motopoint_unor_shad




Jawa 300 největším lákadlem dnešních oslav 90 let značky

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mira592 (35) napsal 27.08.2019 v 11:21

Oni vystavili dvoutaktní jawu 350 s motorem starým přes 50 let i v prospektu. Obraz jejich myšlení. To je zacyklení se v 20 století.

Zwei (-4) napsal 24.08.2019 v 21:25

Jawa to není a je to jenom ostuda.Ta motorka může mít 1000 jiných názvů a já bych Indům název Jawa nepůjčil ani neprodal. No umí si někdo představit,že by se stejně prznil Harley,Indian,nebo BMW? Asi stejnej rozdíl jako předválečné BMW a ruského Uralu.

ronda (1) napsal 19.08.2019 v 23:20

Targus - Já netvrdím, že to ustrnutí bylo vinou lidí ve vývoji. Ti by určitě rádi šli dál. Nicméně Jawa (n.p.) jako taková zamrzla (tak jako kdeco tady) a vlak nezadržitelně ujel...(a design bylo to úplně poslední - nakonec, konopnice v "metle" byla docela koukatelná kopie). Teď zkouší alespoň vykopat koleje a jak jsem pochopil, nějakým způsobem prodali Indům logo a teď se chlubí, jak se Jawa dobře prodává.
S pinckama to bylo totéž. Jasně, posunovat se za příšerného randálu se na tom taky dalo. Ale stačilo se podívat i jen k dederonům na sifóny, mnohdy nedosažitelný sen zdejších kluků.

Slávek-TDM (142) napsal 19.08.2019 v 22:14

Hele, ve vyrocni zprave se dotace nemusi uvadet? Koukal jsem na vyrocku Jawy za 2017 a je to dost kruty cteni. Pri priblizne 2 tisicich prodanych motorek vychazi prodejni cena za kus pod 60ti tisici v prumeru. Pocitam, ze se prodavaji se zapornou marzi... Celou 1/3 tvori mzdove naklady.

Targus (466) napsal 19.08.2019 v 17:32-1

ronda

Nebudu ti tady vypisovat a dokazovat, že nemáš pravdu. Bylo by to na knížku.
Můj syn se zabývá opravami pionýrů. Taky to vypadá, že dělali padesát let jeden a ten samý model. Není to pravda ani náhodou. Druhá věc je, že mohli přitlačit s inovacemi na pilu mnohem více. Ale většinou vše skončilo diktátem soudruhů z SPK (Státní plánovací komise), kolik může ten a ten výrobek stát. A inovace se strčila do šuplíku, protože by na to pracující lid neměl.
A úplně stejné to je s většími motorkami. Že se držel dlouho jeden design, je věc druhá.
Mimochodem ten alternátor se začal dávat do 638-ových motorů, to je kapánek dřív, než píšeš.

IvanDvoutakťák (5369) napsal 19.08.2019 v 11:59

Konečně něco konkrétního !
Díky, Franky - se čtvrt miliardou Kč dotací v kapse, kdo by se nesmál ...

Piki (65) napsal 19.08.2019 v 11:40

Pecka, držím palce s homologací...

Ijon (48) napsal 19.08.2019 v 11:02+1

to vario: Porovnání s panelkou vypadá asi takto: https://ibb.co/gv09ND0 Vycházel jsem z rozvorů, snad nejsou údaje úplně chybné (300 má 1369 mm, 250/559 1335 mm)
Motorky jsou dost podobné, 300 je ale trošku delší. Je vidět i to trochu nižší sedadlo.

maraton (214) napsal 19.08.2019 v 10:32-1

Já jsem rád, že Jawa přežívá, byť za cenu dovozu a úprav motorek z Číny, výroby zastaralých dvoutaktů a jejich prodeje všude, kde to ještě jde, výroby větších jednoválců s nevalnou elektroinstalací a dodávání dílů pro jiné odběratele.
Těch přešlapů od roku 89 bylo hodně (však je téhle diskusi vyjmenováváte), je skoro zázrak, že to tam v Týnci ještě vůbec nějak funguje. Ovšem vedení stárne, je otázkou, zda se najde nějaký blázen a nadšenec, který bude mít odvahu z toho skomírání v budoucnu ještě něco vykřesat. Každopádně by ho čekalo hodně práce.
K té indické motorce: na pohled krásná, ale většina těch parádních součástí je jenom kamufláž - boční dekly motoru, kolena výfuků, žebra na válci chlazeném kapalinou... Pěkné, ale zbytečná kila navíc, která se jen vozí. Výkon neřeším, ale je to prťavé, asi bych na tom vypadal jak žirafa na koloběžce, nic pro mě.
To spíš ten nový Scrambler a trochu ho potunit do vzhledu kývačky.

wario (126) napsal 19.08.2019 v 10:15

neměla panelka výšku sedla 800mm ? Docela by mne zajímalo srovnání nové 300 a staré kývačky - panelky - fotky vedle sebe - neudělal to už nějaký novinář ?

import je asi zajímat nebude nicméně ČR bude zajímavý odběratel

Ijon (48) napsal 19.08.2019 v 09:41

S těmi emisemi u Jawy 300 je to asi zajímavé. Motor by měl splňovat indické normy Bharat Stage IV, což je přibližně plus mínus EURO 4. Pokud je ale trojnásobně překračuje, bude nejspíš někde chyba. Ale Indové zatím vůbec nestíhají, mají nejspíš i trochu potíže s náběhem výroby a všemi subdodavateli. Plánovali výrobu 90.000 ročně, kolik to letos bude, je zatím nejasné. Vyrábí se prozatím v jedné směně max 200 kousků denně.
Tím chci říct, že export pro ně v prvních letech nebude žádná velká prirota.

deluxa (350) napsal 19.08.2019 v 08:05

heh cely ten euro cirkus a normy je len korporatna fasisticka zaplatena a uzakonnena diktatura o tom kto bude predavat ake moto v Europe. Nie je predsa mozne ze napriklad taka retardovana fabrika ako je KTM dokaze na trhu udrzat jednovalce a japonci sa stiahli aj ked mali lepsie motory, podvozky, dlhorocny vyvoj... Uz davno by ich niekto prevalcoval. Je jasne ze tam je tazke znevyhodnovanie a o rovnom konkurencnom trhu nemoze byt ani reci. Ten isty pripad... kde aky snazivy Ind si tu motorku len tak nehomologizuje aj ked by sa tu o nu potrhali popripade sa proces poriadne natiahne a pozdrzuje, mafianom by sli zisky dolu a o skutocnu kokonkurenciu tu nikto nema zaujem a je uplne fuk odkial. Najvtipnejsie na tom je ze ten dovod preco vznikli normy vlastne nikoho z tych fasistov nezaujima, lebo sa to zneuziva len na ohybanie trhu a dolovanie ziskov...

wario (126) napsal 19.08.2019 v 07:15

Nemá cenu rozebírat co bylo , co jak mělo být ... bez Jawy by z nás do PC asi neťukal nikdo

Buďme rádi, že je to aspoň takto . Jsem rád, že JAWA pořád žije a spousta lidí ji pořád jezdí a baví je, já už chvilku nejezdím, ale když vidím tu Indickou krásku, tak se těším až si ji pořídím a v neděli ráno s ní vyrazím pro rohlíky . jen doufám že nebudu muset řešit individuální dovoz z Indie

Edemsi (20) napsal 19.08.2019 v 06:34

se divim, že jim Indové jednu 3stovku půjčili...

honza.tar (15) napsal 19.08.2019 v 00:50

Ví někdo co se v současném výrobním areálu JAWA momentálně vyrábí .
Zaslechl jsem že kromě vlastní Moto produkce dělají strojírenskou výrobu pro jiné výrobce (motociklů) ?

Guzalkara (164) napsal 19.08.2019 v 00:11

Na Jawu tu na MCZ čítam poväčšine kritiku. Z čoho tá značka vlastne žije? Z predaja dvojtaktov a číňanov?

1scooter (6) napsal 18.08.2019 v 22:42-2+2

Na stará kolena jsem se vrátil k jedné stopě. Jezdil jsem jako kluk. Pak pro mě mělo význam jen auto. Myslím, že jako pro většinu mé generace. Na motorku prostě nebyl už čas. Motorky se vyráběly, odbyt byl zajištěn dlouho dopředu. Takže? Vymlouvat se na tu dobu je po tolika letech docela tristní. Prostě jsme trhy (a fabriky) dobrovolně odevzdali a náš asi nikoho nezachrání. Představitelé po 89. dobře věděli, co činí a proč tak činí.

ronda (1) napsal 18.08.2019 v 20:31

Targus - ale ne, žádné plasty, žádná elektrika. Mám dvě motorky, obě ročníkem jako moje poslední Jawa, v podstatě už taky téměř veteráni, rozdíl ale nebetyčný. Zmíním akorát taky lidovku, dělníka, Hondu Revere.

A kyvka u nás nepostavila lidi na kola. Motorek se tu valila halda, na kolech už byli. Jen se totálně zaseknul vývoj a ta samá kyvka se vyráběla až do devadesátek (nebo tuším že dokonce dodnes) pro vděčné zaostalé trhy. A my jsme se stávali motocyklově zaostalí spolu s nimi. Nevím, jestli je takové zaostávání důvodem k připomínání takovou "retrovkou". Ta fiatí pětistovka nebo brouk naproti tomu byly krokem dopředu s dalším vývojem, pokrokem, zásadními vylepšeními. Co dostala Jawa ? Těsně před koncem dokonce alternátor ?

týpek (119) napsal 18.08.2019 v 20:28+1

Jawa je již jen vzpomínka,Indové vyrábí tak nějak retro napodobeniny,které nesplní emisní předpis nikde na světě,snad jen u nich či v Pakistánu. Oslavy jsou setkání příznivců,naděje umírá poslední,ale stín je nepřekročitelný...))))))))))))))

Targus (466) napsal 18.08.2019 v 19:54-1

ronda

Pokud chápeš můj příspěvek jako urážku, je mi líto. Nebylo to mým záměrem.

Stran hry na produkci zaměřenou na nostalgiky - do polských fabrik jsem měl tu čest zajíždět, takže o kvalitách nového italského pětikila mám docela dobrou představu. Beatle zas měla jedna moje spolupracovnice - taky dobrá storka, když jsem jí to několikrát pomáhal oživovat po fatálních závadách. To se člověk dozvěděl věci...
Takže ano, tyto křápy možná druhou ligou opravdu nejsou, ale pouze pořizovací cenou, nic více.

Kyvka byla lido demo decho za pár peněz. Něco jako Fordova Thin Lizzie, kterou postavil Ameriku na kola. Dnes indiáni chtějí totéž alespoň jako připomínku na mládí. Nevidím důvod, proč nevydělat pár peněz na nostalgii i v té daleké Indii, vždyť to jsou snad stejní lidé, jako my, ne?
A dvojková produkce? Motor je moderní, zdvihový objem odpovídá požadavkům trhů v Asii, brzdy moderní, tak v čem vidíš problém? K čemu ti je litrová mašina s hliníkovým rámem v zácpách asijských měst?

Co má být dvojkolka z rodiny Transformers a trolejbus? Přece produkce, která je nám cpána reklamou horem dolem.
Možná se ti líbí baterkové křápy i oplastované motky s včelím ksichtem - v pořádku, tvoje volba. Já si užívám v zaměstnání obojího, jak trolejbusů, tak digitálních zm**ů a nemám potřebu se s nimi sejřit i ve volném čase. Jezdím na českém dvoutaktním peklostroji vybaveném bezdotykem, s minimem praskajících plastů a nemám problém.

Je ovšem pravdou, že mám ruce občas špinavé, protože servis si dělám sám. Za prvé by mě byla hanba někam chodit, za druhé to je více méně pouze běžná údržba.

ronda (1) napsal 18.08.2019 v 19:20

Targus - Ani by mě nenapadlo napsat, co jsem napsal, pokud by ta jakobyJawa byla vyvedená v duchu zmíněných Fiat 500, VW Beatle. Tedy moderna se základními rysy původního typu. Jenže tady se hraje na co největší pohledovou věrnost. A že to nemá s původní nic společného ? Řekl bych, že až moc. Zas je to taková druholigová chudinka lidová, jako tehdy.

A co má být ta dvojkolka z rodiny Transformers, anebo nověji klon trolejbusu ? Pokus o nějakou jako urážku na oplátku ? Proč ? A proč bych na tom měl jako jezdit ? - Když je možnost jezdit právě na tom, na čem jsme v době znouzectnostné "slávy" Jawy nemohli jezdit. S čízou, konopnicí a zprasenou funglovkou 638 jsem si tehdy užil svoje bohatě. Teď se radši vozím, než věčně "jawím" s rukama od šmíru.

Fusioon (-17) napsal 18.08.2019 v 17:06-1

... irónia osudu jawa je ukážkový príklad totálnej neschopnosti ... ďalej D1 atď. atď ...čím to bude .. indiáni prišli na geniálnu vec oprášiť legendu ... dúfam že ju licenčne začnú v Jawe vyrábať ako Yezdi .. to čo "robia" dnes je odpad a výsmech... aj keď si myslím že nič z toho nebude ... rad by som si z nostalgie kupil taku kývačku .. ach jo

Targus (466) napsal 18.08.2019 v 12:25-2+1

ronda

Možná sis toho nevšimnul, ale i v autoprůmyslu se občas jde směrem vzad. Fiat 500, VW Beatle, PT Cruiser, atd.
A tahle pseudojawa samozřejmě nemá zhola nic společného s kývačkami, pokud se nebudeme bavit o vyplétaných kolech.

Ale nikdo ti samozřejmě nebrání, abys dál jezdil na dvojkolce z rodiny Transformers, anebo nověji na klonu trolejbusu.

Franky (158) napsal 18.08.2019 v 10:51+5

Jakmile se nějaká myšlenka ujme - Týnečáci ji zabijí.
Působí to tak, že jen hrají divadlo s výrobou motorek, ale ve skutečnosti je to jen zástěrka pro úplně jinou činnost.
Příkladů je více - ať na počátku 90. tých let zastavený projekt 250 "vodník z důvodu neplacení výrobci za motory / který na přelomu tisíciletí vedl ke vzniku také stroje Praga 250 (když v Technometře spadlé pod Pragu našli "na půdě" vyrobených 2 000 motorů pro "vodníka" - objednané Jawou - za dodávky neplacené a tak další samozřejmě nedodané zůstaly!
Nebo pak ve 2012 Mates Moto vymyšlené a realizované oživení formou retro přestaveb neprodejné 250 Travel na model s odkazem na 80. léta.
Zvednuta na současné obchodní poměry obrovská vlna zájmu o pěkné stroje za velmi dobrou cenu = užitná hodnota . A co udělají v Týnci? Oznámí, že již přestanou nakupovat čínské motory 250 (proslýchalo se, že cena motorů vycházela na 6 000,-Kč).
Prostě . co smrdí prací a nutností pracovat, o to parta ztracených z Týnce tak nějak nemá zájem!
´Když už něco vyprodukuje (jako už také mrtvé 660) - tak rovnou na salonu dávají číslo na soukromníka - že jako když na té rozhodně nikoli levné motorce budou chtít také jezdit, tak musí navštívit tohoto soukromníka, aby zákazníku opět za jeho prašule předělal elektrickou kabeláž.
Nebo v horším případě - když je člověk neznalý - z něho samotného dělají vola (že se neumí o stroj správně starat).

Strašný odkaz k 90. výročí existence značkcy --- když si uvědomíme, co zde dědkové "nesměli", ale přes to dokázali v 60.-týdh letech zkonstruovat a dodnes na tom na veteránských závodech (nespekulanti!) létají (dnes už smějí = ale se pro změnu nám smějí - za 1/4 miliardy dotací našich daní, kdo by se nesmál):

Destroyer (245) napsal 18.08.2019 v 10:18+1

Jawa v nazve znamena rekordy v citatelnosti aj v komentaroch. Je vidiet ze este stale sme narod odchovany Jawou a CZ

plejtvak (79) napsal 18.08.2019 v 09:21

Je prostě nádherná

papiboy (1470) napsal 18.08.2019 v 08:45+4

Design má pôvod v talianskej Pininfarine (súčasť Mahindra Group) a je profesionálny odkaz na staré kývačky.
"Míra vkusu" neni daná preferovaním UFO-designu, ako sú napr. niektoré čínske Benelli alebo trebárs Yamaha (Dä)niken...
Pre môj zamrznutý vkus takáto forma vyhovuje, lebo viem, že príkladov slepých uličiek smerovania všeobecne vzatého ľudského "vkusu" je po okolitom svete neúrekom.
Royal Enfield tiež vsadil na klasickú vlnu a napr. Triumph tiež úspešne udržiava pri živote klasicky ladený rad Bonneville.
Mám za to, že keby Jawa namiesto špekulovania s nejakou škaredou tisíckou vybehla pred rokmi designovo podobne ladeným dvojvalcom cca 500 ccm, už by zaplavili bývalú sféru vplyvu, napr. Rusko a okolitý postkomunistický svet svojimi výrobkami.
Chce to ľudí znalých a zanietených pre VEC, ktorí vedia, na čom a ako sa dá stavať.
Nové Enfieldy aj táto Mahindra(jawa) idú na dračku a ako vidieť, staršia generácia po nich vystrkuje hlavu po celom svete.
Nie všetci chceme UFO.
Klasický štýl spojený s modeným technickým prevedením nie je krokom späť, a ani 300 ccm jednovalec. Na cestu okolo sveta to nebude, tvrdia majitelia Afrík a GS 1250, ale zas vieme, že na pokuty za prekročenú rýchlosť pomaly stačí aj bicykel...

Falco1960 (4) napsal 18.08.2019 v 08:06+1

Hlavně že se tady stále pláče jak nám ten vlak ujíždí a kdyby manažeři Týnecké Jawy měli alespoň trochu v hlavě, tak mohli ty lodě z východu, co sem vozej samý sračky, plnit zpátky našema motorkama.
Ale to už začíná někde jinde v předklonu o holi, mizíme v pr..li

ronda (1) napsal 18.08.2019 v 07:23+1

V každé druhé garáži dneska stojí nějaký jawácký nebo čezeťácký veterán nebo "veterán". To je jich fakt tak málo, že se musí ještě nové vyrábět ? V padesátých letech u nás vývoj zamrznul a koukám, že mírou vkusu v tom ledu stále ochotně přežíváme. A necháme si vyrobit symbol toho zamrznutí, oslavujeme ho.
A sranda je, že ho nezřídka oslavují ti, co v sedmdesátých a osmdesátých letech ze sedla kejvačky (různých generací) smutně koukali na fotky mašin, co se běžně v té době proháněly ve světě.
Za mě teda - rád se na starou Jawu podívám na veteránském srazu, jako na součást historie, ale v současnosti už do běžné produkce nepatří. Jak kdybychom vyhlíželi, kdo pro nás zase vyrobí Š120L

Pape (13) napsal 17.08.2019 v 23:01+4

Celé to má několik rovin. Tak třeba si všimněte, že ta motorka nemá s kývačkou společný jediný díl, myslím tvarově. A přesto vypadá jako kývačka a moc dobře. Je opravdu krásná.
Ale že se v Jawě hanbou nepropadnou. Takové výročí a oni se chlubí cizí motorkou.

Předchozí
1 2 3
Následující



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist