husqvarna_svartpilen_801_2




Stavby a customy v Miláně

Customy a café-racery si v posledních letech na milánském výstavišti vydobyly svoje stálé místo a potěšující je, že firem zabývajících se stavbami a úpravami motorek mezi vystavovateli neustále přibývá. Zajímavé projekty jsou ale obvykle k vidění i mezi běžnými sériovkami, a výjimkou nebyl ani letošní ročník.

Kapitoly článku

Triumph Venenum

Například u Triumphu vzbudila zaslouženou pozornost zajímavá stavba z dílny italského výrobce hodinek(!), firmy U-Boat. Její designér Italo Fontana měl vždycky hodně blízko k silným motorům a rychlým kolům, a na pomoc si přizval dvorního customéra značky Triumph jménem Dino Romano. Společnými silami pak vytvořili tuhle zajímavou kreaci s názvem Venenum.
Není těžké poznat, že na začátku stál sériový Triumph Rocket III s řadovým tříválcem o objemu 2 294 ccm, který je díky otevřenému sání naladěn na výkon 160 koní, zatímco točivý moment zůstal na původní hodnotě 221 Nm. Motor sám o sobě není zrovna ukázkovým příkladem té nejjemnější mechaniky, ale v detailech se hodinářský původ nezapře - stačí se podívat na víčko nádrže nebo grafiku středového pruhu. Výstavní Triumph Venenum je prvním motocyklem z limitované stokusové série, cenu ale bohužel neznáme.

Yamaha XJR1300 “Eau Rouge” by Deus Ex Machina Italy


S podobnými přestavbami jsme se už měli možnost setkat několikrát - vzpomínáte třeba na trojici upravených V-Maxů v podání Marcuse Walze, Rolanda Sandse, Ludovica Lazaretha nebo italské dílny Abnormal Cycles? Yamaha naštěstí nezůstala u tohoto počinu, ani u série hypermodifikovaných maxiskútrů T-Max, a v sympatické tradici pokračuje dál.
Tentokrát se v hlavní roli objevují další legendy - Yamaha XJR1300, a italská pobočka neméně slavné customérské značky Deus Ex Machina. Ta byla otevřena teprve před několika měsíci, ale už se má čile k světu. Poslední projekt s názvem Eau Rouge, představený v Miláně, má s podobou sériového XJR pramálo společného, protože celou řadu součástí nahradily komponenty Made by Deus.
Hranatá podsedlová kapotáž ve stylu závodů endurance sedmdesátých je celá ručně vyrobená, stejně jako nádrž a přední polokapota s asymetrickým světlem. Speciální povrchová úprava plechů imituje vzhled holého kovu, a jejich tvary zase pefektně ladí k odkrytým trojúhelníkovým partiím rámu.

Podvozek od Öhlinse ctí retro styl - přední vidlice je v klasické poloze, vzadu zůstavají dvě pružiny - ale slibuje špičkové jízdní vlastnosti. Zlaté pětipaprskové ráfky Marvic barevně vyvažují celou motorku. O úpravách motoru není v tiskové zprávě ani zmínka, ale titanový výfukový systém od Deuse určitě pár koní navrch přidá.

Další přestavby

V sekci vyhrazené úpravcům a stavitelům nechyběly místní stálice CR&S a Headbanger, u kterých se toho od loňska zas tak moc nezměnilo, ale také firmy, absolvující svojí premiéru na tak velké akci.
Je skoro k neuvěření, že jenom v Itálii se dokáže uživit kolik malých dílen. V záplavě nejrůzněji upravených Harleyů nás zaujala například expozice firmy Vibrazioni Art design, která recykluje staré sudy od olejů a vyrábí z nich všechno možné od nábytku až po kapoty a nádrže na motorky.
Nebo stánek značky TPR Italian Factory se zavěšeným Triumphem rozebraným skoro na prvočinitele.
U Toys Garage se nám zase líbily projekty Mölta a Super Alp, a bavorák v "baseballové" úpravě.
Další nejzajímavější kousky najdete v druhé kapitole v kompletní fotogalerii.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist