Přesně tohle dobře vědí lidé z Motopointu, kteří mají s osobním nastavení podvozku bohaté

zkušenosti, jelikož v České republice zastupují
anglickou značku K-tech. Zabývají se jak offroadem, tak silnicí, kde spolupracují s „přírodním střelcem“ Michalem Indi Dokoupilem. Motokrosovým jezdcem, který používá pérování K-tech, je Vojtěch Brumla a právě on nemohl na akci
MX Day v Mohelnici chybět. Pod střechou fungl nové motokrosové haly prezentoval Motopoint podvozky K-tech zákazníkům svých dealerů, ale i předním českým profi jezdcům. Na superkrosové trati tak bylo možné omrknout palbu Petra Bartoše, Josefa Kulhavého či Michala Votroubka. Motopoint nachystal na MX Day
dva Demobiky v set-upu Hobby.

Suzuki RMZ250 byla nastavena na jezdce vážící 70-75 kg a Yamaha YZ450F na borce o 20 kilo těžší. Jezdilo se od rána do večera a nutno dodat, že se „demáče“ ani na chviličku nezastavili. Mimo oranžové demobiky bylo možné registrovat jízdy na vlastním stroji a užít si MX day na plný pecky. Zazdít příležitost najezdit nějakou tu motohodinu v lednu by byla velká škoda, a tak jsme do Mohelnice vyrazili zatočit s pekelným absťákem také.

Kromě několika rund na své kátéemce jsem absolvoval také
pár jízd na demobiku Suzuki RMZ250. To proto, že vážím 69 kg a velká Yamaha, nastavená na téměř metrákové

jezdce, by pro mě prostě nebyla. Musím přiznat, že Suzuki byla na můj vkus
nastavena poněkud měkčeji a asi bych si ji musel pro své potřeby lehce přitvrdit. Každopádně pérování fungovalo velice dobře a poradilo si s tratí superkrosového charakteru zdatně. Motorka držela stopu, zatáčky vykroužila bez náznaku nervozity a neměla problém ani s dopady po skocích či průjezdu rolety i dobrzděním před utaženými vingly. Je ale fakt, že pro vnímání rozdílnosti charakteru odpružení by určitě pomohlo nejdříve vyzkoušet mašinu se sériovým tlumením a následně s laděným od značky K-tech, což by však bylo technicky i časově hodně náročné.
Zpět ale k offroadovým podvozkům K-tech. Jejich úprava vychází z údajů, které zákazník předá technikům Motopointu
skrz poptávkový formulář. Jde především o to, kolik jezdec váží a zda se jedná o
profi jezdce či hobbíka. Pochopitelně záleží, zda jezdí motokros, superkros, enduro či cross coutry. Podle tabulek se vyhledá přesná konfigurace, která by danému jezdci měla sedět. Ze získaných údajů se vyhodnotí, zda je potřeba
vyměnit pružiny nebo vyhovují sériové a jaký zásah je nutné provést ve „střevech“ zadního i předních tlumičů.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE