yamaha_brezen




Yamaha XSR700 jako tracker

S projektem Yamaha Yard Built se tentokrát podíváme do Turecka, kde vznikla povedená přestavba modelu XSR700. Tahle motorka je k dalším úpravám jako stvořená, ale způsob, jakým tuto výzvu uchopili dva bratři z Istanbulu, je naprosto unikátní. Nebo vám snad tahle silueta něco připomíná?

Kapitoly článku

Dva bratři z Konstantinopole se věnují motocyklům na plný úvazek teprve krátce. Can Uzer má za sebou kariéru profesionálního závodníka na skateboardu v týmu Vans Turkey Skateboarding, zatímco Mert se před založením firmy Bunker Custom Motorcycles živil reklamou. Evropská centrála Yamahy si tyhle dva Turky vybrala do projektu Yard Built díky jejich starší přestavbě modelu SR500 - rovněž velmi zdařilému dílu - a poslala jim na dílnu mnohem modernější XSR700.

"Jsem skutečně fascinován množstvím práce, kterou Can a Mert věnovali této přestavbě," pochválil Cristian Barelli, marketingový šéf Yamaha Motor Europe. "Co je opravdu důležité, že zachovali obratnost a skvělé jízdní vlastnosti, které charakterizují sériový model XSR700. K tomu přidali svůj velmi osobitý styl, a odhalili zcela novou tvář Yamahy XSR700."

"Řadový dvouválec se silným zátahem odspodu posloužil jako dokonalý základ pro náš záměr. Chtěli jsme postavit motorku ve stylu tracker, která najde využití jak na silnici, tak i v lehkém terénu. To je podle nás nejlepší vyjádření svobody", vysvětlují autoři projektu.

Zlepšování off-roadových schopností tedy logicky začalo u podvozku. Sedmnáctipalcové lité ráfky nahradila vyplétaná kola ze SuperTénéré, obutá do hrubých pneumatik Goldentyre GT201. Přední devatenáctka společně s obrácenou vidlicí z Yamahy MT-09 Tracer zvýšila světlou výšku ze čtrnácti na dvacet centimetrů, a směrem nahoru se posunul také výfuk. Na podsedlovém rámu jsou přišroubované mezikusy, které zvedly sedlo o šest centimetrů, a zároveň umožnily využít stávající zámek. Pozměněné ergonomii odpovídají řídítka Renthal.

Kromě jízdních vlastností šlo stavitelům samozřejmě také o vzhled. Veškeré díly kapotáže včetně nádrže a blatníků jsou ručně vyrobené z 2mm hliníkového plechu, a na koleně se dělal i výfukový systém z nerezi, ve kterém je zabudovaný katalyzátor Akrapovič. Kulaté přední světlo je jedním z mála neznačkových komponentů, jinak si vystačili s vlastní produkcí a doplňky či komponenty od Yamahy. Přístrojovka je vypůjčená z MT-07, páčky a stupačky pak bratři Uzerovi našli v katalogu originálního příslušenství.

Výsledkem je vskutku originální přestavba, i když se při pohledu na fotky nějak nemůžeme zbavit myšlenek na koncept Husqvarna Svartpilen. Ale nakonec, proč ne?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist