husqvarna_svartpilen_801_2




Jak se vyrábí výfuky: návštěva u Igora Akrapoviče

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
BlackSabbath (434) napsal 25.02.2023 v 09:39

Jarda> Ahoj. Jak vypadá nápad s Yoshimurou po skoro 5 letech? Blíží se nám možná doba, kdy výfuky na motorkách nebudou třeba...

jimbo21 (4) napsal 16.10.2017 v 09:53+4

-jen technologická drobnost:
"Z voskových maket se tu nejdřív vyrobí keramická forma ve tvaru stromu, do které se pak odlévají složitější součásti. Tahle technologie je rychlejší (díky výrobě více kusů najednou) a také přesnější než frézování ."
-odlévání není nikdy přesnější než frézování, tedy pokud se neleje kosmickou technologií a nefrézuje pilníkem, to pak výše zmíněné platí

Heki (401) napsal 15.10.2017 v 19:18

Delta111: Naprostý souhlas.

Delta111 (20) napsal 14.10.2017 v 11:08+2

Tak mi přijde trošku "maločeské", když tam, kde bych očekával spíš odbornou diskusi uznání toho, že někdo z nuly za 25 let udělal výrobek světové extratřídy a u toho zvládnul dát práci tisícovce lidí jen ve výrobě, většina diskutérů řeší hlavně cenu. Já jsem si jistý, že ji určuje trh a konkurence, kdyby byla tak nesmyslná, ta firma, by už dávno neexistovala... Toto píšu při vší úctě k těm, kteří dokážou něco podobného vytvořit za pár korun "doma v garáži" pro sebe a pár kamarádů.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 13.10.2017 v 20:03

No, Jardo, pokud ten *RP tuning* je ta firma v Ivančicích (co mně v ní "kdysi" pomohli
s výfuky 3-3 mojí GT750) , tak se nerozpakuji říci, že "tito lidé" Vás neodmítnou .
Ovšem (!), lidi se někdy dokážou hodně změnit, žejo ...

BlackSabbath (434) napsal 13.10.2017 v 19:27

Jarda: Díky za reakci. Samozřejmě to byla lehká nadsázka, protože do Japonska na exkurzi je trošku něco jiného, jako do Slovinska, že Ale kdyby na to skutečně někdy došlo, zájem bych měl. Pro mě je Yoshimura top a jednou bych se tam chtěl podívat

Jarda (281) napsal 13.10.2017 v 12:49+2

Sabbath: Ahoj, plánoval jsem tu cestu už dlouho a až letos jsme se k tomu dostali a vydali se na motorkách na 3 dny na otočku do Slovinska. Jeden celý den v továrně a setkání s panem Akrapovičem bylo perfektní. Jak už to tady padlo, klobouk dolů co za 25 let dokázal. Jak nám říkal, celý úspěch stojí na lidech, kterými se dokázal obklopit.

Yoshimuru bych bral také, ale přeci jen je to trošku z ruky. V Japonsku jsem domluvil návštěvu v továrně Arai cestovatelům Mirce a Vojtovi se kterými spolupracujeme, tady to je: //www.motorkar...ilby-arai-36331.html

Ivan: RP tuning a další firmy, které v ČR vyrábí příslušenství, oblečení, doplňky pro motorkáře budeme postupně navštěvovat v rámci seriálu "Zlaté české ruce". Pokud o to budou mít ale zájem. Některé o to nestojí, nemají čas a nebo nechtějí, aby jim člověk koukal do kuchyně...

Steve-CZ (259) napsal 13.10.2017 v 10:22+1

No nevím, kamkoliv přijedeme na motocyklech Royal Enfield, tak většinou se všem líbí nejvíc zvuk těch výfuků z Indie, je to prostě tak a nic s tím nenadělá ani pan Akrapovič. Jinak nic proti němu, je to sympatický chlapík, až na ty sebevědomé ceny jeho zboží.

BlackSabbath (434) napsal 12.10.2017 v 22:28

Fajn článek. Až pojedete ke konkurenci do Yoshimury tak dejte vědět, pojedu taky

Heki (401) napsal 12.10.2017 v 13:58+1

IvanDvoutakťák: Krom RP snad ještě RAAS (nebo později R!!! či jak se dnes jmenují)- taky měli výsledky.

Osobně mám taky český výfuk od SLK, což je cenově (i designově) spíše protipól toho Akrapa. Detaily jsem si doladil sám a na brzdě mám potvrzeno, že funguje dobře. Dle diskuze s borcem, co mi to brzdil, se kolikrát stane, že výfuk za pár korun má stejné nebo i lepší výsledky než značková roura za spoustu peněz.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 12.10.2017 v 12:15

Díky
Není RP ta firma, co byla / je v Ivančicích "kousek od Brna" ?

technasia (1933) napsal 12.10.2017 v 10:30

Ivan-táto RPčka nebo Sharon(mám ho na svojí kx-f.design,zvuk,poprodejní servis luxus,cena oproti akrapovi 3tinová.na slovensku se dřív dělali Vipery.měl jsem ho na starý R1 a perfektní.myslím že ta značka už nefunguje nebo jsem je dlouho nikde neviděl

IvanDvoutakťák (5070) napsal 12.10.2017 v 09:30

Tak jsem se domníval, že ti "znalejší věci" poskytnou mně (a dalším "neznalcům")
nějaký informace o českých úspěšných výrobcích výfuků ... A zatím "prd" ...

kabib (10) napsal 12.10.2017 v 06:53+1

Moc krásné počteníčko u ranní kávičky .

petrucio (1) napsal 11.10.2017 v 21:33+1

Docela mě zamrzela hned první věta (viz... ani úspěchy v motosportu rozhodně nepatří mezi světovou špičku.) To zřejmě autor zapoměl na Tima GAISERA, mistra světa v motokrosu 2016 v prestižní MX1 jezdící za HRC Honda. Jinak článek se mi líbil.

Mig_35 (345) napsal 11.10.2017 v 20:56+1

Lazyfucker - naprostý souhlas. každý si může založit firmu na cokoliv, prorazit do světové špičky, zblbnout masy a přinutit je vytáhnout peníze z kapsy. O to víc se cení, když někdo začne z nuly a za 25 let už prakticky kraluje celému trhu.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 11.10.2017 v 20:03

A co ( ti z nás znalí věci ) zmínit české renomované výrobce ?
Přece bez "dalšího" materiálu, zkušenýho ladiče s brzdou ani Akrap moc nepomůže ...

Nagash (382) napsal 11.10.2017 v 18:53

Pekne a hezky zpracovane video ;) jsou to pekny veci. Me uchvatil zvuk Yoshiho roury a vyfuky od Mivvu. Akrap ma roky jmeno ve svete, tak se necha taky poradne zaplatit ;)

Jarda (281) napsal 11.10.2017 v 18:17

freddy32> Je to tak, díky za opravu.



Logo škorpióna zůstalo dodnes, ale Igor dle mého chytře, tuším v roce 1998/99 změnil název značky, která nově nesla jeho jméno a to nemohl nikdo napadnout. O původní název Skorpion by totiž vedl právní bitvu o ochrannou známku.

Lazyfucker (84) napsal 11.10.2017 v 17:35+4

Tak o kvalite produktu je zbytecne se bavit. Je na kazdem jestli za to ty love uvali. Volat jde taky z 3310 nebo budky a konkretne nejnovejsi modely applu nebo iphonu nezajmem lidi netrpi. Holt to lidi chteji a Ti co to hodne chteji si to koupi. Takze debilitou bych to nenazval. Jo koupit si full system za 60 na hajtru v hodnote padesati uz muze byt nerozum ale ani tak bych to nenazval debilitou. Je ale pravda ze mnohdy je lepsi zhodit bachor jak zhazovat "dulezite" gramy na vyfuku nebo nahanet kone do motoru tuningem kdyz by stacilo pro zacatek zahodit pupek. No ale ani to neni tak jednoduche. Zustal bych u toho ze vyrobky jsou to skvele, ikdyz ne jedine na svete. Spis mne fascinuje kam se firma behem 25ti let dostala z garaze

vejvodak (3) napsal 11.10.2017 v 15:38+5

Což o to výfuky jsou to nádherné, nicméně dát za cca metr železné roury a koncovky bez problémů i 60000,- na sériovou motorku mi přijde kapičku debilita. To ať se na mě nikdo nezlobí.

shadow_7pade (25) napsal 11.10.2017 v 15:05-1+1

konecne nieco co nie je MADE IN CHINA tiez nepatrim do stada akrapovic,mna ladaky vysli na 5e (vykruzovak) + KN filter a zvukova kulisa jak hovado

SuperSic58 (1307) napsal 11.10.2017 v 14:21+1

pěkná reportáž Jinak ke zmasírovanému stádu ovcí akrapovičkám nepatřím, na trhu je značek povícero

Heki (401) napsal 11.10.2017 v 11:19-5+1

Hlasitý výfuk beru i jako prvek pasivní bezpečnosti. Jen by bylo lepší ho mít namířený dopředu

Jinak Akrapovič to je pojem

crxjet (258) napsal 11.10.2017 v 10:12-1+1

zatím žádnej eko-fašoun co by řval, že to dělá rámus a je to potřeba zakázat??? se divím... Akra jedny z nej

Georgik (76) napsal 11.10.2017 v 09:57+1

Co repráčky k elektrobikům, už vyrábí?

freddy32 (69) napsal 11.10.2017 v 09:30

původní název byl Skorpion,nikoliv Scorpion




TOPlist