husqvarna_svartpilen_801_2




KTM víkend 2007

Představení modelové řady KTM pro rok 2007 se jako každoročně konalo ve vlašimské firmě Sette s.r.o. Letošní rok nepřináší v nabídce KTM až tak převratné novinky, vyjma modelu KTM 690SM je až na inovace paleta motocyklů z Mattighofenu stejná, jako ji známe z předchozího modelového ročníku. To však organizátoři bohatě vynahradili širokým zastoupením tvrdých off-roadových modelů v podobě kompletní nabídky MX strojů řady SX a SX-F a soutěžních endur EXC.



Novinku

model 690SM

jsme si tedy vzali na mušku jako první. Osvědčený motor LC4 se dočkal řady úprav, z nichž nejzásadnější je zvýšení zdvihového objemu na 654 ccm a nahrazení karburátoru elektronickým vstřikováním. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 47 kW při 7.500 ot./min a točivého momentu 65 Nm o tisíc otáček dříve. Vzhledově je stroj velmi povedený, na první pohled zaujmou zejména tlumiče výfuku zdvihající se kolem zadního kola šikmo vzhůru a zcela nově pojatá přístrojová deska.




Po usednutí za řidítka poněkud překvapí dost měkké odpružení, které by se hodilo spíše na enduro než na supermoto. Je ale třeba si uvědomit, že 690SM je spíše motocyklem pro každý den než sportovním náčiním. Nicméně po chvíli seznamování jezdec zjistí, že „motardí“ kousky nejsou pro tento stroj tabu. Vynikající brzdy, snadná ovladatelnost a hmotnost držící se na hranici 150 Kg přímo vyzývají k víkendovým radovánkám. Radost bude jezdci asi zpočátku poněkud kalit projev přepracovaného motoru. Velmi uhlazený zvukový projev, stejně jako kultivované a klidné reakce na povely plynové rukojeti jakoby do takové motorky ani nepatřily. To je ovšem daní hlukovým a emisním limitům a koho by toto supermoto začalo časem nudit, může sáhnout po laděném výfuku a udělat emisním normám, ale i nudě za řidítky pápá.


Neodolal jsem a svezl se na loňské novince

950 SuperEnduro R

a připomněl si tak neobyčejné zážitky z loňského testování tohoto dravce. Obrovský, ale přitom štíhlý a ovladatelný motocykl, dvouválec LC8 se stem koňských sil a bezchybně fungující podvozek jsou zárukou zábavy v každém okamžiku.




Krotit tento stroj v terénu vyžaduje skutečně maximální jezdecké nasazení, za něj se však odvděčí poslušným chováním a zejména přebytkem výkonu v každém okamžiku, který může zdatný jezdec přeměnit v čistou radost z jízdy. Tento stroj je stále mým číslem jedna v současné motocyklové produkci.




Na závěr jsem osedlal zcela nekompromisní ostré enduro

KTM 525 EXC racing

, stroj sklízející vavříny ve světových soutěžích Enduro. Přes hrozivě vyhlížející parametry i zvukovou kulisu mi 525 EXC velmi rychle „přichází do ruky“ a marně hledám v okolí Vlašimi terén, který by byl pro tento stroj důstojný.




Výkonu i točivého momentu nabízí 525 EXC vrchovatě v každém režimu otáček, servíruje jej však velmi jemně, takže i průměrně zkušený jezdec nebude mít s jeho krocením větší problémy. K podvozku tohoto 113 Kg motocyklu není co dodat, je to to nejlepší, co dnešní motocyklová produkce nabízí, a je asi jen málo jezdců, kteří dokáží KTM 525 EXC racing využít naplno.



Na video z této akce se můžete podívat zde.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Michal Moucha - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist