globalmoto_kveten




Motopoint MX Day s podvozkem K-tech

Ve světě jedné stopy je nastavení podvozku jedna veliká alchymie, a toto tvrzení platí pro motokrosové speciály dvojnásob. Výkonu na motoru můžete mít sebevíc, ale když nefunguje podvozek, jen těžko ostatním ukážete záda. Místo toho dostane vaše tělo pěknou zabíračku a věřte, že si legrace ve stupačkách moc dlouho neužijete.

Kapitoly článku

Přesně tohle dobře vědí lidé z Motopointu, kteří mají s osobním nastavení podvozku bohaté zkušenosti, jelikož v České republice zastupují anglickou značku K-tech. Zabývají se jak offroadem, tak silnicí, kde spolupracují s „přírodním střelcem“ Michalem Indi Dokoupilem. Motokrosovým jezdcem, který používá pérování K-tech, je Vojtěch Brumla a právě on nemohl na akci MX Day v Mohelnici chybět. Pod střechou fungl nové motokrosové haly prezentoval Motopoint podvozky K-tech zákazníkům svých dealerů, ale i předním českým profi jezdcům. Na superkrosové trati tak bylo možné omrknout palbu Petra Bartoše, Josefa Kulhavého či Michala Votroubka. Motopoint nachystal na MX Day dva Demobiky v set-upu Hobby.
Suzuki RMZ250 byla nastavena na jezdce vážící 70-75 kg a Yamaha YZ450F na borce o 20 kilo těžší. Jezdilo se od rána do večera a nutno dodat, že se „demáče“ ani na chviličku nezastavili. Mimo oranžové demobiky bylo možné registrovat jízdy na vlastním stroji a užít si MX day na plný pecky. Zazdít příležitost najezdit nějakou tu motohodinu v lednu by byla velká škoda, a tak jsme do Mohelnice vyrazili zatočit s pekelným absťákem také.
Kromě několika rund na své kátéemce jsem absolvoval také pár jízd na demobiku Suzuki RMZ250. To proto, že vážím 69 kg a velká Yamaha, nastavená na téměř metrákové jezdce, by pro mě prostě nebyla. Musím přiznat, že Suzuki byla na můj vkus nastavena poněkud měkčeji a asi bych si ji musel pro své potřeby lehce přitvrdit. Každopádně pérování fungovalo velice dobře a poradilo si s tratí superkrosového charakteru zdatně. Motorka držela stopu, zatáčky vykroužila bez náznaku nervozity a neměla problém ani s dopady po skocích či průjezdu rolety i dobrzděním před utaženými vingly. Je ale fakt, že pro vnímání rozdílnosti charakteru odpružení by určitě pomohlo nejdříve vyzkoušet mašinu se sériovým tlumením a následně s laděným od značky K-tech, což by však bylo technicky i časově hodně náročné.
Zpět ale k offroadovým podvozkům K-tech. Jejich úprava vychází z údajů, které zákazník předá technikům Motopointu skrz poptávkový formulář. Jde především o to, kolik jezdec váží a zda se jedná o profi jezdce či hobbíka. Pochopitelně záleží, zda jezdí motokros, superkros, enduro či cross coutry. Podle tabulek se vyhledá přesná konfigurace, která by danému jezdci měla sedět. Ze získaných údajů se vyhodnotí, zda je potřeba vyměnit pružiny nebo vyhovují sériové a jaký zásah je nutné provést ve „střevech“ zadního i předních tlumičů.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Související firma
  • Motopoint - Motonet

    Náhradní díly on-line rychle, spolehlivě a levně. Dodáváme na sportovní i cestovní silniční motocykly, pro motokros a enduro moto, ATV a čtyřkolky. Sortiment obsahuje výrobky pro běžné použití i pro racing. Naleznete u nás produkty značek Bel-Ray, BS Battery, All Balls, Motion Stuff, Athena, K-tech,...




TOPlist