Ducati Tour: projeli jsme Multistradu 950, Desert Sled a SuperSport S

Minulý víkend se po republice rozjela flotila testovacích motocyklů Ducati, a přes nepřízeň počasí si prvních šedesát zájemců už stihlo vyzkoušet svoje vybrané modely. Dalších šest zastávek je ještě před námi, takže možností otestovat některou z tuctu předváděček bude ještě dost. My jsme využili této příležitosti během novinářského odpoledne, a protáhli nejžhavější novinky po okreskách kolem Prahy. Tady jsou první dojmy.

Ducati Tour: projeli jsme Multistradu 950, Desert Sled a SuperSport S

Kapitoly článku

Výběr motocyklů, které Ducati v rámci svojí letošní Tour nabízí, pokrývá prakticky celou modelovou řadu italské značky od kapotovaných supersportů přes naháče a silniční endura až ke cruiserům. Tak trochu vlastní kategorii pak tvoří modely z kolekce Scrambler, kterou tu zastupuje vedle známého modelu Icon také novinka Desert Sled. Větší zvědavost ve mě ale předem vzbudila Multistrada 950, se kterou jsem se také měl možnost setkat na silnici úplně poprvé.

Že je proti dvanáctistovce o víc než 100 tisíc levnější (339.000 Kč) bych na první pohled nehádal - kromě černých plastů na přední masce tady už moc dalších laciných detailů nenajdete. Pravda, ušetřilo se tu dost na elektronice, ale kvalitou zpracování i použitými komponenty se 950 svojí větší ségře hravě vyrovná.

Na první dojem je pocitově mnohem lehčí, než se píše v tabulce technických parametrů (229 kg pohotovostní hmotnost). Rozdíl vypadá na víc než udávaná čtyři kila, a přitom obě Multistrady vozí v nádrži shodně dvacet litrů benzínu. Hrát si za jízdy s elektronickým nastavením podvozku nebo jízdními režimy motoru tu sice nejde, ale před očima máte stejnou přístrojovku s TFT displejem jako na velké Multici, a kryty rukojetí s vestavěnými blinkry taky nechybí.

Jako vejce vejci jsou si podobná i plexi, a že sedíte na 950 tak poznáte hlavně podle projevu motoru. A právě při jízdě po městě a okolí se potvrzuje známá pravda, že méně je někdy více. Dvouválcová Testastretta 11° má se 113 konmi pořád výkonu dost, ale ve srovnání s trochu splašenou dvanáctkou se chová naprosto přátelsky. Ve spodní polovině otáček je jízda plynulá, a když chcete trochu zatahat, motor se ochotně rozmotá k výkonové špičce umístěné v devíti tisících. Přitom ani neotravuje zbytečnými vibracemi, takže si ve společnosti Multistrady 950 dokážu představit i delší štreku stejně dobře jako rutinní cestu do práce. Tohle se Ducati povedlo! 

Vyzbrojen stejným motorem letos nastupuje na scénu také SuperSport, i jeho verze S, kterou české zastoupení připravilo pro Ducati Tour. Esko má proti základnímu modelu lepší podvozek od Öhlinsu, ale mě zaujalo hlavně rychlořazení Ducati Quick Shift, montované ve standardu. Nejedná se sice o klasickou závodní okruhovku, ale i při svižnějším sklouznutí mezi vesnicemi jsem přišel tomuhle systému brzy na chuť. Líbí se mi hlavně učebnicové meziplyny, které předvádí při každém podřazení.

Samotný SuperSport S těží na venkovských silnicích jednak z kultivovaného a nezáludného motoru, a pak také z relativně pohodlné ergonomie. Takhle nějak si představuju univerzální motorku pro každý den - ve městě z ní po deseti minutách nebolí předloktí, na otevřené silnici můžete naplno využít její výkon, a neztratí se ani na okruhu. Snad jen na dovču ve dvou to nebude úplně ideální kandidát.

Rodina Scramblerů se u Ducati utěšeně rozrůstá, letos konkrétně o dva nové členy. Sportovněji laděný Café Racer v seznamu předváděček zatím chybí, zato Scrambler Desert Sled si vyzkoušet můžete. A jestli máte rádi pohodovou jízdu v retro stylu, můžu vám tohle svezení jenom doporučit. Vzduchem chlazená dvouválcová osmistovka má přesně tolik výkonu, že se nemusíte bát vzít za plyn ani na šotolině nebo v lehčím terénu. A přesně do takového prostředí je Desert Sled stavěný, jak už naznačuje vysoko umístěný blatník nebo mřížka na předním světle. Ještě tak, kdyby ho Ducati vyráběla ve velikosti XL pro ty, kdo měří víc než metr osmdesát. Dlouhánům hraje do karet jenom vysoké sedlo, zbytek by klidně mohl být o číslo větší - hlavně kvůli jízdě ve stupačkách.

Kromě zmíněných novinek si v rámci Ducati Tour 2017 můžete vyzkoušet i další modely. V nabídce jsou: 959 Panigale, Diavel Dark, Ducati Scrambler Icon, Monster 1200 R, Monster 1200 S, Monster 797, Monster 821, Multistrada 1200 S, Multistrada 950, SuperSport S nebo XDiavel S.

Termíny dalších zastávek Ducati Tour

  • 6. května - Brno – pořádá D MOTO s.r.o.
  • 13. května – Slušovice – pořádá M.C.F.cz s.r.o.
  • 20. května – Hradec Králové – pořádá GlobalMoto
  • 27. května – České Budějovice – pořádá G4R s.r.o.
  • 3. června - Mladá Boleslav – pořádá Rossomoto MB s.r.o.
  • 10. června – Děčín – pořádá Profimoto.cz

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist