a navštívit tři státy s cílovou destinací Slovinsko, to je cíl mého prázdninového výletu. Společnost mi tentokrát bude dělat Africa Twin s automatem DCT a plnou výbavou. S novou Afrikou Twin jsem měl již několikrát tu čest během klasických testů, ale tentokrát ji chci proklepnout ještě důkladněji a plánovaná cesta je k tomu naprosto ideální příležitost.

Během týdenního putování se chystáme navštívit tři evropské země – Rakousko, Itálii a Slovinsko. Posledně jmenovanému státu máme v úmyslu věnovat se podrobněji. Slovinsko, oficiálně Republika Slovinsko, je malá a nenápadná alpská země ve střední Evropě, ve které lze najít překrásné hory, průzračná jezera, obrovské jeskyně, divoké řeky, krásná města, malé vesničky i kousek moře. Je to tedy ideální destinace pro pěkný výlet. Cestu budeme absolvovat v plném zatížení, tedy ve dvou osobách, s plnými kufry a navíc přibereme stan, karimatky a spacáky. Díky tomu se na vlastní kůži můžeme přesvědčit, zda je Honda Afrika opravdu tím správným náčiním pro velké cestovatele. Plánovaná trasa zahrnuje především asfaltové silnice s minimálním podílem šotoliny, takže prověříme spíše cestovní ambice motocyklu nežli terénní schopnosti.

„Naše“ Africa je právě k tomuhle způsobu používání připravena, je totiž ve verzi s automatickou převodovkou DCT a v „plné palbě“. Taky se cena motorky (nyní v letní akci za 345 tisíc, s klasickým řazením za 320) zvedla o dalších sto tisíc. Nad rámec základu je ale vybavena vším, co si jen běžný cestovatel může přát – trojicí kufrů, rozměrnějším cestovním plexi štítkem, vyhřívanými hefty, hlavním stojanem, bočními deflektory, trubkovým rámem s LED mlhovkami, spodním krytem motoru, nožní řadicí pákou, širšími stupačkami pro spolujezdce a 12V zásuvkou. Takže fakt vším!

Na konci cest budou oba kluci znát odpovědi na otázky, které po klasickém týdenním testu nejsme schopni zodpovědět. Samozřejmě že se brzy dočkáte velkých samostatných článků, pokud by vás ale něco zajímalo už teď, nebojte se zeptat dole v komentářích.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 90 Kč od 10 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist