Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tak všeobecně je 2T motor ten nejvýkonnější (co se využití výkonu týče). Odpadá totiž ztráta na rozvodech (o Wankelu se bavit nebudeme ).
Navíc každý motor ať už 2T nebo 4T, který je poladěn bude mít nižší životnost. Je fakt, že se u 2T, aby to trochu jelo, se víc šroubuje. Ale o to tady, ruku na srdce, přece u závodního stroje vůbec nejde .
A tento kousek je velmi pěkná povedená stavba a před konstruktérem klobók důle
To že 4T méně žerou a nekouří, je podstatné pro cestovní stroje. Údajná nižší životnost 2T, je vyvážena levnějším servisem. Jediné srovnání už existuje pouze v off-roadu. Výkony dnešních 4T strojů, jsou založeny na vyšším objemu a v tom je podstata jejich evoluce... PS: Minulý měsíc nám KTMka ukázala, že neduhy dvoutaktu dokáže výrazně eliminovat.
Takové 4t 125 s 15 koníkama či různé 250 endura se životností 2t dle mě rovnat nemůžou. Litinové válce na 2t držely neskutečné nájezdy Různé litinové 70 ccm válce na skůtrech s výkonem okolo 8-12 koní vydržely klidně 50 tisíc a alu válec s nicasilem sice najede méně, ale zase se levně vymění píst a jede se dál. A to se nejezdí pod 10 000 otáček.
Takže za mě v malém obsahu určitě jednoznačně vítězí 2t. Jak životností, hmotností, nenáročností, spolehlivostí, tak i cenou za případnou opravu.
Ty dvoutakty maji sve kouzlo, nicmene maji nizsi zivotnost a potrebuji vic pece. Ne kazdy je zrovna motorar. Ze to nekouri a min zere, je dalsi vyhodou 4t. Vykon dnes maji 4t takovy, ze neni duvod pro bezneho smrtelnika, aby ho zvysoval. Je to evoluce. Dobre pro fandy- majitele 2t masin je to, ze jejich stroje nebudou tuctove.
Kdysi jsem měl 2 Fireblady a Guzzi je moje "důchodcovská" motorka.
Určitě 2t se vstřikováním by byly a budou dále, jen pro garážové ladiče odpadne to kouzlo hledání kombinace trysek a velikosti karburátoru k otevřenému filtru a pořádnému výfuku.
LuckyGhost, naprosto s Tebou souhlasím, že 2T jsou nejlepší pístové motory a kde by teprve mohly být se vstřikováním benzínu... PS: Proč jezdíš na Moto Guzzi ?
Smutně vzpomínám na doby, kdy jsem jako kluk hltal tyto 2t pily z prospektů, které mi táta vozil z německa. Dvoutakty jsou prostě nejlepší motry, jednoduché, levné na údržbu, lehké a mají neuvěřitelný výkon a zvuk. Sám jsem si musel postavit 70ccm skůtra co točil 13000 otáček. A že to žere, to je přeci jediná piha na kráse, kterou každý milovník 2t rád přehlídne.
TDM 851 naprosto souhlasím, tento typ vzduchovýho filtru prostě na 2T okruhovku nepatří, je to zbytečně přidušený. Majitel měl asi strach z nečistot... Součástí ladění každého motoru je dostat do něho co nejvíc vzduchu - směsi. Airbox ano, ale když už tak přetlakový, ale to je na dlouhou debatu. Škoda, že se nedozvíme kolik z toho RDéčka vlastně dostal koní. Hlášku o "nízkoolovnatém" benzínu, považuji za chybu v překladu.
Brutalita. Jak bylo zmíněno níže, tak taky tam trochu postrádám kapotáž, když je to okruhovka. Ty holý vzduchový filtry jsou teda něco, zvlášť v dnešní době airboxů...
Romanko, RD 500 byla vidlicová, teprve s tímto motorem s lehkými úpravami, by to byla ta správná 2T sportovní voňavka... Jinak souhlasím pěkná práce, ale origo motor RGV 250 V2 s 60ti koňmi +, bych za RD 350 neměnil...
Vune spalovanyho ricinu je vuni myho mladi a doted nejkrasnejsi vuni na svete ! Stejne tak jako jekot 2T vytacenyho nekde nad 15 tisic tim uchu lahodicim zvukem!
..., RD 350 jsem měl jako první japonskou motorku a dodnes na ni vzpomínám..., mělo o 60 PS při 10500 RPM, byla nespolehlivá, ale když to všechno drželo pohromadě parádní svežení a to i dnes kdy je to na ilnici přečtyřtaktováno..
celý je to pecka, jen mě trochu překvapuje, že to nemá kapotáž, když to má na okruhové dny... že by kvůli tý nakopávačce? nebo jen chtěl prostě nechat vyniknout techniku no... RS 250 jsem obdivoval vždycky, tohle je ještě o kousek vejš, těsně pod YZR 500, jejíž fotodokumentace stavby je v jednom ze zdejších vláken... viva 2t
Jako paradní prace. Celek na me pusobí velmi propracovane a pan bude asi hodne sikovnej. Fakt pecka. Jen by me zajimalo jako to asi tak cca muze mit vykon a v kolika otackach... ???
Jinak super !
Tak všeobecně je 2T motor ten nejvýkonnější (co se využití výkonu týče). Odpadá totiž ztráta na rozvodech (o Wankelu se bavit nebudeme
).
.
Navíc každý motor ať už 2T nebo 4T, který je poladěn bude mít nižší životnost. Je fakt, že se u 2T, aby to trochu jelo, se víc šroubuje. Ale o to tady, ruku na srdce, přece u závodního stroje vůbec nejde
A tento kousek je velmi pěkná povedená stavba a před konstruktérem klobók důle
To že 4T méně žerou a nekouří, je podstatné pro cestovní stroje. Údajná nižší životnost 2T, je vyvážena levnějším servisem. Jediné srovnání už existuje pouze v off-roadu. Výkony dnešních 4T strojů, jsou založeny na vyšším objemu a v tom je podstata jejich evoluce... PS: Minulý měsíc nám KTMka ukázala, že neduhy dvoutaktu dokáže výrazně eliminovat.
S tou životností bych asi nesouhlasil.
Takové 4t 125 s 15 koníkama či různé 250 endura se životností 2t dle mě rovnat nemůžou. Litinové válce na 2t držely neskutečné nájezdy Různé litinové 70 ccm válce na skůtrech s výkonem okolo 8-12 koní vydržely klidně 50 tisíc a alu válec s nicasilem sice najede méně, ale zase se levně vymění píst a jede se dál. A to se nejezdí pod 10 000 otáček.
Takže za mě v malém obsahu určitě jednoznačně vítězí 2t. Jak životností, hmotností, nenáročností, spolehlivostí, tak i cenou za případnou opravu.
Ty dvoutakty maji sve kouzlo, nicmene maji nizsi zivotnost a potrebuji vic pece. Ne kazdy je zrovna motorar. Ze to nekouri a min zere, je dalsi vyhodou 4t. Vykon dnes maji 4t takovy, ze neni duvod pro bezneho smrtelnika, aby ho zvysoval. Je to evoluce. Dobre pro fandy- majitele 2t masin je to, ze jejich stroje nebudou tuctove.
krása
Je to takovej hezkej showbike...ale bohuzel zniceny ereso :(
Kdysi jsem měl 2 Fireblady a Guzzi je moje "důchodcovská" motorka.
Určitě 2t se vstřikováním by byly a budou dále, jen pro garážové ladiče odpadne to kouzlo hledání kombinace trysek a velikosti karburátoru k otevřenému filtru a pořádnému výfuku.
LuckyGhost, naprosto s Tebou souhlasím, že 2T jsou nejlepší pístové motory a kde by teprve mohly být se vstřikováním benzínu... PS: Proč jezdíš na Moto Guzzi ?
Smutně vzpomínám na doby, kdy jsem jako kluk hltal tyto 2t pily z prospektů, které mi táta vozil z německa. Dvoutakty jsou prostě nejlepší motry, jednoduché, levné na údržbu, lehké a mají neuvěřitelný výkon a zvuk. Sám jsem si musel postavit 70ccm skůtra co točil 13000 otáček. A že to žere, to je přeci jediná piha na kráse, kterou každý milovník 2t rád přehlídne.
TDM 851 naprosto souhlasím, tento typ vzduchovýho filtru prostě na 2T okruhovku nepatří, je to zbytečně přidušený. Majitel měl asi strach z nečistot... Součástí ladění každého motoru je dostat do něho co nejvíc vzduchu - směsi. Airbox ano, ale když už tak přetlakový, ale to je na dlouhou debatu. Škoda, že se nedozvíme kolik z toho RDéčka vlastně dostal koní. Hlášku o "nízkoolovnatém" benzínu, považuji za chybu v překladu.
V článku je napsáno, že kapotáž stroj má a že si ho v dílně vyrobil autor stavby sám. Jen holt není na fotce pod článkem.
TDM850> ono to pojede NEJEN bez airbAGu ale i bez airboxu
! Vsechno u 2T je o ladeni a kdo umi, tak umi!
Právě ty holý filtry jsou na hovno. Bez airbagu to nepojede.
Brutalita.
Jak bylo zmíněno níže, tak taky tam trochu postrádám kapotáž, když je to okruhovka.
Ty holý vzduchový filtry jsou teda něco, zvlášť v dnešní době airboxů...
Prostě nádhera
Romanko, RD 500 byla vidlicová, teprve s tímto motorem s lehkými úpravami, by to byla ta správná 2T sportovní voňavka... Jinak souhlasím pěkná práce, ale origo motor RGV 250 V2 s 60ti koňmi +, bych za RD 350 neměnil...
Romanko : měla opravdu V4..., měl jsem možnost si zapráskat heftem
...
Krásná práce !
A neměla RD500 tak náhodou řadový 4válec?
Vune spalovanyho ricinu je vuni myho mladi a doted nejkrasnejsi vuni na svete
! Stejne tak jako jekot 2T vytacenyho nekde nad 15 tisic tim uchu lahodicim zvukem!
..., RD 350 jsem měl jako první japonskou motorku a dodnes na ni vzpomínám..., mělo o 60 PS při 10500 RPM, byla nespolehlivá, ale když to všechno drželo pohromadě parádní svežení a to i dnes kdy je to na ilnici přečtyřtaktováno..
celý je to pecka, jen mě trochu překvapuje, že to nemá kapotáž, když to má na okruhové dny... že by kvůli tý nakopávačce?
nebo jen chtěl prostě nechat vyniknout techniku no... RS 250 jsem obdivoval vždycky, tohle je ještě o kousek vejš, těsně pod YZR 500, jejíž fotodokumentace stavby je v jednom ze zdejších vláken... viva 2t
Jako paradní prace. Celek na me pusobí velmi propracovane a pan bude asi hodne sikovnej. Fakt pecka. Jen by me zajimalo jako to asi tak cca muze mit vykon a v kolika otackach... ???
Jinak super !
Velmi zajimavej stroj ... zivit bych to nechtel, ale i tak se mi to libi.
Nicmene, jak se ladi dvoutaktni motor na soucasny "nizkoolovnaty" benzin?
Sice tyhle kategorie stroju nejsou zrovna muj salek kavy, ale jednoznacne krasny stroj a hlavne ZLATE ruce