Harrachovská odyssea s Aprilkami a Guzzinami
Text: Filip Tichý | Foto: Filip Tichý | Zveřejněno: 21.5.2010 | Zobrazeno: 11 043x
Ať žije tradice! Tradiční prezentační dny těchto italských značek v tradičním prostředí v Kořenovském sedle tradičně nabídlo nádherné svezení na celé modelové řadě Aprilia a Moto Guzzi dovážené na český trh společností ASPIRIT. Podélně, nebo napříč? Pokud nezaváháte a v den zveřejnění tohoto článku ještě nahonem vyrazíte do Kořenova, budete tuhle otázku týkající se uložení Véčkového dvouválce moci řešit na vlastní kůži, na pátek totiž ještě zbývají volné jízdy.
Aprilia Shiver 750
Silnice směrem na sever naštěstí brzy oschly, takže můžu přepnout na S (Sport) a poprvé si vychutnat táhlé zákruty na Harrachov, kde vynikne sportovnější posaz nového Shiveru 2010. A jak to je vlastně daleko do Polska? Za Harrachovem následuje dloooouhý rovný úsek do kopce a jsme tady, vítá mě Rzeczpospolita Polska. Takže rychle jednu cílovou fotografii a honem zpátky do Kořenova.
Aprilia Dorsoduro 750
Aprilia Mana 850 GT ABS
Čeká mě poslední svezení na Aprilce. Ještě je tu sice připravená RSV4, ale na tu si raději nechám na mokru zajít chuť a počkám si na nějakou příležitost k svezení na okruhu. Místo toho sedám na Manu a při startování marně levačkou šátrám po chybějící páčce spojky. A již po prvních metrech se opět ujišťuji, že tahle motorka si v žádném případě nezaslouží přirovnání ne skútru. Naopak díky ustálenému krouťáku v každé situaci a vybavení systémem ABS můžu konstatovat, že tahle potvůrka je na mokru asi nejrychlejší a nejjistější ze všech strojů na kořenovském parkovišti.A znovu si to střihám na Harrachov, silnice už skoro oschly a motorkám se dá pořádně naložit. Mana dává při předjíždění do kopce najevo, že véčkový dvouválec 850 netrpí nedostatek krouťáku, na druhou stranu ale v zatáčkách nedává takovou jistotu jako třeba Shiver a láká spíše k cestovnějšímu stylu projížďky podporovanému také velkým plexi. Také mě trochu zarazila velká citlivost na přední brzdu, kdy se má motorka i při menším přibrždění v zatáčce přehnanou snahu zrušit oblouk a stavět se. Naopak zadní brzda je silák a díky ABS jí můžete bez obav naložit.
Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX ABS
Přesedám na mnou oblíbené Guzziny a při pohledu na enduroidní siluetu Stelvia si říkám, že by nebylo špatné zkusit zajet někam výše a zabořit si přední kolo do sněhu? Takže ... znovu na Harrachov. Na státovce je hodně znát, že jedu na dvanáctistovce. Mohutný zátah na jakékoli otáčky, decentní cuknutí do strany při podřazení, znovu zjišťuji, že kouzlo motorkaření má mnoho podob a cestovní maxiendura otevírají úplně specifickou oblast požitku z jízdy.V Harrachově s překvapením zjišťuji, že po silničce vedoucí pod skokanské můstky a dále na sjezdovku nad městem nikde nejsou žádné zákazy vjezdu. Takže to ženu do kopce co to dá a končím až v ve slušném krpálu, kde končí asfalt a dál bych motorku strašlivě zabahnil a vzhledem k silničnímu obutí možná také položil a těžko zvedal. Takže se pohledem toužebně loučím s nedalekým sněhovým polem na sjezdovce a vracím se zpět.
Moto Guzzi Sport Black Eagle a Griso Road Racer
Griso jsem honil v zatáčkách, protože ty na téhle těžké bestii chutnají doslova neodolatelně. Až dnes si tak uvědomuji, že pořádná hmotnost mašiny může někdy paradoxně vést k větší intenzitě požitku z náklonu. Švihnout si zatáčku s uzoučkou šestistovkou a kolenem na zemi je skvělé, ale protáhnout tam mastodonty jako Sport či Griso má svůj nepřekonatelný půvab. Stopětadvacet koní Grisa navíc díky přepracovanému výfukovému systému dokáže s mašinou do kopce nádherně zacvičit.
O těchto dvou upravených modelech se zatím nebudu více rozepisovat, protože jsme si je hned domluvili alespoň n krátký společný test během června.
Moto Guzzi V7 Café
Na čem zakončit skvělý den? Přeci na největší klasice, kterou na parkovišti jednoznačně zastupuje retro model V7 v jednomístném provedení Café. Cena této kouzelné mašiny se letos dostala pod 200tisíc a vzhledem k tomu, že Ducati již nenabízí Sport 1000, zbývá jako jediný konkurent na našem trhu Triumph Thruxton. Ten sice nabídne o 20 koní více, nevýhodou je ale podstatně vyšší cena a vyšší hmotnost. Po svezení na dvanáctistovkách bylo vodění lehoučké sedmpade (pouhých 182 kg suché váhy!) v historickém sportovním posazu s nohama pod sebou nádhernou tečkou nad letošním kořenovským poježděním.